Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kyllingfilet med brie (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 13:46   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Kyllingfilet med brie (bilder)

Av og til legger jeg handleturen til andre butikker er den vanlige "kjedelige " Butikker med litt finere kjøttdisk og delikatesseavdeling. Denne helgen fant jeg en slik butikk -var på jakt etter noe snadder til lørdagsmiddagen og det var nok av ting velge i. Det som fristet mest var likevel noe jeg fint kunne lage selv - kyllingfilet med brie og bacon. Jeg har laget fylt kyllingfilet før, men aldri med brie så dette fristet. Prisen var relativt høy så jeg nøyde meg med et stykke brie og gikk hjem og fisket kyllingfilet og bacon ut av frysen og lagde det selv.

En skive brie og en skive bacon til hver kyllingilet
Skjær en lomme i filetene og putt brien inn i den -lukk igjen og surr bacon rundt -Jeg hadde et dryss med kyllingkrydder på toppen. Brune lett i en stekepanne med godt med smøpr og legg over i ildfast form -Stek v 200 grader i 15-20 min (sjekk at kyllingfileten er gjennomstekt. La hvile i ti min før servering


Som tilbehør freste jeg sopp, purre parika og kinakål - hadde en skvett fløte i og helt til slutt en god spise skje med jacob rødvinssaus. Denne sausen er geleaktig når den er kald så er lett å ta litt av.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:54   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kyllingfilet med brie (bilder)

Ser og høres nydelig ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:58   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kyllingfilet med brie (bilder)

Det er utrolig godt
Sliter litt med at brien flyter noe innmari utover, sånn at det nesten ikke er noe igjen i kyllingen, men det skjer kanskje ikke hvis baconet er surret godt rundt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:20   #4
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Kyllingfilet med brie (bilder)

Det kan faktisk lønne seg å banke kyllingfileten flat, da får du litt mer kylling å brette rundt brien også!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:24   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kyllingfilet med brie (bilder)

Stakars kyllingen..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 15:51   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kyllingfilet med brie (bilder)

Denne lagde jeg til gjester i går. Den var veldig god, men 20 minutter ved 200 grader var ALT for lite steketid for min ovn, hvertfall! La fram til servering, og så var den rå inni ... Da måtte den inn i stekeovnen igjen, og jeg guffa opp varmen for å få det til å gå litt fort på slutten, siden alt annet var klart. Osten hadde holdt seg pent inni kyllingen til da, men da varmen ble sterkere, forsvant alt ut. Neste gang skal den få 30, kanskje 40 minutter.

Men den var kjempegod! Strødde også litt urter på kyllingen før jeg rullet inn osten.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Appelsinmarinert kyllingfilet (bilder) Makronella Middag 0 02-03-11 12:13
Kyllingfilet Gogi Middag 6 06-02-11 23:10
Pesto- og mozarellafylt kyllingfilet (med bilder) Makronella Middag 3 26-06-10 20:18
Hva med Brie/Camembert Sugarpill Spørsmål og svar 1 14-03-08 22:42
Brie - hva bruker dere den til? mofe Oppskrifter 11 18-03-07 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no