Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og lavkalori samtidig

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-13, 17:13   #51
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Takk:-) ja, jeg har hørt at det er lite, men kroppen vil ikke være i ketose ved høyere inntak bryr med ikke om sticken er mørk eller lys, men rundt 10 karbs vil den være hvit. Vet ikke om dette er noe som er forskjellig fra person til person. Kan si jeg startet med lavkarbo da lege sa at insulinnivået mitt var over dobbelt så høyt som normalt, og at kroppen min ikke responderer godt på karbohydrater..? Han mente dette kunne pågått siden barnetiden. Tenker at kroppen ikke vil være i sparemodus i og med at jeg går ned 0,5 kg i uka. Den store nedgangen kom jo raskt, men siden da har jeg stabilt gått ned. Går heller ikke rundt sulten, men øker inntaket mye om jeg trener. Nå er det bare å holde vekten nede som er utfordringen

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:02   #52
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Så lenge du går ned i vekt og har det bra, spiser du perfekt for din kropp og trenger ikke bekymre deg, eller hva? Glad på dine vegne at du har funnet ut hva som funker for din kropp.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:04   #53
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Jeg trur egentlig hemmeligheten til å holde seg mett er balansert kosthold, ikke hvorvidt man har mer av det eller mer av ditt. Jeg spiser MYE salat, salat og grønt er fritt vilt for meg. I det siste har jeg begynt med mer proteiner, siden jeg skal prøve å få litt muskler. Da jeg spiste enten nesten bare fett (ketolyse) eller bare proteiner (psmf), å glemte litt grønnsaker og sånt, så var jeg sulten og ekkel hele tiden. Så jeg satser på balansert

sånn spiser jeg også. funker supert.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 08:14   #54
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Takk:-) ja, jeg har hørt at det er lite, men kroppen vil ikke være i ketose ved høyere inntak bryr med ikke om sticken er mørk eller lys, men rundt 10 karbs vil den være hvit. Vet ikke om dette er noe som er forskjellig fra person til person.

Det at sticken blir hvit trenger ikke å skyldes at du ikke er i ketose, men at du rett og slett ikke har noe særlig overskuddsketoner i urinen. Jeg vet jeg er i ketose for det kjenner jeg på kroppen, men har ingen utslag på sticks.

Det som er viktig er ikke hva sticken viser, men hva kropp og hode forteller deg. Har du det bra? Har du energi og føles kropp og sjel ok, så fortsett bare med det som virker for deg, men ikke fortvil om du en dag spiser 20 g kh og sticksen slår ut negativt, mest sannsynlig er du i ketose allikevel.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 08:21   #55
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Helt enig med Lillemy her. IKKE se på den stixen! Den stresser deg og forteller KUN om du har overskuddsketoner. Fy flate den stixen skulle vært på resept og kun til folk som kan få ketoacidiose (høyt blodsukker og ketose, livsfarlig for diabetikere)og ikke til kostindusert ketose.
Jeg får ikke utslag på 10g karbo heller, kan oppleve å ikke få utslag om jeg bare spiser koteletter og smør også.
Jeg holder meg til rundt 15-30g karbo om dagen og først og fremst fra grønnsaker. Mest fordi jeg har kontroll på det kostholdet og jeg får da i meg nok grønnsaker.
På 10g karbo får en i seg MYE mindre vitaminer og mineraler fra grønnsaker enn ved 20g karbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs lavkalori Anos Generell diskusjon 24 10-05-11 14:00
Lavkarbo OG lavkalori? Anos Lavkarbo generelt 4 12-04-11 23:50
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 10:06
Lavkarbo og lavkalori Therese Lavkarbo generelt 10 07-11-09 16:36
Lavkarbo vs lavkalori sara Lavkarbo generelt 12 02-05-09 21:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no