Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Høyt kolesterol og legen er bekymret ...

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 15:43   #1
Mercy
Juniormedlem
 
Mercy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 39
Mercy er på en erverdig vei

Høyt kolesterol og legen er bekymret ...

Fikk svar på kolesterol prøver i går og det totale kolesterolet var på 7. Jeg husker ikke verdiene på de forskjellige, men det dårlige kolesterolet var høyt.
Jeg spiser en del egg i løpet av dagen, ca 6stk, bruker rømme til dressing og har litt fløte i kaffen. Bør jeg slutte med dette? Jeg røyker også og legen vil at jeg skal slutte med det, men er ikke helt klar for det ennå

Jeg har nå vært sykemeldt i 8 uker pga svimmelhet, enten krystallsyke eller virus på balansenerven, men nå lurer han på om det kan ha vært et lite drypp pga kolesterolet og røyken. Kjente han skremte meg litt der

Jeg tok desverre ikke prøver før jeg begynte på lavkarbo og det irriterer meg nå for det burde jo være skyhøyt før jeg gikk over til å leve så sundt som jeg gjør nå.....
Håper på kloke svar fra dere

__________________



[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weRI4Lz/]


Startet med lavkarbo 18/1-10 og nyter livet
Mercy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:16   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Høyt kolesterol og legen er bekymret...

Du bør alltid konsultere med lege og ta råd du får her med en klype salt. Den rådende oppfatningen her på forumet er at 7 i totalkolesterol ikke er spesielt høyt. Det er mest sannsynlig at det er røykingen som forårsaker dette, fremfor maten. Jeg ville ikke bekymret meg for kosten, men for røykingen. Men, som sagt,rådfør deg med en lege, fortrinnsvis en som kan lavkarbo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:28   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Høyt kolesterol og legen er bekymret...

Opprinnelig lagt inn av Mercy, her.

Fikk svar på kolesterol prøver i går og det totale kolesterolet var på 7. Jeg husker ikke verdiene på de forskjellige, men det dårlige kolesterolet var høyt.
Jeg spiser en del egg i løpet av dagen, ca 6stk, bruker rømme til dressing og har litt fløte i kaffen. Bør jeg slutte med dette? Jeg røyker også og legen vil at jeg skal slutte med det, men er ikke helt klar for det ennå

Jeg har nå vært sykemeldt i 8 uker pga svimmelhet, enten krystallsyke eller virus på balansenerven, men nå lurer han på om det kan ha vært et lite drypp pga kolesterolet og røyken. Kjente han skremte meg litt der

Jeg tok desverre ikke prøver før jeg begynte på lavkarbo og det irriterer meg nå for det burde jo være skyhøyt før jeg gikk over til å leve så sundt som jeg gjør nå.....
Håper på kloke svar fra dere

Når det gjelder virus på balansenerven så er det en greie som egentlig ikke finnes.. da er krystallsyken bedre dekkende. Og godeste Torkil selv har lagt inn en greie her som viser hvordan man kan få krystallene på plass på null komma null niks!! Jeg vet folk som har blitt spontant friske etter å ha prøvd denne metoden; Epleys manøver.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 21-08-10 kl 16:34.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:28   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyt kolesterol og legen er bekymret...

Syns du skal sende innlegget ditt på pm til dr. Torkil, jeg!

Han kan nok berolige deg i massevis!

Drypp som 35- åring pga et kolesterol på 7 og røyking??? Denne legen må skremme vannet av pasienten sine, spør du meg! Men hør med dr. Torkil, du!

Men sånn litt OT, du bør slutte å røyke og det er ikke vanskelig. Jeg har vært røykfri siden januar etter å ha røyket så og si hver dag i 27 år! Og det går heeeeelt fint!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:17   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Høyt kolesterol og legen er bekymret ...

Jeg hadde krystallsyken for ikke så lenge siden.
Lå rett ut i flere dager, var fryktelig svimmel og kastet opp mye.

Vil råde deg til å gå til en fysioterapeut som har greie på krystallsyken (ring og spør). De utfører en test på deg for å finne ut av dette, og min fysioterapeut fant fort ut hva som feilte meg.
Hun gjorde noen øvelser/bevegelser med hode/nakke, og jeg begynte å bli enda bedre etter det :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt kolesterol inel Spørsmål og svar 14 13-08-11 18:09
Høyt kolesterol kamp Stoffskifte / hormonproblemer 2 17-04-10 14:22
Høyt kolesterol andreasoe Ketolysekuren 17 20-02-10 20:53
For høyt kolesterol? Badpitt Stoffskifte / hormonproblemer 5 09-12-09 10:31
Høyt kolesterol Nille Fysisk og mental helse 11 22-11-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no