Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lenge på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-13, 23:05   #1
mie60
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
mie60 er på en erverdig vei

Lenge på lavkarbo

Trenger noen gode råd nå. Har gått på lavkarbo i 3 år. Har vært periodevis i ketose. I førsten gikk jeg ned om jeg gikk ned sakte da og. Første gangen var jeg i ketose nesten 4 uker før jeg gikk ned. Noen ganger har jeg detti ut av ketose pga noe jeg ikke var klar over. andre ganger har jeg valgt å sprekke men jeg har alltid gått over til lavkarbomat igjen dagen etterpå. På forsommeren gikk jeg i ketose igjen. Da var jeg i ketose i 2 mnd uten å gå ned i vekt. Så jeg droppa det. Etter det har jeg jevnt og sikkert gått oppover i vekta. Jeg hadde gått ned ca 15-16 kg men siste halvåret har jeg gått opp ca 7 kg. Hatt et par sprekker hvor jeg har gått tilbake til lavkarbo. Noen sier jeg må spise mer fett og andre sier spis mindre fett. Jeg prøver å være veldig nøye med hva jeg spiser. Dvs jeg har "lært" meg hva jeg kan spise. Men mulig jeg kan bli lurt av noe. Liker egentlig denne type mat siden man slipper å være sulten hele tiden bare jeg får det til å funke.

mie60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akershus Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 12:31   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lenge på lavkarbo

Hva spiser du på en dag da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 17:10   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lenge på lavkarbo

Lurte også på hva du spiser til vanlig og hvor mye du veier?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 23:55   #4
mie60
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
mie60 er på en erverdig vei

Sv: Lenge på lavkarbo

Når jeg går for ketose så spiser jeg to egg og bacon til frokost og lunsj. Ren mat til middag. Kjøtt, fisk eller kylling. og litt grønnsaker. Helst blomkål og broccoli. Og saus med pulver jeg har kjøpt på lavkarbobutikk og creme freshe. Trenger jeg mer så er det ost med litt majones på. Ellers så er det lavkarbobrød jeg lager fra mix jeg har kjøpt på lavkarbobutikken med ost. Egg og brød til lunsj. Middag som over. Ost med majones om jeg er fysen på noe. Noen ganger bringebær med kremfløte med sukrin. eller en kokossjokolade fra Atkinson. '

mie60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akershus Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 23:56   #5
mie60
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
mie60 er på en erverdig vei

Sv: Lenge på lavkarbo

Jeg veier nå 114 kg.

mie60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akershus Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 00:22   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Lenge på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mie60, her.

Jeg veier nå 114 kg.

Hvor høy er du ?Jeg ville kutte brød og eventuelt lage knekkebrød.Redusere ganske kremfløte...
Spise mer grønnsaker, til middag, eller salat, lage suppe av dem.
Lykke til videre


Sist redigert av senka : 23-11-13 kl 00:30.
senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 12:00   #7
mie60
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
mie60 er på en erverdig vei

Sv: Lenge på lavkarbo

Jeg er 1.75 høy. Spiser ikke brød når jeg går i Ketose. Men kan prøve knekkebrød i stedet for brød. Hvor lang tid er dere i Ketose før dere går ned?

mie60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akershus Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 12:55   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lenge på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mie60, her.

Jeg er 1.75 høy. Spiser ikke brød når jeg går i Ketose. Men kan prøve knekkebrød i stedet for brød. Hvor lang tid er dere i Ketose før dere går ned?

Ketose er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man går ned i vekt. Noen opplever at de må ligge litt høyere på karbo-inntak for å gå ned, så det er nok individuelt som det meste annet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 15:55   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lenge på lavkarbo

Om du spiser som først beskrevet høres det jo riktig ut. fett har jo mye kalorier så jeg ville droppet å høre på "spis mer fett" når du vil ned i vekt og spiser fet mat som bacon til to måltider. Kanskje du skulle funnet på noe annet til lunsj? Grønnsaker til i hvert fall to måltider om dagen? Om du skriver inn maten på diett.no ser du om du får i deg riktig %-mengde av fett, proteiner og karbohydrater og antall kalorier sammenlignet med det de anbefaler deg utfra din vekt, målvekt, høyde, aktivitetsnivå og alder.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 15:57   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lenge på lavkarbo

Og husk at når du hopper ut og spiser vanlig igjen går du saktere ned når du returnerer til lavkarbo. Så hold deg til lavkarbo!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lenge siden jeg var her ... madamode Mer enn 30 kg overvekt 3 11-04-13 13:45
Hvor lenge før lavkarbo virker? rafs1993 Spørsmål og svar 3 07-06-12 17:49
Hvor lenge har dere gått lavkarbo? MarenM Lavkarbo generelt 7 15-12-11 17:33
Lenge til Ketose? Murmeline Ketolysekuren 4 28-08-07 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no