Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En hyllest til dere alle!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-09, 12:25   #1
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

En hyllest til dere alle!

Hei, jeg er ganske ny her på lavkarbo.no, og har "snyltet" på andres utmerkede innlegg uten å skrive mye selv. Jeg har hatt diabetes 2 i 20 år (fikk det tidlig, generøs arv og bevisstløs spising). Jeg har "kontrollert" det i disse årene med kost (legen; "vær litt forsiktig med hva du spiser, da") og tabletter. Kilo opp og ned, sikkert noen som kjenner seg igjen. I høst fikk jeg en vekker; langtidssukkeret nærmet seg 9, og jeg ble forespeilet en nær forestående insulinovergang. Tabletter ble tredoblet, og jeg gikk hjem og tenkte: "ikke f..." Det må da finnes andre utveier. Så fant jeg dere Jeg har gjennomført et lavcarbo-kosthold uten slinger i valsen, og primærmålet var å få ned blodsukkeret. Etter to mnd. er langtidssukkeret på 7,4! Har bare gått ned et par kilo (bmi på 25), men jeg har tatt vare på helsa og er så utrolig fornøyd. Det samme er min snille lege. Men hvorfor er det så lett for dem å øke medisindosene fremfor å vise oss dia2-ere hva som faktisk skal til?
Nå er jeg snurre meg i ketose også, så kanskje jeg kan gå ned de 5-6 kiloene jeg hadde kledd å miste? Men; jeg er friskere enn på lenge!
Takk for oppskrifter, gode råd og god stemning. Denne uka kommer bøkene jeg har bestilt også!

Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 12:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: En hyllest til dere alle!

Så herlig å lese om den flotte fremgangen

Velkommen hit

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:12   #3
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

Sv: En hyllest til dere alle!

Takk

(Skulle ikke åpnet linken til dine oppskrifter - med bilder. Det begynte øyeblikkelig å rumle i magen. Så mye godt! *vil ha pannekaker*)

Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:34   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: En hyllest til dere alle!

Det er jo ikke minst DU som skal ha en hyllest! Det er jo kjempeflott at du våknet opp, og la om livsstilen din "på femøren"!! Og resultatet er det jo ingen ting å si på!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 14:44   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: En hyllest til dere alle!

Kjempebra jobb, gratulere så masse med bedre helse

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:12   #6
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

Sv: En hyllest til dere alle!

Takk for oppmuntringen! Er virkelig blitt inspirert her inne. Et viktig nettverk når man ikke tåler karbohydrater, og trøst når man får skrå blikk når man spiser fet mat. Jeg er helsefaglig utdannet, og det er jo så logisk! Har vært fanget i kalorifella lenge nå, og det har gått på helsa løs.

__________________


Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:53   #7
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: En hyllest til dere alle!

Slutter meg til hyllesten din!!

Hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg nok gitt opp både på vegne av mannen min og meg selv etter noen få dager...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En hyllest til kroppen nellie Livets lyse side 20 27-05-08 00:44
Hyllest til Googles calendar! nalana Generell diskusjon 2 25-09-07 14:19
En hyllest til norsk julemat av sss janmesi Lavkarbo generelt 4 18-12-06 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no