Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbosvar på junkfood?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-09, 22:47   #1
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Lavkarbosvar på junkfood?

Hei. Mulig det er laget tonner av slike tråder før, i så fall bare link meg videre :P Jeg lurer på hva lavkarbosvaret er på junkfood? Jeg har planer om å komme i ketose og bli der og er nå på andre dagen. Det jeg uroer meg for er hva erstatningen for pizza og hamburger skal være. Jeg er en aktiv festløve og har tidligere drukket utelukkende øl, nå blir jeg nødt til å holde meg til sprit og pepsi max, og sprit gir meg ofte en mer ubehagelig fyll enn øl gjør (fortere trøtt osv). Det er derfor viktig for meg å ha et skikkelig måltid før jeg hiver meg ut på byen så ikke det blir sengetid klokka eleve :P Jeg vil også gjerne ha en erstatning til hamburgeren på shell klokken tre natt til søndag samt noe å tilfredstille den vanlige pizzahungeren jeg får dagen derpå (pizza smaker så fantastisk godt da )? Er det noen som har lignende problemstillinger? :P

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:50   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Spis burgeren og salaten, og hiv brødet
Eller stek en løvstek, brett den på midten og legg salat inni.

Pizza finner du massevis av erstatninger for her inne, bare søk på pizza.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:20   #3
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Takk for svar. Poenget er vel at det må være masse god mat Hvor mange løvsteker må man spise for å matche kaloriinnholdet i en bigone pizza?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:24   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Takk for svar. Poenget er vel at det må være masse god mat Hvor mange løvsteker må man spise for å matche kaloriinnholdet i en bigone pizza?

aner ikke, tror veldig få her inne bryr seg om kalori intaket ikke vondt ment!!

spis 20 løvbiffer om du er sulten nok du

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:46   #5
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Nei kaloriinntaket bryr jeg meg ikke om, i hvertfall ikke når det kommer til disse måltidene. Jeg skal prøve å lage lavkarbo pizza med soyamel og se om det blir noe godt :P

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:49   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Nei kaloriinntaket bryr jeg meg ikke om, i hvertfall ikke når det kommer til disse måltidene. Jeg skal prøve å lage lavkarbo pizza med soyamel og se om det blir noe godt :P


jeg har aldrig guddet det, for og være ærlig

men har kjempelyst.. har kjøpt inn ketolyse mixene også..

du MÅ gi tilbakemelding!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 21:57   #7
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Når jeg kjøper junk food, så ber jeg om kebab uten pita. Funker som bare det, så lenge de ikke pøser på med mais da. Jeg går i hvert fall ikke ut av ketose av å spise dette, selv om jeg ikke aner hvor mye karber som er i det.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 22:10   #8
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo svar på junkfood?

Ei ostepølse m bacon og rekesalat i papir bare går også ann i nøden

Men Osloborgere burde dra til "Royal Junk" på Vålerenga...verdens beste helt hjemmelagete junkfood

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 08:12   #9
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Kebab ville jeg også spist! Enten bestille uten brød (og mais) som Meatscience over her, eller så kan du bestille vanlig kebab (uten mais) og kaste brødet.

Folkets kebab i Oslo er best, men ligger jo litt avsides i forhold til fyllemat, da..

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:13   #10
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Jeg må svare på min egen tråd her også :P Dette gikk jo faktisk veldig bra. Kom valsende inn på burgerking og bestilte en stor whopper uten brød (ble jo faktisk godt det :P) Kom hjem, lagde meg pølser med smeltet ost på, med potetsalat og sennep. Må si det fungerte veldig bra som fyllemat

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:07   #11
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Potetsalat???

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:10   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Potetsalat???

Tenkte eg også!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:18   #13
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Potetsalat???

For uten om dette, hvordan reagerte de på BK da du ba dem om å droppe brødet? Og hvordan spiser man det egentlig? Ser for meg at det blir masse gris..

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:29   #14
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Sitat:

Potetsalat???

Euroshopper potetsalat, 10.9g karbohydrater pr 100 gram. Spiser en del potetsalat ved og jeg går ikke ut av ketose.

Sitat:

For uten om dette, hvordan reagerte de på BK da du ba dem om å droppe brødet? Og hvordan spiser man det egentlig? Ser for meg at det blir masse gris..

Kniv og gaffel fungerer bra :P Måtte si orderen min to ganger da.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:46   #15
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Det finnes lavkarboøl også, og rusbrus

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:49   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Euroshopper potetsalat, 10.9g karbohydrater pr 100 gram. Spiser en del potetsalat ved og jeg går ikke ut av ketose..

Men det er vel ikke helt irrelevant hva karbohydratene kommer fra, selv om man spiser under ketose-nivå?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:29   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det er vel ikke helt irrelevant hva karbohydratene kommer fra, selv om man spiser under ketose-nivå?

nei lav gi er altid best, uansett. en spisesje sukker=12 karbo. eller 12karbo i brokkoli.. hm?

det blir vel som boka til sten sture; GI-NOLL

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:33   #18
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Men det viktigste er vel å være i ketose? Er det ikke det filosofien går ut på?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:39   #19
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Men det viktigste er vel å være i ketose? Er det ikke det filosofien går ut på?

ketose har absålutt ingen ting og si.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:51   #20
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Nå bare prøver jeg meg her, skyt meg litt hvis jeg tar feil..

Når ketostixen blir lilla så betyr det at en er i ketose/skiller ut ketogener i urinen. En ligger da under den magiske karbogrensen. Men, det betyr ikke at en forbrenner fett og går ned i vekt? Det betyr bare at en har ikke har fått i seg flere karbohydrater enn en "tåler"?

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:08   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Men det viktigste er vel å være i ketose? Er det ikke det filosofien går ut på?

Både ja og nei.
Du kan være i ketose ved å ikke spise mat i det hele tatt, du kan også være i ketose på lavkalori/lavfett-kosthold...osv.

De fleste her inne er nok opptatt av å spise ren, ubehandlet mat uten mye stivelse, sukker og salt.
De fleste er også opptatt av hvor karbene kommer fra - det skal jo liksom være en helsegevinst i dette kostholdet også - og hva disse karbene gjør med blodsukkeret.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:10   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Men det viktigste er vel å være i ketose? Er det ikke det filosofien går ut på?

Siden du har Ketogent i filosofi-feltet så er det jo å leve i ketose vil jeg anta. Men hvis du f.kes følger ketolyse, Skaldeman eller Atkins sin filosofi skal karbohydratene hovedsaklig komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Stivelse (som poteter er fulle av) og sukker er ting man skal uinngå. I potetsalat har du jo både fett og stivelse, noe som kan gjøre at du legger på deg siden stivelsen gir blodsukkerstigning, og kroppen dermed frigjør insulin, som igjen gir signal om å lagre fettet som befinner seg i blodet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:11   #23
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.

Nå bare prøver jeg meg her, skyt meg litt hvis jeg tar feil..

Når ketostixen blir lilla så betyr det at en er i ketose/skiller ut ketogener i urinen. En ligger da under den magiske karbogrensen. Men, det betyr ikke at en forbrenner fett og går ned i vekt? Det betyr bare at en har ikke har fått i seg flere karbohydrater enn en "tåler"?

Ketostixene indikerer bare om du har ketoner i urinen! Det kan du få av forskjellige grunner, bl.a hvis du har spist fet mat eller drukket alkohol.
Hvis den er lilla (mørk) så indikerer det oftest at man har fått i seg for lite væske og er ikke en ønskelig tilstand.
Utslag er utslag, det er ikke sterk eller svak ketose

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:20   #24
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

ketose.. det betyr kortversjon, at kroppen bruker fettet til og produsere ketongenlegmer siden det er slutt for gluktose(karbohydrater) , for og gi energi til hjernen.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:37   #25
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ketostixene indikerer bare om du har ketoner i urinen! Det kan du få av forskjellige grunner, bl.a hvis du har spist fet mat eller drukket alkohol.
Hvis den er lilla (mørk) så indikerer det oftest at man har fått i seg for lite væske og er ikke en ønskelig tilstand.
Utslag er utslag, det er ikke sterk eller svak ketose

Takk for at du skøyt meg litt! Det var vel egentlig det jeg mente, men jeg trengte å bli rettet på.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror avgifter på junkfood gir vekttap donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 10 23-05-07 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no