Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Matlevering

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-06, 14:33   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Matlevering

Venninna mi og sambon har lyst til å starte med lavkarbo, men vet ikke helt hvordan begynne tror jeg. Hun skal få låne mine bøker og lese. Når vi damene var ute for en tid tilbake snakket vi så vidt innom disse firmaene som leverer lavkarbomat, men dere anbefalte ikke det. Venninna mi lurte litt på å bestille fra et firma på Lillestrøm. Noen som husker hva som ble sagt? Tenkte å referere videre til venninna mi, men hjernen har non-stick belegg og jeg husker ikke hvorfor dere ikke anbefalte disse firmaene. Kan dere gjenta det?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 16:54   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlevering

Hvis jeg husker riktig saa var det litt lite mat og faktisk litt for mye karber.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 17:27   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Matlevering

Sånn var det kanskje ja. Videresender svar til venninna mi.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 19:19   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlevering

Ikke ta mine ord for god fisk, jeg er jo ikke helt sikker, vent heller litt til, saa kommer det sikkert noen som har bedre husk enn meg

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 19:48   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Matlevering

jeg synest og det er litt synn å begynne på den måten fordi man ikke fra begynnelsen av stiller seg inn på at dette er vanlig mat sån mans skal spise resten av livet, istedenfor at det er en kur. kjøper man fardig mat blir det fort mer en kur, og med en gang man ikke har like stor tilgang til denne ferdigmaten så skeier man ut fordi man har ikke det som skal til for å holde kuren.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 20:56   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Matlevering

Husker heller ikke hva de heter i farten, men en ting som er sikkert er at de som lager maten der mangler en del kunnskap om lavkarbo og GI. Uansett hva de sier sjøl, Et av medlemmene her har ringt dem og spurt hvorfor de bruker mais og gulerøtter bl.a. - og ble møtt på en særdeles lite tiltalende måte. Måltidene er i tillegg små og lite mettende. Anbefaler heller ålage maten sjøl en å kaste bort penger på noen som gir seg ut for å ha en kunnskap om lavkarbo de klart ikke har !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:10   #7
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matlevering

Dere tenker kanskje på www.spisdegslank.no ?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:11   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Matlevering

Ja, akkurat. Det var det visst !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 07:59   #9
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Matlevering

Ok. Videresender svar. Takker.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 07:53   #10
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matlevering

Virker jo fristende innimellom. Går det an å kjøpe sånn 1 dag? Slik at man f.eks. bestiller dette istedenfor pizza hvis dere skjønner.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:49   #11
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Matlevering

hei jeg bestilte dette 3 uker i begynnelsen, jeg både likte maten og gikk mye ned jeg, er nok litt mer enn 15 g totalt med karber, men fungerte som sagt bra for meg og så var det en enkel måte å starte på. Porsjonene er ikke kjempestore, men mange ila en dag så jeg var ikke sulten jeg. Dette er bare min erfaring da og ikke vitenskaplig, var jo noe gulrøtter, men svært svært lite kanskje en ss i noen av rettene. Mais kan jeg ikke huske å ha fått

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 18:12   #12
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Matlevering

Jeg har også gått på den kuren november 2004, og mistet vel 8 kg i løpet av 4 uker og gikk pang opp igjen.

Det er alt for lite kcal i løpet av døgnet, og det er ikke rart at man går ned på en slik sult kur... mister muskelmasse og slikt. Maten er stort sett laget med posegrønnsaker, og mengen med rent kjøtt er knøtt-knøtt liten. Hvorfor de har mais, gulrot, sukker og slikt i maten fremfor å øke mengen med proteinholdig mat var de overhodet ikke interessert i å snakke om da jeg ringte de for å høre om nettopp dette.

Hvis man abselutt ikke orker/klarer å lage mat selv vil jeg heller anbfale å kjøpe feridig stekt kylling eller karbonade på butikken. Flere av måltidene er også basert på shaker og kremdesserter, men atkins shaker får man også kjøpt ferdigblandet i butikken.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlevering Hege_ Lavkarbo generelt 1 24-07-06 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no