Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Te

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-08, 22:23   #1
MissMa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 7
MissMa er på en erverdig vei

Te

Kan jeg drikke te på ketolyse? sånn vanlig svart te av forskjellige slag?

MissMa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 23:57   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Te

Kan du sikkert, bare ikke ha sukker i, og les på pakken om
det er mye karber i.
Jeg drikker noe hvit og grønn te, + en med appelsin og en med
blåbær. tenkte som så;
at når jeg først skulle drikke te uten sukker,
ville jeg bytte merke samtidig, for de andre var jeg vandt med å ha mye
sukker i, og det ville ikke smake like godt uten sukker,

lykke til!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 15:19   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Te

Noen stagnerer av koffein, sies det.
Selv drikker jeg både kaffe og te og har ikke merket noe av det.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:21   #4
Sari
Juniormedlem
 
Sari sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 23
Sari er på en erverdig vei

Sv: Te

Grønn te er det vel koffeinfri og kan drikkes gjennom hele dagen? Eller..? Jeg gjør iallefall det, og "sparer" koffeinet til en god kopp cappuchino 1 gang i uken.

(Jeg har iallefall lest at grønn te kan øke forbrenningen..)

__________________


Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:50   #5
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Te

Det er nok koffein i grønn te også, men dette kommer veldig an på hva slags te, hvor lenge den trekker osv. Noen typer kan visst ha mer enn kaffe (hvis det er en ung og umoden te spes.)

Men den viktigste forskjellen på grønn te og kaffe er at førstnevnte ikke er så vanndrivende, så man får i seg væske ved å drikke den - kaffe fordriver jo bare væske.
Dessuten inneholder jo grønn te masse antioksidanter og vitamniner som man får på kjøpet. Sort te, og enda mer - kaffe - bruker jo bare av vitaminene.

Hvit te har faktisk mye mer koffein i seg enn kaffe!

Selv får jeg aldri cravings/sug etter å ha drukket grønn eller hvit te, men får det nærmest alltid av kaffe - så jeg synes det er stor forskjell.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 04-09-08 kl 15:11.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:09   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Te

En og anna tekoppen med sykt mye natren i blir det. Er forresten to mnd. siden sist jeg drakk te, men starta på igår igjen. Kaffe må man også ha. Dette er av de gleder jeg har tenkt å unne meg livet ut.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:17   #7
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Te

Jeg drev og drakk frukt te fra London herb company tror jeg det var på jobben. Men den oppdaget jeg at hadde endel karboer i seg. Så da utgikk den....

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:53   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Det er nok koffein i grønn te også, men dette kommer veldig an på hva slags te, hvor lenge den trekker osv. Noen typer kan visst ha mer enn kaffe (hvis det er en ung og umoden te spes.)

Men den viktigste forskjellen på grønn te og kaffe er at førstnevnte ikke er så vanndrivende, så man får i seg væske ved å drikke den - kaffe fordriver jo bare væske.
Dessuten inneholder jo grønn te masse antioksidanter og vitamniner som man får på kjøpet. Sort te, og enda mer - kaffe - bruker jo bare av vitaminene.

Hvit te har faktisk mye mer koffein i seg enn kaffe!

Selv får jeg aldri cravings/sug etter å ha drukket grønn eller hvit te, men får det nærmest alltid av kaffe - så jeg synes det er stor forskjell.

Det er interessant det du sier . I det siste har jeg lest eller hørt et eller annet sted - husker ikke hvor - at koffeinet - eller teinet - i te ikke er helt det samme som koffein i kaffe. Det er vel blitt regnet som det samme, men er egentlig ikke det ... Teinet har ikke de samme skadevirkningene, men derimot gode virkninger som koffein ikke har. Hadde jeg bare husket hva det var . Men har vært våken veldig mange timer, så ... Skal komme tilbake til det når hvis jeg kommer på det. Ingen får meg til å avsverge ordentlig te!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:52   #9
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Te

Koffein er SUNDT !!!!

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:49   #10
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Te

Du kan jo også prøve med kanel-te. Ta noen biter og KOK dem i 5 min. jeg bruker å måle opp 1 kopp+litt til fordampinga, ha det i ei panne m/lokk og tilsette kanelbarkebitenenår det koker. Uvant smak for de fleste. Men enten så liker du det, eller ikke. Kanel er ypperlig til å regulere blodsukker med.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:29   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Te

Sitat:

Selv får jeg aldri cravings/sug etter å ha drukket grønn eller hvit te, men får det nærmest alltid av kaffe - så jeg synes det er stor forskjell.

Hvilket sug snakker du om Poscar? Etter mat? Sukker?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:55   #12
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te

Eh, litt useriøst kanskje..... men i min ungdom lagde vi kanelte på bark og blanda med rikelige doser rom. Morro og godt så vidt jeg husker, lenge siden nå da...

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:13   #13
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Te

ja , rom eller conjager. Samma det, bare det blir morro av det.
men den kan utmerket godt drikkes bar, ja kanelteen altså.

Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:53   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Te

Kanel lagt på sprit i noen uker, er heller ikke så ille.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 02:02   #15
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Hvilket sug snakker du om Poscar? Etter mat? Sukker?

Jeg mener at jeg på en måte blir mer sulten, altså ikke søtsug, men mer at blodsukkeret liksom reagerer på en måte...hm...har lest noe om dette, av Fedon, tror jeg - noe med at insulin påvirkes av kaffe e.l. *sjekke*

Ikke sånn å forstå at jeg MÅ spise etter en kaffekopp, men mer at jeg ikke kan drikke det når som helst, om jeg ikke vil spise unødvendig, for da vet jeg matlysten øker liksom.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 02:09   #16
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er interessant det du sier . I det siste har jeg lest eller hørt et eller annet sted - husker ikke hvor - at koffeinet - eller teinet - i te ikke er helt det samme som koffein i kaffe. Det er vel blitt regnet som det samme, men er egentlig ikke det ... Teinet har ikke de samme skadevirkningene, men derimot gode virkninger som koffein ikke har. Hadde jeg bare husket hva det var . Men har vært våken veldig mange timer, så ... Skal komme tilbake til det når hvis jeg kommer på det. Ingen får meg til å avsverge ordentlig te!

Ah, that makes sense - takk for nyttig info!

Ingen får meg til å avsverge te heller, jeg har vel omtrent 40 slag, og er like avhengig av dem alle, ingen diskrimineres, hverken hvite, røde, grønne eller sorte
Jeg nyter min kaffe og, men kunne godt tenkt meg å vært litt mindre avhengig av den, bare (mest pga. den dehydrerende effekten).

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Du kan jo også prøve med kanel-te. Ta noen biter og KOK dem i 5 min. jeg bruker å måle opp 1 kopp+litt til fordampinga, ha det i ei panne m/lokk og tilsette kanelbarkebitenenår det koker. Uvant smak for de fleste. Men enten så liker du det, eller ikke. Kanel er ypperlig til å regulere blodsukker med.

Eller om man er lat, så kan man kjøpe denne: http://www.kinsarvik.no/VarevisningD...3&kat=75&grp=1

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 11:34   #17
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te

Her kommer trøst. De har nå funnet ut at for oss som drikker mye kaffe så har den ikke vanndrivende effekt. Det har jeg vel hatt mistanker om lenge, skulle den hatt det så hadde jeg vært som en av de avglemte rosinene innerst i kjøkkenskapet.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 11:35   #18
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te

Dumt spørsmål: hvordan finner jeg ut om en tesort har karbohydrater?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no