Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-12, 22:23   #1
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Eller som er i pose og klar til å stekes omtrent....

MÅ være godt og veldig lite karbo helst- da jeg vil være i ketose som sagt!
Har kjøpt knekkis på bakern... 0, 3 gram per Men vil gjerne ha brød og!

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:03   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Dersom du ønsker en EFFEKTIV ketose vektnedgansmessig lønner det seg for de fleste å holde seg unna brød og knekkebrød. Dessuten handler det jo om å endre tankegang og vaner også....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:36   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Spise brød? Hvorfor det?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:39   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

samme her, jeg bruker ikke erstatninger. kun ren mat. MEN trådstarter spurte om lavkarbo ferdigbrød, og da er det vel greit om noen som vet om det kunne gitt han/hun svar sikker på det er flere her inne som har mange gode tips

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:40   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

For vektnedgang må mange holde seg borte fra alle brødsorter. Men den beste jeg har smakt er lavkarbobrødmix fra lavkarbohuset. 4 kh pr 100 gram. Nest beste Adams lavkarbobrød fra lavkarbohuset, om jeg tilsetter 2 ss mandelmel pr brød, blir da under 3 kh pr 100 gram. Det 3.beste er mye billigere enn disse 2, så det blir brukt mest-det er også godt-det heter idun karbolett og finnes i dagligvarebutikkene nå.Sistnevnte har 4 gram karbo pr 100 gram

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:46   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

For vektnedgang må mange holde seg borte fra alle brødsorter. Men den beste jeg har smakt er lavkarbobrødmix fra lavkarbohuset. 4 kh pr 100 gram. Nest beste Adams lavkarbobrød fra lavkarbohuset, om jeg tilsetter 2 ss mandelmel pr brød, blir da under 3 kh pr 100 gram. Det 3.beste er mye billigere enn disse 2, så det blir brukt mest-det er også godt-det heter idun karbolett og finnes i dagligvarebutikkene nå.Sistnevnte har 4 gram karbo pr 100 gram

se der ja mange gode tips

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:49   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Om TS kan spise brød eller ikke, kan hun da finne ut av selv? Er jo ikke alle som må holde seg unna brød for å gå ned i vekt.

Brødmiksen fra Funksjonell Mat er det beste ferdigbrødet jeg har smakt (har ikke prøvd SÅ mange da..), og det har veldig lite karbo. Det har bittelitt bismak, men helt greit med pålegg på.. Blir svindyrt i lengden hvis man eter mye brød da, koster 50 kr for et bittelite brød. Jævlig overprisa.

Litt på siden av det du lurte på, men jeg anbefaler heller å finne en oppskrift du liker, og lage din egen "brødmiks". Er det jeg har begynt å gjøre. Vei opp de tørre ingrediensene, og putt i plastposer, ett brød per pose. Så kan man bare blande med det våte og hive brødet inn i ovnen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:18   #8
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Okei, takk for svar! Det er ikke sånn at jeg MÅ spise brød.. Bare tenkte det var greit å vite tilfelle jeg skal spise det etterhvert Tar jo et knekkebrød i ny og ne. Jeg er i ketose likevel- svært lite karbo i de knekkebrødene!

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:54   #9
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Det beste brødet jeg har smakt, er Karins brød. Overtruffet godt rett og slett...;o)
Der står glutenmel i oppskriften, men jeg hadde ikke det og leste lenger ned i tråden at noen hadde prøvd soyamel, så da prøvde jeg det.
Litt styr selvfølgelig å bake det, men jeg fikk langt over 30 tynne skiver, og det betyr at jeg har brød i fryseren i 3-4 uker

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 19:51   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Anbefaler brødet fra Funksjonellmat på det varmeste! Det er knallgodt!
Du må "bake" det selv da - men det tar deg bare 1 minutt! Du blander melblandingen med litt vann og har dette over i den medfølgende brødformen. Stekes i 60-70 min. Utrolig godt litt lunt med meierismør, graddost og paprika! NAM; NAM!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 20:41   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Nannahs brød til snitter er genialt å ha i bakhånd i tilfelle man trenger noe å dytte pålegg på http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 22:45   #12
Annie_G
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1
Annie_G er på en erverdig vei

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel. Hvorfor kan man ikke spise brød og knekkebrød for å gå ned i vekt? Lavkarbo-brød altså...

Annie_G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:20   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Annie_G, her.

Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel. Hvorfor kan man ikke spise brød og knekkebrød for å gå ned i vekt? Lavkarbo-brød altså...

Det er ikke noe "regel" om at man ikke kan spise brød og knekkebrød om man skal ned i vekt! Noen opplever at vekta går tregt eller ikke i det hele tatt ned, om de spiser sånt, men det får være opp til hver enkelt å teste ut..

Men det er viktig å ikke la erstatninger dominere kostholdet. Karbohydratene man har til rådighet BØR for det meste brukes til grønnsaker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 15:29   #14
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?

Ingen brød

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket proteinpulver anbefaler du? linnmajie Generell ernæringsdebatt 5 12-01-11 22:29
Hvilken vin anbefaler du? Hannehk Ketolysekuren 20 13-10-08 12:02
Hva anbefaler dere? Pia Eurodiett 4 05-12-07 15:48
Hvilket soyaprotein anbefaler du? nomma Oppskrifter 8 11-02-07 17:13
Hvilket stekefett anbefaler du en Lindberger å bruke? des65 Lavkarbo generelt 11 04-10-05 15:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no