Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-09, 09:15   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Hvor har de gjort av Drevon i dag da? Han må jo ha blitt låst inne i et skap eller noe, for dette nettmøtet hadde jeg virkelig ikke trodd at Vg skulle holde noengang!
(et lite hurra for vg altså, selv om det nok kommer et nytt nettmøte om noen få dager med sjølveste Drevon også..)


Still spørsmål, møtet er klokken 15.00!

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2097

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:22   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Åh, la vi ut lik tråd samtidig? Hehe. Dette blir hvertfall spennende, og jeg er sjokkert over at VG (hallo, VG??) lar noe sånt komme på trykk, det er jo Norges mest lavkarbo-fientlige avis? Hva har skjedd?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:23   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Haha, det var jo helt likt lagt ut!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:57   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Jammen bra jeg sjekket før jeg la ut noe!
Må prøve å pønske ut noen intrikate spørsmål!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:04   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Jeg har tipset folk i statusen min på FB. Greit at mange får med seg dette.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:09   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Hvem er Drevon?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:12   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har tipset folk i statusen min på FB. Greit at mange får med seg dette.

God ide!
Alt ordnet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:16   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Blir artig, jeg har lagt inn endel små spørsmål med forskjellige problemstillinger

Vektklubb er lavkarbofiendtlige av rent praktiske spørsmål.

I hovedsak to ting:
1) "jo-joslanking er forferdelig" (og det er jeg enig i forsåvidt)
2) en sprekk øker sjansen for at folk faller fra, og dermed ikke fornyer medlemskapet

På lavkarbo: ordentlig sprekk gir deg nesten umiddelbart 2-3 kilo på vekta
På høykarbo: ordentlig sprekk gir deg et par hundre gram ekstra på vekta

Lavkarbo vil jo da vises som 2-3 kg opp og ned, noe mange vil si er jojo-slanking. Høykarbo har ikke like store svingninger, og er derfor mer egnet til formålet.

Min kyniske hjerne sier derfor at vektklubb velger den løsningen som er best tilpasset det verktøyet folk flest måler sin suksess med: badevekten...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:20   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvem er Drevon?

Ernæringsprofessor Christian Drevon er vel en av Norges mest lavkarbo-fientlige mann, sammen med Wenche Frølich. Drevon driver vektklubb.no. Jeg mistet hele respekten (om jeg i utgangspunktet hadde noen) for mannen da han klarte å skrive at ketose og ketoacidose var en og samme ting.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:52   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jammen bra jeg sjekket før jeg la ut noe!

Det ble lagt ut minst ern tråd om dette i går også, så de fleste bør få det med seg på en eller annen måte

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:25   #11
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Send inn spørsmål folkens. VG gjorde intervju med henne i går, men har ikke lagt ut noe ennå ... spent på nettmøtet. Beste hilsen Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:28   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ernæringsprofessor Christian Drevon er vel en av Norges mest lavkarbo-fientlige mann, sammen med Wenche Frølich. Drevon driver vektklubb.no. Jeg mistet hele respekten (om jeg i utgangspunktet hadde noen) for mannen da han klarte å skrive at ketose og ketoacidose var en og samme ting.

Jeg ser for meg Drevon sitte på et kott og bombardere nettmøtet med anti-spørsmål nå

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:38   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Haha ja, skulle ikke forundre meg. :knegg: Lurer på hva ventklubb.no tenker om dette her?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:40   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Jeg lurer i grunnen på svært lite (vet jo alt, høhø), men jeg sendte inn et lite innlegg der jeg sa jeg var glad for at det fantes folk som henne, bra jobba og at jeg synes det er trist at ernæringsrådet ikke vil ta til seg fakta osv. Ikke sikkert det er vits å sette det på trykk, men det er sikkert kjekt for henne å få ros også.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:48   #15
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Hei,
VG intervjuet med Annika Dalquist ligger nå ute på nett, http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=580647

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:41   #16
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Jeg gleeeder meg til nettmøtet, dette blir spennende)!!! Kan ike klokka bli 15 snart!!!

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 16:43   #17
Sivi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 33
Sivi er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

KK skriver også om lavkarbo til en forandring:
http://www.kk.no/828825/spis-deg-slank-paa-fett

Sivi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:01   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Sitter og følger med på intervjuet nå, men jeg er litt skuffet over de korte svarene. Hun forsøker sikkert å få svart på flest mulig på kort tid, men syns noe av dfet må være mer forvirrende for dee som er ukjent med dette enn opplysende...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:02   #19
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sitter og følger med på intervjuet nå, men jeg er litt skuffet over de korte svarene. Hun forsøker sikkert å få svart på flest mulig på kort tid, men syns noe av dfet må være mer forvirrende for dee som er ukjent med dette enn opplysende...

Helt enig. Synes ikke hun svarer bra i det hele tatt desverre.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:12   #20
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Hun svarer heller ikke på alle spørsmålene. Den var en som spurte om margarin kontra smør: "Og fettet i smør, er vel egentlig like kjemisk som fett i margarin eller matolje?" Dette svarte hun ikke på..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:25   #21
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Skuffa...

jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:33   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Skuffa...

Var det du med narkolepsi spørsmålet? Takk for positiv omtale liksom, ikke noe mer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:36   #23
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Var det du med narkolepsi spørsmålet? Takk for positiv omtale liksom, ikke noe mer...

Jepp. Men det var egentlig mest for å pakke inn enda en positiv effekt (som jeg forøvrig har sporet til glutenfri kost) så det gjør ikke noe, det var mer at hun har svart kort og upresist på det aller meste annet :\

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:22   #24
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Jeg er også skuffa over svarene. Altfor korte og lite utfyllende. Reagerer også på at hun ikke svarte i det hele tatt på noen av spm.

Søren også - her har "vi" sjangsen til å spre "det glade budskap" og så blir det så tafatt liksom....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:35   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag!

Skuffa og hvorfor kunne hun ikke skrive svensk fremfor nesten uforståelig svorsk?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dr Dahlqvist kommer til Norge - 17. og 18. november janmesi Lavkarbo generelt 21 21-11-09 20:03
Velkommen til kveldsseminar - møt Dahlqvist og Skaldeman janmesi Generell ernæringsdebatt 1 01-11-09 13:54
Nettmøte med Gro Rugseth Spungeworthy Artikler 7 14-08-07 09:15
Nettmøte vg idag Siljevanilje Nyheter / media 1 21-04-06 05:40
Nettmøte med Lindberg onsdag mofe Dr Lindbergs 1 06-09-05 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no