Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Tunfisk og egg (med bilder)

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-10, 22:00   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Tunfisk og egg (med bilder)

Tunfisk og egg


På jakt etter noe å ha til frokost i dag endte valget på en boks med tunfisk i olje med diverse tilbehør.
Handling er det blitt lite av de siste dagene så jeg fant kun 1 liten vårløk -ville gjerne hatt rødløk , men måtte nøye meg med vårløken, ca 1/4 vanlig løk og en paprika. Dette fikk en liten omgang i den lille hakkebollen til stavmikseren før det ble blandet med tunfisken.


1 bit jalapenos ble finhakket og en liten t-skje salsa tilsatt -for å gjøre smaken bittegrann sprekere.


Mens jeg holdt på med dette kokte jeg de siste 4 eggene som var igjen - de fikk en innstilling middels kokt. Avkjølte litt og hakket de før jeg blandet med tunfisken.




Ble nok til to porsjoner og frokost porsjonen ble spist med en t-skje rømme til. Normalt sett ville jeg hatt i en del majones eller mere rømme til -men nå skal jeg jo prøve holde litt stramt kosthold denne uken så da ble det på denne måten - Slett ikke dumt.


Hadde porsjon nr to til lunsj -her smeltet jeg en skje med smør og blandet inn i tunfiskblandingen. Det var skikkelig snadder - skal så absolutt gjøres igjen.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grillet tunfisk (med bilder) Makronella Middag 2 25-05-10 21:55
Tunfisk med smakstilsetting Tiril77 Atkins kosthold 3 18-03-10 21:16
Tunfisk i karri Kanutten Lavkarbo generelt 0 05-02-07 14:56
Tunfisk på box tungtfordøyelig? JEDI Generell diskusjon 0 30-05-06 13:45
Tunfisk Mum 4 2 Middag 7 17-06-05 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no