Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Candida-diett (CRC)

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 16:35   #51
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Candida-diett (CRC)

Hvilke dose L glutamin tok du?

Jeg har ikke tatt IgG test fordi det er som du sier at den ofte gir utslag på veldig mye og ved å ha dysbiose/lekk tarm så vil man også ha mange utslag selv om det kanksje egentlig ikke er intolleranser.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 17:08   #52
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvilke dose L glutamin tok du?

Jeg har ikke tatt IgG test fordi det er som du sier at den ofte gir utslag på veldig mye og ved å ha dysbiose/lekk tarm så vil man også ha mange utslag selv om det kanksje egentlig ikke er intolleranser.

Jeg fikk beskjed om å ta 1 ts morgen og 1ts kveld. Jeg tok den sammen med ultraclear (som jeg tar rørt ut i 1dl rismelk - bør ungås på strikt lavkarbo da det er en del karbohydrater i rismelk). Jeg fikk forbedret mage ganske raskt (altså, ikke "bra", men "bedring") etter oppstart med denne.

Er enig i det du skriver om Igg-testen. For min del så var jeg såpass dårlig (diarre med 4-5 turer på toa for "større arbeid" daglig) at legen valgte dobbeltmetoden med den tanken at om man kutter ut også de med utslag på Igg så vil jeg iallfall ikke reagere på den maten som er tilbake på "kan spise"-lista...

Ellers vet jeg det er en del flere som bruker dietten som heter "specific carbohydrate diet" ved vedvarene magetrøbbel.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:21   #53
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg fikk beskjed om å ta 1 ts morgen og 1ts kveld. Jeg tok den sammen med ultraclear (som jeg tar rørt ut i 1dl rismelk - bør ungås på strikt lavkarbo da det er en del karbohydrater i rismelk). Jeg fikk forbedret mage ganske raskt (altså, ikke "bra", men "bedring") etter oppstart med denne.

Er enig i det du skriver om Igg-testen. For min del så var jeg såpass dårlig (diarre med 4-5 turer på toa for "større arbeid" daglig) at legen valgte dobbeltmetoden med den tanken at om man kutter ut også de med utslag på Igg så vil jeg iallfall ikke reagere på den maten som er tilbake på "kan spise"-lista...

Ellers vet jeg det er en del flere som bruker dietten som heter "specific carbohydrate diet" ved vedvarene magetrøbbel.

Jepp, det er jo derfor mange blir bedre av eliminere IgG reaksjons matvarene!

Jeg bruker glutamin kapsler.. Vet du hvor mange mg det var i en ts?

Har selv fulgt scd i snart 2 år 100% strikt og 1,5 år før det (da kombinert med sopp medisiner o.l.). Ingen tvil om at SCD har hjulpet meg mye

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:29   #54
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jepp, det er jo derfor mange blir bedre av eliminere IgG reaksjons matvarene!

Jeg bruker glutamin kapsler.. Vet du hvor mange mg det var i en ts?

Så sant, så sant. Bare så synd at man da gjerne også kutter ut en del man KAN spise.

Vel - med de ts jeg tar blir to små 6g til sammen (altså 3g på en ts). Dette er uansett en aminosyre, så det er ikke så farlig å "overdosere".

På boksen - som da er beregnet for muskelbyggere så står det at 6g er en porsjon og at man kan ta 1-2 porsjoner 1-2 ganger om dagen. Det er 4x"min" dose... Legen min sa at om jeg tok den på kvelden, før leggetid så kunne den <<i verste fall>> gi meg litt muskler. Har ikke jeg sett noe til (dessverre), men kanskje den har hjulpet meg med å ikke miste så mye muskler sammen med vekttapet mitt (13kg på 5-6mnd). Jeg har iallfall bedre kroppssammensetning nå enn på GR.
Det jeg har fått i denne perioden er tykkere tånegler (det kjennes). Antakelig gjelder det fingerneglene også, men de vokser jo raskere så der synes det ikke. Det er ikke neglesopp, men rett og slett "mer" negl. Det kan komme av L-glutamin (som legen mente) eller av MSM/glukosamin-tilskudd. (Som skal styrke brusk i leddene.)

Det som er uvant for meg med denne framgangsmåten er at det ikke er "instant" virkning... Det tar gjerne en uke eller tre før jeg merker endring. Men til gjengjeld så er endringene mer varige, og uten "bivirkninger" sett i forhold til medisiner - som de fleste leger helst vil skrive ut... Jeg stoler mye mer på at dette er en skikkelig "fix" og ikke bare en quick-fix. (Jeg lærer jo også hva som er bra for meg underveis....)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:19   #55
Extreme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
Extreme er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Takk for svar, Kamp og smgj. Skal kikke litt på linken din Kamp!

Smgj; jeg har ikke blitt utredet for matintoleranser, det burde nok blitt gjort, så jeg skal be om dette når jeg skal tilbake til legen i august. Har også begynt å mistenke lavt stoffskifte da mange av plagene mine stemmer med lavt stoffskifte-symptomer. Noen som har slitt med dette i tillegg til candida/lekk tarm?

I starten av kuren min gikk jeg hyppig til tarmskylling for å få ut forsteininger, og det er fra tarmskyllingsklinikken jeg har fått kostholdsplan. Denne er ganske streng, jeg spiser kun ren mat som kylling, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker som vokser over jorden, chevre/hvit geitost, og drikker kun farris/vann/te og kaffe (har lest at flere av dere ikke drikker kaffe - men det står på "ja" listen jeg har fått.) Er veldig matlei, så har funnet litt oppskrifter her og der på nett for å gjøre maten litt mer spennende. Tenker å bake lavkarbobrød uten melkeprodukter og gjær, er veldig lei av speilegg og omelett til frokost...

Extreme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, men for øyeblikket på Candidakur Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:24   #56
Extreme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
Extreme er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Jeg tok forresten avføringsprøve hos Nordic Labratories, og den påviste parasitt og tre typer sopp i tarmen...

Extreme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, men for øyeblikket på Candidakur Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 13:05   #57
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av Extreme, her.

Har også begynt å mistenke lavt stoffskifte da mange av plagene mine stemmer med lavt stoffskifte-symptomer. Noen som har slitt med dette i tillegg til candida/lekk tarm?

Jeg er stoffskiftesyk og det var den diagnosen + en meget flink lege som satte igang mage-/tarmstøtte for min del.

Lavt stoffskifte... vel ... MIN teori er at enten kommer lavt stoffskifte av mage-/tarmproblemer for mange av oss, eller så FØRER det til mage-/tarmproblemer.

Lavt stoffskifte gir (for mange) treg mage (ikke meg - jeg var "atypisk"), redusert blodsirkulasjon og dårlig næringsopptak. Dette fører i sin tur til at man får mangler (jernmangel, lav b12 og lavt d-vitamin i nedre del av normalområdet er typisk for lavt stoffskifte. Mange blir dessuten bedre av tilskudd med selen og (i noen tilfeller) jod.)

En mage utav balanse og en kropp med mangler gir grobunn for sykdom. Både feil tarmflora og "ordinære" sykdommer. I følge min lege så er candida vanlig hos stoffskiftesyke. I sær om man har tatt antibiotika de siste årene og har "normalt norsk kosthold" (les: mye stivelse og andre karbohydrater).

Jeg klarte også å pådra meg lekk tarm oppi dette "ved hjelp av" hodepinetabletter. Dere vet --- det STÅR en advarsel på pakken, men man tror jo alltid "dette gjelder ikke meg"... !!!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 10:06   #58
Extreme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
Extreme er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Jeg har mistenkt lavt stoffskifte en stund nå, skal virkelig få dette sjekket. Men jeg har faktisk blitt mye bedre den siste uken, har orket å trene litt (har tidligere vært veldig fysisk aktiv!) og blir ikke så utmattet på ettermiddagene som jeg har pleid å bli. og det er jo kjempebra!
MEN jeg gikk på vekta nettopp, nå har jeg ikke vei meg på lenge. Og jeg har gått opp igjen de to stakkars kiloene jeg hadde klart å gå ned. Skikkelig nedtur! Jeg som er så flink med kosten!

Extreme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, men for øyeblikket på Candidakur Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 00:38   #59
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Candida-diett (CRC)

Dette var intr lesning.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 01:35   #60
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Fant fram denne tråden, da jeg skal begynne på en candida-kur om 10 dager. Det faller sammen med oppstart på jobb etter ferien, kommer heim fra reise seint kvelden før. Men nå er den utsatt i 5-6 uker av ulike grunner, så nå er det på tide å komme i gang.

Det jeg gruer for er å måtte gi avkall på smøret og alle ostene, og selvsagt rømme, creme fraiche. Sukk! Jeg må også holde meg unna eggehvite og paranøtter, samt noen andre matvarer som jeg har utslag på. Flere sukk!

Men jeg er flink å fokusere på det positive, så dette skal jeg greie selv om det kommer til å bli tøfft. Greia er visst å ha fokus på det jeg kan spise istedenfor det motsatte. Dessuten har jeg levd lavkarbo i 3 år, så dette burde gå!!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 11:11   #61
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Fant fram denne tråden, da jeg skal begynne på en candida-kur om 10 dager. Det faller sammen med oppstart på jobb etter ferien, kommer heim fra reise seint kvelden før. Men nå er den utsatt i 5-6 uker av ulike grunner, så nå er det på tide å komme i gang.

Det jeg gruer for er å måtte gi avkall på smøret og alle ostene, og selvsagt rømme, creme fraiche. Sukk! Jeg må også holde meg unna eggehvite og paranøtter, samt noen andre matvarer som jeg har utslag på. Flere sukk!

Men jeg er flink å fokusere på det positive, så dette skal jeg greie selv om det kommer til å bli tøfft. Greia er visst å ha fokus på det jeg kan spise istedenfor det motsatte. Dessuten har jeg levd lavkarbo i 3 år, så dette burde gå!!

Candidakur er kjedelig, men du klarer det. Og om man finner ut noe vettugt underveis så er det absolutt verdt det. Jeg lærte utrolig mye om "meg&magen" det halvåret jeg holdt på med candida&eliminasjon&gjenoppbygging.
Med det fokuset du har kommer det til å gå lett. Og man finner dessuten på så mye nytt i matveien i sånne perioder. Mitt tips er å google paleo/primal blueprint-oppskrifter da disse ofte er melkefri. (Og egentlig vet vi jo alle sammen at "mat" egentlig er proteiner + grønnsaker... og stort mer trengs egentlig ikke. )

Lykke til!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 14:07   #62
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Hvorfor i all vide verden skal man holde seg unna eggehvite? Jeg kommer ikke på noen logisk grunn. Så, er det noen som vet?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 15:13   #63
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvorfor i all vide verden skal man holde seg unna eggehvite? Jeg kommer ikke på noen logisk grunn. Så, er det noen som vet?

Hvis man har intoleransetestutslag i tillegg til candida.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 15:44   #64
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvis man har intoleransetestutslag i tillegg til candida.

Pleier man å ta slike intoleransetester på slike ting ved utredning av candida? Bare nysgjerrig altså.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 16:47   #65
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Pleier man å ta slike intoleransetester på slike ting ved utredning av candida? Bare nysgjerrig altså.

Mja... hva man pleier vet jeg ikke. Men jeg vet at min lege iallfall oppfatter candida som mest et symptom på trøbbel. Og han pleier iallfall å utrede matintoleranse når han ser candida ifm andre mage/tarm-problemer. (Jeg fikk et 3.gradsforhør om antibiotika ifm med min candida. )

Det MIN lege mener er at en intoleransetest ikke er konlusiv, den bare forteller hvilke proteiner som kommer over i blodbanen i "for stor" form. (Og de kan komme over fordi kun en eller et par av matvarene "åpner" mage/tarm-barrieren - eller på grunn av andre ting som f.eks mye bruk av smertestillende.) Derfor vil han dersom det er flere enn 2-3 utslag på en sånn test ledsage testen av eliminasjonsdiett med kontrollert gjenninnføringstest på de mistenkte matvarene. For å avkrefte/bekrefte resultatet etter at tarmbarrieren er fikset. Som han sier - det er kroppen som er fasiten.

Det er utrolig slitsomt i begynnelsen, men for meg var det utrolig lærerikt også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:47   #66
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Candida-diett (CRC)

Hei. Er det noen her inne som går på candida diett nå?

Jeg starter til uken, da jeg med stor sannsynlighet har dette. Har og bestilt masse kosttilskudd som trengs fra iherb. Hadde vært fint å ha noen andre og skrive litt med som går gjennom det samme. Gruer meg veldig til de første ukene. Jeg har siste uken prøvd å kutte bra ned på sukker. Og bare 1 kopp kaffe om dagen, så det ikke blir for stort sjokk for kroppen. Men blir veldig spennende å se om dette virker, om helsen min blir mye bedre. Og om jeg får bonusen og gå ned i vekt og.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 00:00   #67
May71
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 1
May71 er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Hei. Jeg startet diett for 8 uker siden, men ser at det er langt igjen til jeg kan begynne å spise normalt igjen. Jeg vet ikke når jeg fikk dette, men har sannsynligvis hatt det i mange år. Ikke så mange antibiotikakurer for min del, men mange år med p-piller og prøverørsforsøk kan ha litt å bety. Jeg går på en kur kjøpt hos alternativdoktoren, ta en tlf til han. Han virker seriøs og har visst god effekt med sin kur. I tillegg går jeg på et produkt kalt thorne formula sf722 og probiotika. Håper dette skal gjøre susen. Lykke til til deg (og meg:-)

May71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candida Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no