Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fettkrigen på svensk tv

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-08, 10:19   #1
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Fettkrigen på svensk tv

Søndag 16. november kl. 19.20 på svensk TV4 sender de programmet "Kalla fakta". Denne gangen skal det handle om fettkrigen, og burde bli interessant tv-titting.

Se link: http://www.tv4.se/1.713842/2008/11/1...kta_fettkriget

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 18:16   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Har allerede krysset av i TV-programmet.

Annika Dalqvist er med - og de avdankede dinosaurene Claude Marcus og Stephan Røssner også.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 10:42   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Vil bare minne om denne. Kan bli interresant

Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 4 Kommentarer | Permalink
På morgonen, i Nyhetsmorgon Söndag, är det Uffe Ravnskov mot Claude Marcus.
I Kalla Fakta kl 19.20 handlar det om fett, och etablissemangets mättat-fettsnåla kostråd.
Från "vår" sida är det Lars-Erik Litsfeldt, Ralf Sundberg, Jörgen Vesti-Nielsen, jag och Göran Berglund som intervjuas.
Se det! (Själv arbetar jag jour imorgon kväll och får se det inspelat efteråt)
Jag fick just telefon från en journalist som hade hört att Claude hade sagt att vi LCHF-are är som en hemsk sekt. Man kan undra om han ser mig som en demonisk sektledare?
Jag svarade att vi är en samling individuella personer som var och en har insett att LCHF är bästa vägen till hälsa. Ingen bestämmer vad någon annan ska tycka.
Journalisten undrade om inte också jag var styrd av prestige, och vad jag skulle göra om forskningen visade att jag har fel. Jag svarade att forskningen bara är en sidobild av verkligheten, som kan vara en vrångbild. Det jag sysslar med är verkligheten. Alla de tusentals människor som har rapporterat till bloggar och mail om sina hälsovinster.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:59   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Her er en link til et intervju med Stephan Rössner gjort av svensk TV4. Han får et direkte spørsmål om hvilke studier han kan henvise til som kan vise at mettet fett er farlig. Han sier det er en mengde studier som viser dette, men etter 30 år som forsker på helse og overvekt kan han ikke nevne en eneste - unntatt den famøse "7 country study" fra 50-tallet som jo er behørig plukket fra hverandre. Han smiler litt beskjemmet når han nevner denne studien, så han kjenner nok godt til motargumentene...

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1...artment=2.4037


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:02   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Takk for påminnelsen, Adriane!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:05   #6
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Har ikke svensk tv4...æsj...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:38   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Svensk TV4 har sånn "anytime-tv" - så her er linken til å se programmet på nett: http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=9023
Jeg glemte nemlig å se programmet selv ...

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 01:04   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Har sett det nå. Lurer på om vi går noen spennende debattider i møte?...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:05   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettkrigen på svensk tv

ALLE burde se!
Direkte-link.
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=...partment=2.757
Kanskje sende mail til dagbladet og spørre pent om de kan skape litt debatt igjen? :P

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 18:23   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Det er fint at det begynner å skje noe - om ikke i Norge, så iallefall i Sverige! Synes Røssler og Marcus var en smule vage når de ble spurt om mettet fett var farlig: "Ja, jag trooor det...."

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 01:11   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Får håpe KOS tar opp svensketråden, og sprer litt lavkarbopropaganda. Diaforeninga, statens næringsråd etc. bør åpne øynene litt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 20:31   #12
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettkrigen på svensk tv

Så flott med link til programmet, har endelig fått sett det. Disse kostholdsrådene til diabetikere er jo helt horrible, ser ut som svenskene sine er enda værre enn hos oss. Det der er jo å aktivt påføre folk helseskader! Er nok litt i overkant engasjert siden mor min har hatt diabetes siden hun var lita.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svensk debatt ssskaldeman Nyheter / media 6 17-08-09 18:39
GI-metoden på Svensk TV4 kl 22.45 Fnutte Lavkarbo generelt 5 02-04-08 23:34
Svensk Johannesbrødkjernemel? Nova Ketolysekuren 3 24-03-08 14:10
Svensk fora Sweetflower Lavkarbo generelt 3 12-01-08 01:15
Skaldeman på svensk Tv4 janmesi Nyheter / media 1 19-12-06 13:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no