Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Brød med linfrø (Allers 8. nov. 2010)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 12:36   #1
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Brød med linfrø (Allers 8. nov. 2010)

Lag en jevn masse uten klumper med stavmikser/kjøkkenmaskin av:
5 egg
1 beger cottage cheese
1 dl raps- eller olivenolje

Tilsett:
4 dl (120g) kruskakli
1 1/2 dl havrekli
3 ts bakepulver
2 ts sukrin
2 ts urtesalt
2 ts fiberhusk
2 ts johannesbrødkjernemel
1/2 dl sesamfrø
1 1/2 dl linfrø

1. La røren hvile i ca 15 min. Overfør deigen til en brødrom dekket med bakepapir og stek ved 180ºC i 1 time

2. Etterstek brødet på rist en formen (bruk papiret til å få brødet ut av formen) i ca 20 min (180ºC)

3. Avkjøl brødet på rist

Passer godt til hverdags og i matpakker

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 13:09   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Lag en jevn masse uten klumper med stavmikser/kjøkkenmaskin av:
5 egg
1 beger cottage cheese
1 dl raps- eller olivenolje

Tilsett:
4 dl (120g) kruskakli
1 1/2 dl havrekli
3 ts bakepulver
2 ts sukrin
2 ts urtesalt
2 ts fiberhusk
2 ts johannesbrødkjernemel
1/2 dl sesamfrø
1 1/2 dl linfrø

1. La røren hvile i ca 15 min. Overfør deigen til en brødrom dekket med bakepapir og stek ved 180ºC i 1 time

2. Etterstek brødet på rist en formen (bruk papiret til å få brødet ut av formen) i ca 20 min (180ºC)

3. Avkjøl brødet på rist

Passer godt til hverdags og i matpakker

Hmmmm..... Nå fikk jeg lyst til å bake, men har ikke cc, kan jeg bruke yoghurt naturell i stedet tro? Det er jo bare å prøve!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:01   #3
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Den står i ovnen no..
Hadde ikke fiber husk, men det ikke hadde alt for mye å bety.
Tok litt ekstra linfrø.

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:08   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Opprinnelig lagt inn av toto, her.

Den står i ovnen no..
Hadde ikke fiber husk, men det ikke hadde alt for mye å bety.
Tok litt ekstra linfrø.

Mitt står på benken og skal snart i ovnen. Jeg hadde ikke cc og brukte yoghurt naturell i stedet og slengte i litt solsikkefrø også så jeg slapp å åpne en ny pakke linfrø da det ikke ble helt nok. Var veeeeeeldig mye kli da... Røra var veldig lett på vekt så kanskje det blir et lett brød? Rapport kommer!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:54   #5
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Jeg hadde heller ikke cc men brukte cf.
Trodde jeg hadde det med i forrige innlegg
Står på ettersteking no
Til lunsj i morgen ser jeg fram til - en skive med ost og paprika og kanskje pitte litt tomat

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 16:06   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Funka greit med yoghurt naturell istedetfor cc. Ble et ganske tungt og saftig brød, det hadde jeg ikke trodd da jeg spadde det opp i forma for røra veide ingenting. Ble helt greit på smak og konsistens, spiser det nå med smør og leverpostei.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 16:59   #7
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Funka greit med yoghurt naturell istedetfor cc. Ble et ganske tungt og saftig brød, det hadde jeg ikke trodd da jeg spadde det opp i forma for røra veide ingenting. Ble helt greit på smak og konsistens, spiser det nå med smør og leverpostei.

Nammmmmm, dette høres jo lovende ut
Har ikke rukket teste denne oppskriften selv ennå, og jeg skal jo heller ikke spise slike brød så lenge jeg følger eurodietten, men blir nok å teste det på samboeren tenker jeg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 23:01   #8
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Jeg synes og det ble bra. Veldig godt med leverpostei.
Hadde det med til lunsj idag, Skinke, ost, paprika, tomat og majo på funket også bra.
Men neste gang vil jeg har mer krydder eller kanskje bare salt. Smakte litt lite med ost på men veldig godt med leverpostei på.

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 00:30   #9
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 50
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

He, he....

Og jeg som kjøpte bladet kun for oppskriftene. Jeg skulle jo ha vist at de kom til å komme her også

Jeg bakte brødet i kveld, og spiste to skiver til kvelds. Kjempegodt med brød igjen etter ti og en halv måned med nesten bare knekkebrød.
Gleder meg til lunch i morgen.

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:54   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Da har jeg laget deigen og skal forsøke meg på dette brødet.
Men.. jeg har ikke urtesalt eller sukrin... brukte vanlig salt og litt flytende natreen,
det eneste jag hadde. Hvis det ikke blir bra, får jeg dra til byen og kjøpe det jeg mangler.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:59   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Brødet ble bra. Litt lavt, men godt på smak og konsistens.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:11   #12
1982
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 1
1982 er på en erverdig vei

Sv: Brød med linfrø (Allers 8.nov. 2010)

Hei. Er det noen som veit næringsinnholdet i dette brødet? Spesielt karbo innholdet? Hadde satt stor pris på om noen viste det, eller hadde hatt muligheten til å regne ut dette for en nybegynner

Takker.

1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på linfrø og linfrø? Human Ketolysekuren 21 30-03-11 19:30
Brød med frukt og nøtter (Allers 8.nov. 2010) grotingeling Bakst 0 14-11-10 12:42
Brød med soltørkede tomater - Marianne Lunde (Allers 8.nov. 2010) grotingeling Bakst 0 14-11-10 12:32
Brød: bakepulver? for mye linfrø farlig? cartman- Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-09-10 20:54
BRA, Allers!!!! NOT!!! elian Lavkarbo generelt 3 26-02-08 00:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no