Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frukt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 15:11   #1
Randi70
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Skage i Namdalen
Innlegg: 13
Randi70 er på en erverdig vei
Question

Frukt

Noe sier du kan spise litt frukt, andre sier fy fy....hmmm hvem skal man tro på? Jeg har hørt at vannmelon, jordbær og bringebær er lov. Men hva skal vi spise på vinteren da?
Må si jeg savner frukt faktisk, men kan man ikke så er det vel å holde seg hard.

__________________


Randi70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:17   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

Det meste av frukt inneholder for mye sukker (karbohydrater) til at de passer på ketolysekuren. I teorien er litt bringebær/jordbær ok, men de er såkalte "partystoppere" for veldig mange, dvs at selv om de holdes under karbohydrat-grensa, hindrer de kroppen i å gå ned i vekt. Det er bare du selv som kan finne ut hva som gjelder for deg.

Du kan putte noen bær / skiver frukt i mugger med drikkevann, for eksempel - det gir god frisk smak, uten at du får i deg store mengder sukker, så lenge du bare drikker vannet og ikke spiser frukten.

Tilføyelse: Nå antok jeg at du går på ketolysekuren, siden du har postet i denne forumdelen - om du bare lever generell lavkarbo blir det kanskje en annen vurdering.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:19   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Frukt

Hei,
Når det gjelder frukt så kommer det ann på hvilken lavkarboretning du følger… spørsmålet ditt er lagt under ketolysedelen av forumet og da er frukt=NEI. På ketolyse kan man spise begrensede mengder bær!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:29   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

vannmelon er ikke noe særlig, uansett filosofi

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk! Iset Lavkarbo generelt 94 18-09-10 00:36
Frukt anette76 Fase II 0 18-01-10 09:29
Hva med frukt-te? Karbomor Spørsmål og svar 6 23-03-09 11:41
Frukt nøtta Lavkarbo generelt 30 25-05-06 14:05
Frukt? Lille Kalori Spørsmål og svar 1 24-05-06 00:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no