Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-05, 00:25   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Noen som har gjort det før de begynte på diettene sine, og en stund etter?
Jeg vet jo det er sunt, men jeg vil gjøre det for å ha noe konkret å vise frem til skeptikere! Hadde vært så moro å kunne vise at til tross for et utrolig høyt fettinntak (enn de fleste er vandt med) så er alle verdiene mine bedret og normalisert. Dessuten hadde det vært greit å se hvordan ting står til med Iset-kroppen idag (skremmende...).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 09:13   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

*rekker opp hånda*

  Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 09:28   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*rekker opp hånda*

*Fedonisten bryter inn i tråden og henvender seg særdeles blid og mild til Albertine*

Ja, Albertine? Hva har du på hjertet?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:53   #4
Ingebjørg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 56
Innlegg: 9
Ingebjørg er ny på veien

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Noen som har gjort det før de begynte på diettene sine, og en stund etter?
Jeg vet jo det er sunt, men jeg vil gjøre det for å ha noe konkret å vise frem til skeptikere! Hadde vært så moro å kunne vise at til tross for et utrolig høyt fettinntak (enn de fleste er vandt med) så er alle verdiene mine bedret og normalisert. Dessuten hadde det vært greit å se hvordan ting står til med Iset-kroppen idag (skremmende...).

Har kontrollert verdiene på guttungen (2 år) etter anbefaling av homøopat som har arbeidet hos dr. Lindberg. Fikk sjokk over at legekontoret ikke ville gi meg verdiene, men bare sa at alt var bra. Ringte flere ganger og til slutt traff jeg ei som ikke så dette som noe problem. Homøopaten er nemlig ikke enig med legene om hva som er akseptable verdier. Sjekk holdningen først hos legen din så du ikke betaler dyrt for ingen ting er mitt forslag

Ingebjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Snuser på blodtypedietten og ayur veda Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 03:13   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Jeg mener det med legens holdning er viktig.

Jeg mente å vite noe om min leges holdning, følgelig gav jeg blaffen i en konsultasjon på forhånd.

Men min søster konsulterte samme lege. Hun fikk sine blodverdier bl a på kolesterol, og kunne fortelle meg at norske prøver ikke skiller mellom "godt" og "dårlig" kolesterol. Så etter at hun hadde gått på Atkins en del tid, var hennes samlede kolesterol ikke lavere enn før. Det skal jo liksom ikke stemme...

Personlig har jeg altså ikke gjort det der, men mente jeg var i relativt god form - ikke sprek, men ikke syk, da...

Og jeg er da frisk og rask nok! - 37 kg på halvannet år! Og legen min har faktisk skiftet mening nå om lavkarbo... Lurer på hvorfor???

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 11:48   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Ja. jeg har tatt blodprøver både før og 3- 4 mnd. etter at jeg startet med ketolysekuren, slik Torkil anbefaler. Hadde riktignok verdier innen normalområdet første gang, men resultat siste gang var;Den dårlige kolosterolet hade gått ned og det gode kolesteroet hadde øket! Kjempefint! Og som du ser Karin skiller også de norske legene mellom de forskjellige kolesteroltypene. Det er nå heller ikke slik at det en har høye verdier fordi en er tykk. Jeg har sett mange slanke, ja nesten radmagre personer som har hatt kjempehøyt kolesterol. Genene har også veldig mye å si!
Jeg har aldri hatt noe problem med å få verdiene, og jeg ber alltid om å få en kopi av besvarelsene. Ikke noe problem det! Vi har jo alle innsynsrett i våre journaler, så jeg skjønner ikke hvorfor noen leger holder det tilbake!
Så jeg anbefaler deg virkelig å gå til legen for å ta en "helsjekk" Iset! Ta gjerne med listen over prøver Torkil anbefaler før en starter med ketolysekuren, den er sikkert like aktuell for alle ketogene dietter.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 13:42   #7
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

[quote=komkari]Ja. jeg har tatt blodprøver både før og 3- 4 mnd. etter at jeg startet med ketolysekuren, slik Torkil anbefaler.

Har lest boken til Torkil og vet at han anbefaler legekonsultasjon før man starter ketolysekuren. Jeg har imidlertid valgt å se bort fra denne anbefalingen. For det første siden jeg ikke skal gå ned så veldig mange kilo (ja, jeg vet at ketolysekuren er litt drastisk da), og for det andre at jeg ikke er spesielt glad i å gå til legen (dessuten koster det en del...) og for det tredje er jeg sunn og frisk. Er ikke overvektig og sist jeg var på legesjekk var alle verdiene fine (for ca. et halvår siden). Så til spørsmålet: burde jeg likevel dra til legen?

__________________





linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 14:06   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av linse

burde jeg likevel dra til legen?

Ta prøvene,- ja, si det!? Hvorfor velge en så drastisk kur hvis du ikke er overvektig, - det lurer nå jeg på??
Vel, det jeg egentlig tror er at du ikke behøver å ta de prøvene, siden du er sunn og frisk og de var normale for ett halvt år siden. Ellers synes jeg personlig at du heller skulle legge om kostholdet ditt til et mer moderat karbohydratfattig kosthold (Lindberg eller Atkins vedvarende vekttap), det blir mer likt det du skal fortsette med når du har nådd ditt mål.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 14:17   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Heeeelt enig med Komkari!

  Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 14:17   #10
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Takk for svar, komkari! Grunnen til at jeg har lyst til å forsøke ketolysekuren er at jeg har har hatt et lavkarbo-kosthold, ala lindberg, det siste halve året, og bare gått ned ca. 4 kilo. Jeg er en utålmodig sjel som gjerne vil se relativt raske forandringer...

__________________





linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 14:39   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av linse

Takk for svar, komkari! Grunnen til at jeg har lyst til å forsøke ketolysekuren er at jeg har har hatt et lavkarbo-kosthold, ala lindberg, det siste halve året, og bare gått ned ca. 4 kilo. Jeg er en utålmodig sjel som gjerne vil se relativt raske forandringer...

men hvorfor skal du gå ned hvis du ikke trenger det *lettere forvirra*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 14:44   #12
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Hehe! Jeg er vel forfengelig som så mange andre! Det var vel et ærlig svar...?

__________________





linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 16:21   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av linse

Hehe! Jeg er vel forfengelig som så mange andre! Det var vel et ærlig svar...?

Ja, det var et ærlig svar Linse!
Jeg er likevel helt sikker på at du er en flott jente, just slik du er!!! Om du ønsker å ta av noen kilo til, må du gjerne det, men det gjør ikke noe om det tar litt lenger tid. Disse ekstra kiloene du vil ha av er sikkert ikke kommet på i løpet av bare noen uker. Gi kroppen din tid til å bli kvitt dem også! Da kommer de kanskje ikke så fort på igjen heller!
Hvor høy er du forresten og hvor mye veier du?

PS.: Ser at du har gått på en kur "ala Lindberg". Slikt er oftest dømt til å mislykkes. Skal du følge en kur/en kostholdsfilosofi, så sett deg inn i hva den innebærer og følg den til punkt og prikke!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 16:34   #14
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Nok en gang, tusen takk for svar komkari! Jeg er 1.70 og veier rundt 68-70 kilo, altså normalvektig iflg BMI. Kunne tenke meg til ca. 60 kilo, men tror kanskje det blir litt "skrantent". Men hvorfor frarådes folk som ikke har betydelig overvekt om ketolysekuren? Slik jeg har lest i boka til Torkil, framstår den ikke som helsefarlig på noen som helst måte.

__________________





linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 16:35   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver...

Opprinnelig lagt inn av komkari

Det er nå heller ikke slik at det en har høye verdier fordi en er tykk. Jeg har sett mange slanke, ja nesten radmagre personer som har hatt kjempehøyt kolesterol. Genene har også veldig mye å si!

dette er veldig sant. jeg må bare fortelle hva søskenbarnet mitt sier. min mor er kjempetynn, hun er ca 170 cm høy, og veier rundt 45 kg. søskenbarnet mitt derimot er omtrent like høy, og veier tre ganger så mye... har sa til mamma en gang at "jeg er feit på utsiden, men det er godt mulig at du er feit på innsiden"
Jeg syntes det var så beskrivende, for han har fakisk ikke høyt kolesterol (nå er mammas helt fint også da, men det viste ikke han)

synes bare den kommentaren er så bra

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no