Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

3 uker på LCHF – erfaringer og handleliste

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 19:48   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

3 uker på LCHF – erfaringer og handleliste

Nå har jeg gått tre uker på lavkarbo og det har vært litt av en tur! Her er noen erfaringer med endringen i kostholdet, først de negative:
Negative erfaringer:

  • Slapphet, svimmelhet, hodepine, skjelving og abstinensfølelser. Alt dette har sammenheng med avhengigheten av sukker, og er heldigvis midletrtidig og mye bedre nå. Det var skikkelig jævelig til tider, men også litt min egen feil. Skal du starte med LCHF eller akkurat startet så IKKE TREN HARDT! Det gjorde jeg den første uka, og det fikk jeg betale for! I tillegg har jeg lært at det finnes vitaminer som gjør prosessen enklere for kroppen; magnesium spesielt, men også sink, krom, kalsium og kalium. De får du billigst hos ketolysekuren.no
  • Kvalme og magetrøbbel. De fleste får en bedre mage med et LCHF kosthold, men overgangen kan være vanskelig, og det har den vært for meg, heldigvis på bedringens vei
Positive erfaringer:
  • Vektnedgang på 1,8 kg! Det er nok det mest konkrete resultatet jeg har! I tillegg har jeg mistet centimeter både her og der
  • Jeg kan ha sjokolade i skapet uten å gå amokk! Det var praktisk talt umulig før, jeg kunne ikke ha nugatti engang! Sjokoladen er selvsagt 86% kakao
  • Jeg tenker på mat like ofte, men mest av gammel vane. Nå tenker jeg mest på at jeg syns det er rart at jeg ikke er sulten, og jeg planlegger som regel måltider jeg skal spise om 3-4 timer, ikke hva jeg skal spise i neste pause! Jeg er ganske sikker på at mat og spesielt sukker vil slutte å kontrolllere meg helt i fremtiden
  • Jeg spiser mye mindre crap! Da mener jeg ferdilaga halvfabrikata matvarer med masse e-stoffer, sukkerfrie pastiller, nutrilettbarer og alt det den lille magen min har måttet arbeide seg gjennom
  • Jeg bruker mindre penger! For det første kan jeg ikke spise noe de selger på Narvesen eller Deli, for det andre så er jeg ikke småsulten hele tiden som jeg var før, og jeg trenger ikke å småspise! I tillegg er det faktisk ikke så dyrt å spise lavkarbo som mange tror. Mye kan man kjøpe fre First Price, og fete melkeprodukter er ikke så dyrt. Spiser jeg ute så blir det som regel en salat, som sjelden er det dyreste på menyen Trenger ikke kjøre på med biff og bærne hver kveld heller, det finnes masse alternativer!!
  • Det var ikke så vanskelig! Utover de fysiske reaksjonene, var jeg redd det skulle bli mange utfordringer med å spise ute, hos venninner og slikt, men det har faktisk gått veldig bra!
Oppsummert så veier det positive godt over det negative, og det negative er alle normale reaksjoner i starten. For de fleste går det over etter 2-3 uker da kroppen begynner å venne seg til å forbruke fett istede for karbohydrater Anbefales!!


Her er et bilde av majoriteten av varer som konsumeres iløpet av uken Babybel og kokt egg er veldig ålreit å ha med seg som “nødsnacks”:


http://www.ingridsblogg.no/?p=405503

Jeg syns faktisk ikke det ser så ille ut, ser ikke ut som om vi hiver i oss fett akkurat? Eller huuur?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:59   #2
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: 3 uker på LCHF – erfaringer og handleliste

Flott innlegg
Kjenner meg veldig godt igjen i de positive erfaringene du nevner

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
handleliste!!! Grandis Åpne dagbøker 5 15-02-11 17:51
Kraftig hodepine! 2 uker på LCHF |Ingrrid Spørsmål og svar 21 26-01-11 21:00
Refleksjoner etter noen uker på LCHF Titania Livets lyse side 4 26-09-10 12:22
Etter nesten 5 uker med LCHF cillesnuppa Generell diskusjon 5 16-03-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no