Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vondt i nyrene?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-08, 10:17   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Vondt i nyrene?

En lege jeg snakket med om ketolysekuren lurte på om jeg hadde begynt å få vondt i nyrene. Han mente at denne kuren over tid vil gi slike smerter. Nå har jeg vært i ketose i 7 måneder, men ikke merket noe slikt. Er det noen andre som har fått vondt i nyrene eller er dette bare noe vås? Blir litt usikker på å avfeie det som en lege påstår.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:37   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

vondt i nyrene.. hmmmm. Kjenner nyrene innimellom, når jeg drikker litt i overkant for mye vann.. Ikke noe utenom det. Leger har mye rart for seg..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:02   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

I motsetning til Nellie, merket jeg i begynnelsen av kuren smerter i den delen av anatomien dersom jeg hadde drukket for lite.
Merket det særlig etter en treningsøkt om jeg ikke hadde vært flink å drikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:07   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Interessant. Kanksje jeg ikke har hatt vondt fordi jeg klarer å regulerer vannmengden bra nok. Det var en god tanke, for jeg pleier å ha litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarer å drikke like mye som mange andre her inne.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:08   #5
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Vondt i nyrene?

Samme her. Jeg kjenner det i nyrene om jeg er dehydrert, men om det har med kuren å gjøre tviler jeg på.

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:35   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Jeg har aldri vært flink til å drikke. Er nesten aldri direkte tørst. Før jeg begynte med ketogen kost, opplevde jeg aldri å få vondt over nyrene, uansett hvor dehydrert jeg har vært. Selv den gangen jeg var på nippet til å bli innlagt!

Kan ha noe med at den ketogene forbrenningen trenger mer vann.
Eller noe sånt?!?!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 15:41   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Vondt i nyrene?

Det der er en av mytene om lavkarbokurer. Det skal visst gå på at vi spiser så mye mer protein enn andre (noe jeg ikke egentlig er så sikker på) at vi dermed kan få problemer med utskillelse av avfallsstoffer gjennom nyrene, eller noe lignende. Det er uansett ikke noe problem hvis man passer på å drikke nok vann.

Tror det ligger noen tråder rundt omkring der dette står bedre forklart enn her.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:49   #8
antikarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 22
antikarb er ny på veien

Sv: Vondt i nyrene?

Jeg har vondt langt nede i "magen " til høyre, er det nyrene tro?

antikarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lowGI Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:25   #9
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Vondt i nyrene?

Nyrene sitter langt bak i mage"hulen". Så smerter fra nyrene går bak i ryggen.

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:29   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av antikarb, her.

Jeg har vondt langt nede i "magen " til høyre, er det nyrene tro?

Nyrene ligger mer bak mot ryggen og ca i hoftehøyde.
(Tenk bare på nyrebelte som noen bruker)

Nede til høyre i magen kan være blindtarmen....men den sitter vel stort sett i midtre/øvre del av magen??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 00:25   #11
ailicec
Medlem
 
ailicec sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 72
ailicec er på en erverdig vei

Sv: Vondt i nyrene?

jeg har slitt en del med nyrene før kuren, så da jeg fikk veldig vondt i nyrenen på ketosekuren tok jeg en pause. er nå klar for ny start men skal drikke mye.
Sliter enda med veldig vondt i nyrene når jeg våkner. Blir mindre vondt når jeg har tisset. noen som sliter med det samme???slitsomt

__________________
Start 82kg ....Nå 79,4......
Mine delmål
1. 75kg
2. 70kg
3. 68kg
4. 65kg
ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 11:23   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nyrene ligger mer bak mot ryggen og ca i hoftehøyde.
(Tenk bare på nyrebelte som noen bruker)

Nede til høyre i magen kan være blindtarmen....men den sitter vel stort sett i midtre/øvre del av magen??

Bare litt flisespikkeri!
Nyrene ligger høyt bak i ryggen rett innenfor de nederste ribbena.
Blindtarmen ligger hos de fleste nede på høyre side i magen, litt ned for hoftekammen.
Typisk for en blindtarmbetennelse er at det ikke gjør særlig vondt når man trykker der, men gjør kjempevondt når man slipper opp igjen (slippøm). Ellers ledsages den som regel av feber/kvalme/oppkast/diare.

Det ligger også andre ting i dette området, som feks eggstokk og mange lymfeknuter. Vedvarende smerter bør undersøkes av lege!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 12:48   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare litt flisespikkeri!
Nyrene ligger høyt bak i ryggen rett innenfor de nederste ribbena.
Blindtarmen ligger hos de fleste nede på høyre side i magen, litt ned for hoftekammen.
Typisk for en blindtarmbetennelse er at det ikke gjør særlig vondt når man trykker der, men gjør kjempevondt når man slipper opp igjen (slippøm). Ellers ledsages den som regel av feber/kvalme/oppkast/diare.

Det ligger også andre ting i dette området, som feks eggstokk og mange lymfeknuter. Vedvarende smerter bør undersøkes av lege!

Det er bare å spikke i vei !
Jeg har bare sett to blindtarmarr i mitt liv, og det ene var nedenfor midten av magen og det andre litt ovenfor - derfor har jeg tenkt at den kanskje ikke ligger heeelt på samme plass hos alle. Men det kan jo være at det er forskjellig praksis hos legene med hvor de går inn??

Uansett er ikke en blindtarmbetennelse noe man går og lurer på om man skal til legen med - igjen i følge de to jeg kjennner; det var nemlig VONDT . (Takk for opplysningen om slippøm, forresten.)

Noe som kan gjøre ubehagelig vondt i det området er f.eks vanncyster eller en spiral som sitter litt dårlig plassert.

Har man vedvarende vondt noe sted bør man gå til lege, ja !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 15:42   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av ailicec, her.

jeg har slitt en del med nyrene før kuren, så da jeg fikk veldig vondt i nyrenen på ketosekuren tok jeg en pause. er nå klar for ny start men skal drikke mye.
Sliter enda med veldig vondt i nyrene når jeg våkner. Blir mindre vondt når jeg har tisset. noen som sliter med det samme???slitsomt

Ikke sikker på om det er det samme, men får noe vondt som jeg føler
letter etter tissebesøk. kan jo og komme av lite vann, men tror ikke det.
Men rundt nyrene er det, og jeg føler for å lette på trykket for å få bort
det vonde. Ikke nødvendigvis så mye som kommer ut heller,
så det er ikke trykk som gjør vondt...?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:31   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Dersom ketogen kost ville gitt oss smerter i nyrene, så ville storparten av alle urbefolkninger i verden som er upåvirket av vestlige matvaner gått rundt og hatt vondt. Høh, tull og tøys. Jeg har vært i ketose i nesten to år, nada problema!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:37   #16
ailicec
Medlem
 
ailicec sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 72
ailicec er på en erverdig vei

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dersom ketogen kost ville gitt oss smerter i nyrene, så ville storparten av alle urbefolkninger i verden som er upåvirket av vestlige matvaner gått rundt og hatt vondt. Høh, tull og tøys. Jeg har vært i ketose i nesten to år, nada problema!


Ja da er du heldig, for jeg har prøvd kuren to ganger og får vondt, men jeg gir ikke opp.....I boken står det også at den er hard for nyrene, så tull og tøys er det ikke

__________________
Start 82kg ....Nå 79,4......
Mine delmål
1. 75kg
2. 70kg
3. 68kg
4. 65kg
ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:44   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av ailicec, her.

I boken står det også at den er hard for nyrene, så tull og tøys er det ikke

Står det virkelig det? Står det noe om hvorfor?

  Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:24   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Står det virkelig det? Står det noe om hvorfor?

Jeg lurer på om det stod noe om det i forbindelse med diabetes... Nå har jeg ikke boka mi her, så jeg får ikke sjekket det.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:33   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av ailicec, her.

Ja da er du heldig, for jeg har prøvd kuren to ganger og får vondt, men jeg gir ikke opp.....I boken står det også at den er hard for nyrene, så tull og tøys er det ikke

Jeg tror dessverre heller du er uheldig, har ikke hørt om andre som har samme problemet Håper det gir seg, da!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Står det virkelig det? Står det noe om hvorfor?

Min umiddelabare gjetning er at kroppen reagerer på noe den er uvant til, evolusjonært sett er lavkarbo i en eller annen grad naturlig og godt for de aller fleste kroppen, men det kan jo klart ha noe å gjøre med hvordan vi har spist før vi la om kostholdet. Da jeg begynte å spise kjøtt igjen for første gang på åtte år, så fikk jeg noen vondter i overgansfasen, men så lenge jeg tok det rolig, så gikk det fint
For alt jeg vet er det et tegn på at man har spist for lite protein i utgangspunktet, og at leveren er "utrent". Men dette er bare en simpel legmanns tanker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:35   #20
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Vondt i nyrene?

I boken står det: "Ketolysekuren inneholder mye protein. Mange motstandere av kuren mener det kan være farlig fordi forbrenningen av proteinoverskuddet og utskilling av avfallsstoffene påstås å kunne skade nyrene. Det er lite sannsynlig at mennesket, som har spist protein i tusener av år, ikke skal tåle det. Forfatteren har ikke klart å finne en eneste undersøkelse som viser av lavkarbohydratdietter er skadelige for nyrene. For sikkerhets skyld anbefales det å drikke 2-3 liter væske daglig mens du går på kuren. Vann hjelper nyrene til lettere å kunne skille ut avfallsstoffer."

Men, det står også dette: "Ketolysekuren medfører initialt et stort vekttap, delvis på grunn av tap av vann og salt. Dette kan være uheldig for pasienter som har problemer med salt- og væskebalansen, for eksempel mennesker med hjertesvikt, nyresvikt og hjerterytmeforstyrrelser."

Med andre ord: Ketolysekuren påvirker sannsynligvis bare nyrene negativt hvis de er i trøbbel fra før. Men husk å drikke vann

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:05   #21
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

I boken står det: "Ketolysekuren inneholder mye protein. Mange motstandere av kuren mener det kan være farlig fordi forbrenningen av proteinoverskuddet og utskilling av avfallsstoffene påstås å kunne skade nyrene. Det er lite sannsynlig at mennesket, som har spist protein i tusener av år, ikke skal tåle det. Forfatteren har ikke klart å finne en eneste undersøkelse som viser av lavkarbohydratdietter er skadelige for nyrene. For sikkerhets skyld anbefales det å drikke 2-3 liter væske daglig mens du går på kuren. Vann hjelper nyrene til lettere å kunne skille ut avfallsstoffer."

Men, det står også dette: "Ketolysekuren medfører initialt et stort vekttap, delvis på grunn av tap av vann og salt. Dette kan være uheldig for pasienter som har problemer med salt- og væskebalansen, for eksempel mennesker med hjertesvikt, nyresvikt og hjerterytmeforstyrrelser."

Med andre ord: Ketolysekuren påvirker sannsynligvis bare nyrene negativt hvis de er i trøbbel fra før. Men husk å drikke vann

Takk skal du ha Nattfrue. Da har jeg meldt meg på den nye drikketråden og lover å drikke 40 liter vann i august.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:56   #22
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Gallestein?
Det kan gi til å begynne med gi murrende smerter i ryggen...litt høyt opp. Etter hvert så er de ikke murrende lenger

Min sønn trodde lenge han hadde durabelig kink i ryggen, som kom og gikk en stund. Helt til jeg hørte han sto på hodet i sofaen og ynka seg...
Da....var det at mor sa nok er nok...du har gallestein. Kom seg til legen og ble umiddelbart operert..pga gallebetennelsen. Så vær litt obs på de smertene...

God bedring

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 16:05   #23
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Vondt i nyrene?

Smerter skal man ta alvorlig, det er helt klart.

Jeg hadde mye nyretrøbbel i min barndom og ungdom, så kanskje jeg skulle være i faresonen? Men nei - nå har jeg gått på lavkarbo i nesten fire og et halvt år, og har ikke hatt det minste vondt i nyrene, til tross for at jeg tidvis har vært slurvete med vanndrikkingen. Men det bedrer seg jo nå med utfordringen!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:03   #24
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Smerter i nyrene har jeg hatt ved en anledning og det var da jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Og det var rett etter jeg begynte med høykarbo etter 1 år på lavkarbo. Såe... Jeg skylder på karbene.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 14:23   #25
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Vondt i nyrene?

Hender jeg er øm nederst i magen hvis jeg drikker for lite vann. Men det er ikke nyrene. Har hatt nyrebekkenbetennelse en gang og da holdet jeg på å krepere av ryggsmertene så jeg husker godt hvor nyrene sitter...

Jeg tror teorien om nyrene kommer av at vi skal få i oss så mye slaggstofger og fæle greier med "alt" proteinet og kjøttet vårt.

Menneh... Jeg tror egentlig de fleste av oss wspiser ca like mye kjøtt og sånt som mange andre gjør bare uten karbene ved siden av. Har aldri hørt at 200g biff er farlig hvis man har poteter ved siden av. Har aldri hørt at poteter er spesielt bra for nyrene, dermed skjønner jeg ikke hvorfor biffen blir så skummel bare fordi potetene mangler.

Er mange meninger og myter rundt forbi, men ikke på langt nær nok seriøs forskning. Vi får håpe det kommer etterhvert. Den seriøse forskningen som er gjort så langt viser jo det vi her inne vet - at dette får oss ned i vekt. Kanskje det etterhvert kommer frem at en biff er bedre enn en grandiosa også.

(Jeg kjøper ikke at de fleste høykarbomennesker spiser sunn mat med ris, potet og pasta til. Til det selges det altfor mye grandiosa og Toro produkter her i landet...)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyrene våre, da? raptor Generell ernæringsdebatt 6 21-06-08 13:49
Det murrer i nyrene ... Sense Ketolysekuren 4 12-06-08 23:24
Vondt i nyrene? Tussi jenta Ketolysekuren 7 21-08-07 14:28
Nyrene mine... lilletrine Spørsmål og svar 12 18-04-07 07:52
Vondt i nyrene? Morgengry Spørsmål og svar 7 08-02-06 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no