Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-11, 11:43   #1
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

HJELP!! I marra er det mandag, første mandag i 2011, og vet enda ikke hvem diett/livsstil.....

Jeg er heeelt ny her og går litt surr i alle diettene og hva de går ut på.
Jeg skal ned 23kg (i første omgang) og kjæresten enn 30kg tenker jeg.
Er nok jeg som kommer til å stå for matinnkjøp og tilberedning så det edr jeg som er her inne av oss :P
Nå har jeg lest litt, både her, internett og bøker, om diettene Fedon, south beach og ketolyse, men vet ikke hvem diett som er greiest å begynne på.
Er litt redd ketolyse blir for tøff å snarte på for oss som ikke er vant til denne lisstilen. At vi ikke skal klare å holde oss og gir opp.

Men samtidig blir jeg ikke helt klok på hva som er forskjellen på Fedon og South beach.... Noen som kan fortelle meg i korte trekk??
Som sagt så skal vi ned en del kg så trenger jo en diett eller lisstil som er effektiv.

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:37   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

Hei Tutta87 - velkommen i gjengen
Har du leste denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Her har ArnaKristin samlet mye god informasjon for de som er i oppstartsfasen.
Ellers så finner du informasjon om både South Beach og Dr. Lindbergs filosofi under Forum - Kostholdsfilosofier.
Alle lavkarbokosthold går jo ut på å redusere karbohydratene og øke fettmengden, så en enkel start vil være å kutte ut de værste karbo-kildene; brød, ris, pasta, sukker og samtidig innføre gode fettkilder; smør, avokado, cocosa

Ønsker dere lykke til - les, spør og for all del ikke stress selv om det skulle ta litt tid.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:44   #3
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

Hei og takk for svar.
Ja har lest den og den er super for alle nybegynnere Flink ho

Jeg har lest litt som div dietter inne på #forumene", men er lissom så usikekr på hva som er forskjellen på Fedon og south beach...
Vet de begge er lavkarbo og at SB er i 3 faser, men hva er lettest for 2 nybegynnere??? Når vi har vært inne i dette en stund, kan vi nok mer og kanskje bytter "filosofi".

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:01   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

Selv har jeg liten kunnskap om south beach, men så vidt jeg vet så gir den nøyaktige retningslinjer for hva en kan og ikke kan spise - så hvis dere føler at dere trenger et step-by-step-opplegg er kanskje den det beste valget.
Fedon-filosofien er mer i retning av å balansere ut måltidene, og da er det nok mer planlegging involvert.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:03   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ...

Faktisk er ikke ketolyse så ille når man er nybegynner. De ganske strenge retningslinjene gjør at man bare trenger å følge dem, det er ikke rom for så mye tvil og "kan jeg spise dette, tro?"

Oppskirfter på god mat finner du mange av her inne, særlig hos Gerd! Feks:
Middag
Tilbehør og diverse

første siden i journalen sin har hun til og med flere eksempler på ukes menyer!
(Nedenfor før- og etterbildene)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diett.no - veldig god hjelp på veien! Anna Ananas Ketolysekuren 7 10-08-10 08:17
Helt ny og veldig forvirret SiljeMa Spørsmål og svar 8 03-08-10 15:47
Hvilken diett går du på? Snikende Saccosekk Livets lyse side 15 08-02-07 07:52
hvilken diett? Lilja82 Lavkarbo generelt 7 30-01-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no