Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-08, 22:29   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Smoothie?

I morgen starter jeg på ketolyse..
Og nå prøver jeg å forbrede meg litt, hente inn litt ideer og slikt før jeg får boka.
Kan jeg lage smootie? Og isåfall av hva?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:14   #2
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Smootie?

...hvis du har ketolyseboka til Torkil vil det vel stå der om du kan ha det på ketolysekur...det er jo om å gjøre å kutte frukt, da...men noe blåbær og bringebær, evt jordbær går jo an...

...ville holdt meg til det boka sier i første omgang...



Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:17   #3
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Sv: Smootie?

..Bare det at jeg ikke har fått boka ennå....
Også vil jeg så gjerne starte opp imorgen allikevel!

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:54   #4
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Smootie?

...skjønner!

Frokost: 1-2 speilegg med bacon

Lunsj: Salat av varierte grønnsaker(som vkser over bakken) ikke for mye tomater
Ha oppi mye kylling, tunfisk eller ostebiter...litt olje eller rømmedressing.

En 1/2 grillet kylling med skinn er også en fin lunsj...

Middag: Entrecote med litt bernaisesaus, kokte broccoli og/eller evt wokede grønnsaker...f.eks selleri, sopp og løk...bruk masse smør!

En super saus til middagen, og som er utmerket til dip på grønnsaker til kveldsmat:

Kyllingsaus

1 boks crème fraîche
ca 50- 100g norzolaost
ca 1/s terning kyllingbuljong ikke blandet med vann!
Litt hakkede valnøtter( valgfritt)

Kok opp cf og legg ost og buljong oppi og la det småkoke til osten er smeltet. Kan hende det er lurt å ikke ta i all osten på en gang, smak til, så den ikke blir for sterk.

Stek kyllingfileter, og hell sausen over filetene de siste to minuttene de ligger i panna, og la de surre.

Når dette serveres med valgfrie grønnsaker til, er det godt å drysse hakkede valnøtter over

Dette er kjærestens favorittsaus...han nammer gjennom hele måltidet når vi spiser denne...

...fabelaktig som dip til selleri når den er kald...



Håper dette har vært til litt hjelp for deg!

Hvis du virkelig vil starte i morgen, kan du jo begynne der...passe på at du ligger rundt 15- 20 g karbo om dagen, spise fete hele påleggsprodukter, droppe lettprodukter! Sørge for at de fleste karbebe du spiser er fra grønnsaker...

...men hvis det var jeg, ville jeg helt ærlig ventet med å starte kuren til du hadde satt deg inn i boks filosofi, så du får skaffet deg vitaminer og kunnskap for å slippe å gjøre mye rart til å begynne med...


ellers er det jo mange gode oppskrifter på måltider her inne...bare pass på å holde deg til ketolysesidene så du ikke blir forvirret...

Lykke til!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erlet i smoothie? Georgine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 33 17-01-08 23:54
Å fryse smoothie med rå egg? Georgine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 27-08-07 15:14
Eple smoothie Blesha Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 11-09-06 00:44
Smoothie ala ketolysekuren? Areola Ketolysekuren 4 06-09-05 22:34
For mye smoothie? nalana Generell ernæringsdebatt 7 26-10-04 20:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no