Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Enkle middager

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-04, 20:53   #1
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Enkle middager

Som alle sikkert vet, det er begrenset hvor gøy det er å snekre diverse kjøtt- og grønnsaker sammen til en god middag hver eneste dag. Lager derfor en tråd om relativt enkle og kjappe middager.

I dag: Kyllingsuppe, fåes i frysedisken på Rema 1000. Koster 32kr, inneholder 0,4g karbohydrater per 100g, 4g for hele pakken. Varmes opp i panne og putrer i et par minutter.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.

Sist redigert av psilocybe : 16-03-04 kl 21:25.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 21:12   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Den har jeg ikke sett før, skal se etter den neste gang jeg er innom Rema. Takk for tips.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 11:38   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Den skal jeg jammen prøve

Har du flere sånne forslag,så kom med dem,
For de suppene til stabburet er fulle av karbo:-) og bare 1 porsjon.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 12:41   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg er likeså interessert i mengde protein og type fett også jeg, da....
Har du informasjon om det? Ulempen med ferdigmat er at det er transfett/industrifett i det, men det ser jo lovende ut at det er kokt på kraftbein.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 13:00   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

så veldig god ut. jeg har aldri vært noe suppe-menneske, men har man oppi litt ekstra kylling og grønnsaker feks, så blir det jo straks et kraftigere måltid

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 15:25   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Endelig noe som også jeg kan klare å lage

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 19:43   #7
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MHM

Har du informasjon om det?

Energi : 112/27 kj/Cal
Protein: 5,3g
Karbo: 0,4g
Fett: 0,5g
Salt: 0,9g

Ta da!

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:11   #8
Charlotte88
Medlem
 
Charlotte88 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 35
Innlegg: 62
Charlotte88 er på en erverdig vei

Sv: Enkle middager

så smart å ha en tråd med enkle middager, begynner å bli lei av å lage middag. Noen som har noen flere tips?

__________________
77, 76, 75, 74, 73, 72 , 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55
Journalen min
Charlotte88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 17:56   #9
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Enkle middager

I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 18:15   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Enkle middager

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da

Ja, den er god. Men man må jo spise noe kjøtt eller fisk til for å få komplett måltid. Brokkoligrateng alene er ikke komplett måltid.
Mener jeg kjøpte en på kiwi også med rundt 3g karber pr 100g. De er gode og raske å lage når man ikke har tid til å stå ved gr*tene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 18:34   #11
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Enkle middager

hjemmelagde kjøttkaker!

du kan jo lage av alt!

karbonade deig
tunfisk ( mm.. )
kylling kjøttdeig
tofu!
m.m..

bare tilsett masse godt krydder og stek i panna

tilbehør f.eks brokkoli og blomkål?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 19:19   #12
Mono
Juniormedlem
 
Mono sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
Mono er på en erverdig vei

Sv: Enkle middager

Nordfjord hamburgere.
Pr 100 gram:


Kalorier Kcal178,53KcalKalorier Kj747KjProtein16gramKarbohydrater3gramFett14gram
Jeg bruker dette både til middag og kalde til frokost. Gjerne med gratinert brokkoli eller lignende. Men relativt høyt innhold av karber hvis man spiser så mye som meg.

Mono er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 01:45   #13
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Enkle middager

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da


Coop har også en blomkål- og brokkoligrateng med bare 3 karber pr 100 g. Den er kjempegod, og vi strør masse ost oppå. Bruker det som fløtegratinerte poteter Lettvint og godt! (har kjøtt og grønnsaker eller salat i tillegg. Pepperbiff med peppersaus og salat til er vanvittig godt...)

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:41   #14
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enkle middager

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da

Veldig god denne her!!!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:28   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enkle middager

En veldig kjapp og god middag:
Sett ovnen på 225 grader, ta to kyllingfileter og snurr en stripe bacon rundt hver av filetene, krydre gjerne med salt pepper og timian/rosmarin, sett midt i ovnen og la stå i 25-35 minutter. Nam nam!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no