Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pulled pork

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-12, 10:46   #1
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Pulled pork

Pulled pork er en klassiker i det amerikanske kjøkkenet, og særlig BBQ-varianter. Det klassiske tilbehøret er coleslaw (majonesbasert kålsalat).

Du trenger:
ca 2.5 kg svinebog, svinenakke (jeg brukte svinenakke)

Dry-rub (krydderblanding, om ikke annet er skrevet, så snakker jeg pulver/frø, ikke vær redd for megdene her, ja det er mye, men det er også mye kjøtt):
1 ss Paprika (ikke norske paprikapulveret, men det gode sterke man får i velassorterte forretninger eller Grønland i Oslo
2 ss fennikelfrø, evt malt fennikel
2 ss korianderfrø
1 ss mynte
1 ss spisskummen
1 hel rød chili
4 fedd hvitløk

Kjør alt i blender eller morter til du har en fin masse/blanding. Chilien og hvitløken vil gi dette noe fuktighet og gjøre det til en tykk tykk pasta omtrent.
Gni kjøttet inn med blandingen.

Dersom du har en form med rist, lønner det seg å ha litt vann, eddik, buljong, tomater, hvitløk i bunnen, gir nydelig kraft til etterpå.
Legg kjøttet i formen og inn i ovnen på 150 grader i tre timer. Etter tre timer, snu herligheta, og ha litt mer vann om nødvendig.
Etter totalt seks timer i ovnen er kjøttet ferdig. Ta det ut og la det hvile i et kvarters tid. I mellomtiden siler du av krafta fra formen, og et lite tips, en god dæsj dijon gjør seg godt.
Så til det som gjør dette til pulled pork: Bruk to gafler og dra kjøttet fra hverandre, i små og mellom-store biter. Legg disse tilbake i formen eller dertil egnet oppbevaringsbeholder. Hell over en del av sausen/kraften, og bland godt, slik at du blander de mer fettete bitene med de magrere.
Serveres med coleslaw. I USA server de ofte kjøttet i hamburgerbrød, så om om du har noen lavkarbo-versjoenr av det, er det et godt tips.

Rævva bilde tatt med mobben.


Sist redigert av gamlebyen : 21-02-12 kl 11:19.
gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:53   #2
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Pulled pork

Nam!!!! Blir sulten her! Har du kanskje en god oppskrift på kålsalaten og? Mye ikke så veldig gode der ute...

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:01   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Pulled pork

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Nam!!!! Blir sulten her! Har du kanskje en god oppskrift på kålsalaten og? Mye ikke så veldig gode der ute...

Hei,
Oppskrifter på flere varianter av coleslaw finner du i den store grønnsakstråden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:06   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Pulled pork

og her er min coleslaw http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45734

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:14   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pulled pork

Fyttekatta - NÅ ble jeg sulten
Denne gikk rett i oppskriftsmappa.
Skal ut å jakte på svinenakke med det første. Det bor en gammel gris nede i gata, men etter 3 timer i ovnen blir han kanskje mør nok

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:18   #6
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Pulled pork

3 timer?!?! Da er du bare halvveis ;-)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:21   #7
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Pulled pork

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

og her er min coleslaw http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45734

Tusen takk igjen!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 12:10   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pulled pork

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

3 timer?!?! Da er du bare halvveis ;-)

Ingen tvil - jeg trenger briller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 12:43   #9
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pulled pork

Og da kan jeg bare informere om at den smaker fortreffelig også dagen etter, her jeg akkurat nå sitter å propper det i meg til lunsj.

Ok, jeg er innhabil, men mannen er flink på mat altså!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 13:03   #10
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Pulled pork

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.


Ok, jeg er innhabil, men mannen er flink på mat altså!

Synes dette virker som en objektiv vurdering jeg, kjære
Og coleslawen var nesten bedre i dag.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 07:52   #11
MissTail
Juniormedlem
 
MissTail sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
MissTail er på en erverdig vei

Sv: Pulled pork

Egner seg også ypperlig til frysing i porsjonsposer.

Deilig lunsj med speilegg på... (løper ut i frysen...)

MissTail er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vinøs Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pulled pork - (bilder) Shrinking Line Middag 0 20-09-11 09:34
Nannahs chicken-pork-curry soup Nannah Lunsj 0 07-07-09 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no