Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 13:37   #1
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Nydelige pannekaker med syltetøy og rømme

Jeg lager pannekaker av 2 egg og 1 dl kremfløte som jeg pisker lett sammen. Tilsett gjerne litt natreen hvis du vil ha dem ekstra søte.

Jeg steker dem i en liten teflonpanne med meierismør og får derfor 5 små pannekaker av denne røren. Pannekakene blir veldig lette og porøse og det kan være en utfordring å snu dem. Jeg bruker to stekespader. Med den første løfter jeg litt på pannekaken, så dytter jeg den andre under og så den første litt lenger under og på den måten jobber jeg meg inn mot midten før jeg snur den, slik at jeg klarer å beholde pannekaken hel og pen.

Jeg bruker 50 g seterrømme og 50 g Heistad jordbærsyltetøy som fyll/pålegg.

Jeg legger en stripe rømme midt på pannekaken og en stripe syltetøy oppå og ruller sammen.

Dette smaker helt fantastisk nydelig for dem som er glad i det søte!

2 egg - 1 g kh
1 dl fløte - 2.9 g kh
50 g seterrømme - 1.45 g kh
50 g Heistad syltetøy - 2.5 g kh

Tilsammen ca 8 g karbohydrat

Dette er favorittfrokosten min for tiden!

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:54   #2
Oslofia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Oslofia er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Dette så veldig godt ut! Skal prøves

Oslofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:30   #3
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

De er virkelig gode. Men vært obs på at de er vanskelige å snu. Det ser ut til at natreen binder røren bedre sammen, fordi at jeg får straks problemer hvis jeg lager uten. Jeg tror også at en god teflonpanne (helst en liten) er nødvendig for et godt resultat.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:50   #4
Tønneklara
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 27
Tønneklara er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Takk for nydelig forslag til en søt frokost! Lover å prøve!

Tønneklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-kost Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 14:11   #5
Happy H
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 77
Happy H er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

funker denne på ketolyse og?
Då skal den i så fåll prøves i morgen

__________________




Happy H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 02:11   #6
Anna Mary
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Gimse
Innlegg: 6
Anna Mary er på en erverdig vei
Smile

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tønneklara, her.

Takk for nydelig forslag til en søt frokost! Lover å prøve!

Hei! Ser det er noen som anbefaler kunstig søtstoff som natreen i pannekaka. Hvis du ønsker at lavkarbo skal være målet, så er ikke kunstig søtstoff å anbefale fordi det bl.a. øker matlysten - og noen typer inneholder kalorier. Jeg anbefaler deg å bruke Sukrin , som er et naturlig søtstoff med null kalorier og søtningsverdi tilsvarende 75 % av vanlig sukker. (http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php)

Jeg har laget pannekake etter oppskrifta med 2 egg og 1/2 dl fløte. Fikk 3 store pannekaker. Jeg bevilget meg litt blåbærsyltetøy til, samt masse bacon, men verken søtstoff i pannekaka eller sukker/sukrin/natreen på pannekaka. Den smakte utmerket med bare litt blåbærsyltetøy. Ja, litt vanskelig å snu, men pass på å steke den nok før du snur den, og bruk meierismør - i boks til å steke den i . Lykke til!

Tips! Utrolig mange fine lavkarbo/nullkarbo oppskrifter på http://lenabeatrice.net/

Anna Mary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Man må se mulighetene og mangfoldet – ikke grensene og begrensningene :) Lavkarbo make me feel :) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 11:42   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Mmm, dette var snadder!

Lagde de med 2 egg og 1/2 dl fløte, og så hadde jeg oppi ca 2 ss kruskakli for å gi de litt mer substans. Hadde ikke noe syltetøy, så jeg varmet opp frosne blåbær med litt sukrin på, og creme fraiche. Fantastisk godt!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 18:04   #8
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Oh nom nom! For meg som er på ketylose diett(tror det er den, får maks spise bittelitt karbohyudrater) så hørters pannekaker med litt søtt på veeldig godt^^ Men er det lvo å spise syltetøy? Det er jo sukker i det?

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 22:39   #9
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Duesund, her.

Oh nom nom! For meg som er på ketylose diett(tror det er den, får maks spise bittelitt karbohyudrater) så hørters pannekaker med litt søtt på veeldig godt^^ Men er det lvo å spise syltetøy? Det er jo sukker i det?

Du kan jo unne deg litt lavkarbosyltetøy

Jeg har gått over til Lerums uten sukker.. Ca 5 karber pr 100g når jeg har trukket fra sukkeralkoholene,.. Deilig når man sjesser på noe søtt

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 15:07   #10
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Går dere virkelig ned i vekt når dere spiser dette? Eller er dere på et stadie der dere bare skal holde vekta?

Jeg tør ikke prøve sånt lenger siden jeg bruker å stoppe opp..

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 15:57   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Duesund, her.

Oh nom nom! For meg som er på ketylose diett(tror det er den, får maks spise bittelitt karbohyudrater) så hørters pannekaker med litt søtt på veeldig godt^^ Men er det lvo å spise syltetøy? Det er jo sukker i det?

Du kan vel mose nokre bringebær og ha på?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 14:52   #12
Arianwen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 3
Arianwen er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

De var enkle å snu når du visper egg og litt sukrinmelis til eggedosis og visper fløten godt inn etterpå (trenger ikke bli krem heller). Brukte en liten måleskje (den som følger med i boksen) nestargel (JBKM) for å binde væsken og litt godt med stekesmør. Ikke at jeg overdrev smøret, men passet på at hele panneflaten var smurt inn og hadde litt ekstra på midten, fordi panner ofte er litt ekstra varme der, så ting setter seg lettere fast. Stekte på middels varme.

__________________



Sist redigert av Arianwen : 26-08-11 kl 15:05.
Arianwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 01:25   #13
Tuttelutti
Nytt Medlem
 
Tuttelutti sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 2
Tuttelutti er på en erverdig vei

Sv: Frokost for den som er glad i søtt - pannekaker

Dette hørtes godt ut og må prøves

Tuttelutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker til søtt og salt Thse Kake/dessert og snacks 13 26-01-08 13:06
Undrende om søtt ... Merete A Lavkarbo generelt 6 25-06-06 22:04
Alt er blitt så søtt.... Iset Ketolysekuren 8 13-05-05 17:33
Søtt og godt? Summer Lavkarbo generelt 5 27-02-05 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no