Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kjapp dessert

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-08, 10:45   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Kjapp dessert

Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går. Og fikk så steika lyst på dessert.Men jeg var ikke villig til å betale i dyre dommer for ei sukkerbombe. Så da jeg kom hjem laga jeg en kjapp en.

1 egg
1dl fløte
1 ss kakao
bittelitt Natreen
- " - Vaniljesukker

Piska krem m/kakao og vaniljesukker
piska eggedosis m/ Natreen.

Rørte det sammen, godt og kjappt. har en tid er det bare å hive det fryseren så har du is.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:56   #2
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Kjapp dessert

Takk! Dette skal jeg prøve!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:54   #3
Mumse
Juniormedlem
 
Mumse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 62
Innlegg: 25
Mumse er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

Prøvde denne i går og den var bare helt nydelig. Denne skal lages flere ganger.
Satt og storkoste meg utover kvelden. Det må være det beste "godiset" jeg har spist siden jeg startet på kuren.

__________________
Mumse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:46   #4
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går.

Jeg kommer fra dette havgapet du snakker om her. Bor du langt unna eller?

Ellers så høres desserten kjempegod ut, og skal prøves til helga

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:48   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill
Talking

Sv: Kjapp dessert

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går. Og fikk så steika lyst på dessert.Men jeg var ikke villig til å betale i dyre dommer for ei sukkerbombe. Så da jeg kom hjem laga jeg en kjapp en.

1 egg
1dl fløte
1 ss kakao
bittelitt Natreen
- " - Vaniljesukker

Piska krem m/kakao og vaniljesukker
piska eggedosis m/ Natreen.

Rørte det sammen, godt og kjappt. har en tid er det bare å hive det fryseren så har du is.


den var farlig god , beste jeg har smakt på lenge

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 01:48   #6
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Kjapp dessert

Kjekkt å høre at dere liker den. var i "desperasjon" etter noe søtt etter å ha spist "Gammel-salta-sei". Forøvrig noe som kan anbefales. Ikke så ille som det høres ut.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:18   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjapp dessert

Er vaniljesukker lovlig altså?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:33   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Kjapp dessert

Bittelitt så. bare for å få litt vaniljesmak. har du essens så kan du bruke det.
1 ts vaniljesukker = 1 gr kanskje.
Så hvis du ikke bruker den desserten hver dag skulle det vel gå bra.
Eller vaniljestang.

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:18   #9
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

MMM .. hadde jeg hatt det rette i hus nå så vet jeg hva jeg hadde gjort... ikke brukt tid på å skrive det her i alle fall!! Så fysen som jeg er i dag..

__________________
Glade-Gry som virkelig vil være GLAD!!
Besøk gjerne journalen min.... http://forum.lavkarbo.no/showthread....070#post290070
Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:24   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp dessert

Jeg kan jo ikke lese sånne tråder når jeg er på induksjon Klaps på handa!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:56   #11
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

Jeg har vært på butikken, kjøpt Natreen, BakeKakao, kremfløte og egg. Vaniljesukker hadde jeg visst to bokser av i skapet.

Så tok jeg et egg, og en ts natreen, pisket til eggedosis.
Tok 1 dl kremfløte, men hadde kakao og vaniljesukker oppi FØR jeg hadde pisket den til krem, den ble litt vel tjukk før den rakk å få noe kremkonsitens.Men shit au, jeg blandet den inn i eggedosis, smakte på den , mMMMMmmm , og helte over i en liten boks som nå står i fryser.
Men jeg vil jo tro jeg får større mengde om jeg blander kakao i eggedosis og kun pisker krem av fløte og vaniljesukker og SÅ blander alt sammen??

... Skal sette på kaffe, spise omelett først, og så spise IS!! og jeg gleder meg som en unge!!

Takk så lenge for den her oppskriften!

Ser for meg at 4 salte peanøtter, som jeg knuser og drysser over før jeg fryser den, antakelig smaker snadder, det og!!

__________________
Glade-Gry som virkelig vil være GLAD!!
Besøk gjerne journalen min.... http://forum.lavkarbo.no/showthread....070#post290070
Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:59   #12
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

... er hjemme fra jobb i dag, og det er det værste som finnes, da blir jeg alltid en skapsnok.. men nå har jeg jo noe...

Lille gutt hadde høy feber i natt og litt på morra'n, greit og riktig med en "hjemmefrabarnahagendag" da...

__________________
Glade-Gry som virkelig vil være GLAD!!
Besøk gjerne journalen min.... http://forum.lavkarbo.no/showthread....070#post290070
Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:44   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kjapp dessert

vaniljeekstrakt istedenfor sukkeret?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 08:57   #14
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Kjapp dessert

Vaniljedråper.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 13:48   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kjapp dessert

Abbånerer på denna jæi! For dette hørtes fortreffelig ut

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:26   #16
pingunn
Medlem
 
pingunn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 42
Innlegg: 112
pingunn er på en erverdig vei

Sv: Kjapp dessert

Denne har jeg testet, laget X3 og delt de opp i mange små posjoner og lagt de i frysern. 1 oppskrift har 5 g kh
jeg laget posjoner med ca 2g kh
Deilig!!!!

__________________


Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 09:40   #17
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Kjapp dessert

Oj oj.. er skikkelig godtesugen og tror jeg har alle ingrediensene... tester dette litt jeg

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:33   #18
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Kjapp dessert

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går. Og fikk så steika lyst på dessert.Men jeg var ikke villig til å betale i dyre dommer for ei sukkerbombe. Så da jeg kom hjem laga jeg en kjapp en.

1 egg
1dl fløte
1 ss kakao
bittelitt Natreen
- " - Vaniljesukker

Piska krem m/kakao og vaniljesukker
piska eggedosis m/ Natreen.

Rørte det sammen, godt og kjappt. har en tid er det bare å hive det fryseren så har du is.

Fantastisk dessert!
Takk for oppskriften!!

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 15:21   #19
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Kjapp dessert

Jeg droppet kakao og hadde i en ss heistad jordbærsyltetøy istedet. NAM!

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 18:58   #20
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp dessert

Inspirert av denne oppskriften laget jeg is med 20-30 g skogsbærblanding istede for kakao
Står i fryseren nå.. Jeg droppet forresten vaniljesukker, for jeg hadde ikke noe sukkerfritt

Tusen takk for oppskrift..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dessert juleaften Max Ketolysekuren 6 16-12-07 08:00
Kjapp småmat willow Lavkarbo generelt 2 07-08-07 10:14
Dessert på julaften Trolljenta Spørsmål og svar 6 23-12-06 18:35
kopiert deilig dessert fra'n Fedon...: luringen Kake/dessert og snacks 0 11-05-06 16:57
Kake og dessert med tofu Marianne Bakst 0 29-07-05 12:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no