Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Forbudt i Norge - eller ikke?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-04, 20:41   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Forbudt i Norge - eller ikke?

Det er mange her som kan mye om mange kosttilskudd - og beklageligvis er det mange av disse som ikke selges i Norge. Men jeg tror det hersker litt forvirring rundt om det er forbudt eller ikke - og derfor tenkte jeg at jeg skulle bidra til økt forståelse (eller kanskje ytterligere forvirring? )

Det er tillatt å kjøpe disse ULOVLIGE tilskuddene i utlandet. Det er imidlertid ikke tillatt å selge disse videre til andre. Til eget forbruk kan du innføre 3 måneders forbruk - men det skal selvfølgelig betales toll på varene.

- for de som er lovlydige i hvert fall.....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 21:15   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ahhhhhhhhh ! Se det var oppklarende !!

Tusen takk Fedonisten, det var nyttig info !!! Da skal jeg jammen kjøpe masse L-carnitine i Sverige hvis jeg får..... og oil of oregano .... hvis jeg finner !! !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 02:22   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Noen som har peil på hva som er ADI i Sverige?? Tenkte meg en tur dit i nærmeste fremtid..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 19:59   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Hmm... Vel...

Det er lov å kjøpe kosttilskudd, som i Norge regnes som legemiddel, fra EØS-land, altså Sverige, Danmark eller England. Det er for eksempel ikke lov til å bestille et kosttilskudd fra USA som inneholder for mye av whatever. Det er heller ikke lov til å bestille et kosttilskudd fra England som inneholder steroider (selv om det ville vært litt ulogisk om du fikk tak i det).

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 20:40   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Det er lov å kjøpe kosttilskudd, som i Norge regnes som legemiddel, fra EØS-land, altså Sverige, Danmark eller England. Det er for eksempel ikke lov til å bestille et kosttilskudd fra USA som inneholder for mye av whatever. Det er heller ikke lov til å bestille et kosttilskudd fra England som inneholder steroider (selv om det ville vært litt ulogisk om du fikk tak i det).

Kan man bestille fra England, eller er det bare lov om man er der og tar med hjem?

Og hvordan er det med USA - skal dit i sommer.. (åh, minner meg på - må lage en tråd med tittel "jeg skal til usa, hva skal jeg kjøpe")

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 20:52   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Jepp

Det er ingen problemer med å bestille kosttilskudd fra England. Utvalget er stort. Prøv www.nutricentre.com. Jeg tror du kan kjøpe kosttilskudd i USA og ta med hjem... men der bør du være litt forsiktig. Mange produkter inneholder mye skumle ting. (Selv om det ikke står i ingridienslista.)

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 21:46   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du har lov å ta inn/innføre (bestille på nett eller ta det med personlig) kosttilskudd til 3 mnd bruk (etter anbefalt dose på boksen) fra alle EU land. IKKE fra USA dessverre. Der gjelder regelen at du kan ta med deg kosttilskudd for personlig bruk, 3 mnd forbruk. Du kanvære heldig å få det igjennom, men de sjekker stort sett alle "vitamim tilskudd".

Dette vet jeg etter utallige diskusjoner med tollvesenet. Mine kost tilskudd har blitt returnert til USA ikke mindre enn 3 ganger. (Du kan velge om de skla returnere eller distruere). Sist selv om pakka ble sendt fra Frankrike- fordi svigerinna mi ikke hadde fjernet det amerikanske merkelappene .

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 23:06   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Forbudt i Norge - eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Noen som har peil på hva som er ADI i Sverige?? Tenkte meg en tur dit i nærmeste fremtid..

Viss du førklarer vad ADI er før noe,så kanskje jag kan hjelpe dig

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 10:07   #9
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Forbudt i Norge - eller ikke?

anbefalt daglig inntak.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 10:17   #10
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Forbudt i Norge - eller ikke?

Ser det er liv i en gammel tråd ... Tror ikke det er riktig med denne tremånedersforbruksregelen fra EU og null fra USA. Sist jeg sjekket, var det lov å importere ett års eget forbruk fra EU og tre måneder fra USA. Man behøver ikke selv være på reise - man kan bestille pr tlf/web og få det hjem i posten. Alt skal i utgangspunktet fortolles (evt mva også, dersom det er dyrt nok), men det hender pakker går "rett gjennom" så man slipper.

Skal sjekke med tollmyndigheter i dag at dette fortsatt stemmer. Regler endres jo fortere enn jeg klarer å følge med

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 13:58   #11
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Forbudt i Norge - eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

anbefalt daglig inntak.

jaha ja.. **flau** det veit jag ingenting om...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46
Aspartam . tillatt eller ikke?? Iset Atkins kosthold 4 13-02-04 21:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no