Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En sjokolade i uken

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 23:30   #1
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

En sjokolade i uken

Hvor ille tror dere det vil være for vektnedgang/lavkarbokostholdet å spise en 86% sjokolade (100g, som man kjøper på meny) i uken, som lørdagsgodteri...?

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:34   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Hvor ille tror dere det vil være for vektnedgang/lavkarbokostholdet å spise en 86% sjokolade (100g, som man kjøper på meny) i uken, som lørdagsgodteri...?

Tror ikke det er noen krise. Personlig blir den for bitter for meg, men kan "tynnes ut" med cocosa og div andre godsaker

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:38   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sjokolade i uken

Jeg har brukt mye den, og synes den er kjempegod! Men personlig spiser jeg ikke mer enn 3 ruter.. Nå aner jeg ingenting om atkins da, men en hel plate har jo 20 karbo, og det opptar jo størstedelen av kvota som bør inneholde grønnsaker.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:57   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Hva det vil si for vektnedganger er det egentlig bare du som kan svare på.
Noen kan spise en sjokolade hver lørdag uten at det har negativ effekt på nedgang, andre kan ikke. Siden dette er så individuelt, må du nesten bare prøve deg fram. Hvis du starer med en plate sjokoladekos en dag i uken og vekta stagnerer eller nedgangen går saktere - har du svaret. Merker du ingen forskjell er du heldig og kan kose deg med lørdagsgodt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:02   #5
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Så da er det bedre hvis jeg spiser to stk atkins decadence-barer i stedet? Synes det er så vanskelig å begrense meg til antall ruter når jeg først har sjokoladen i hus

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:08   #6
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: En sjokolade i uken

Hadde jeg spist to atkins decadence ville jeg ikke vært i nærheten av noen andre.... Jeg er en av dem som reagerer negativt på malitol.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:10   #7
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: En sjokolade i uken

har du smakt cavalier sin mørke sjokolade?

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:16   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Så da er det bedre hvis jeg spiser to stk atkins decadence-barer i stedet? Synes det er så vanskelig å begrense meg til antall ruter når jeg først har sjokoladen i hus

Du har et skikkelig søtbehov ? Du må ha søtt?

Jeg vil anbefale deg å spise litt, enten av den ene eller andre typen. Litt.
Hvorfor skal du spise 2 barer eller 100g sjokolade?

Det virker som du må endre litt tankegang, og uvane. Slik som mange må (meg selv inkludert) .

Nyt de bitene su spiser. Prøv å stå i mot om det er mer igjen. Få ev. noen til å gjemme resten.

Seieren over å ha brutt en vane/uvane slik, smaker mye bedre enn sjokoladen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:22   #9
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Det handler nesten mer om at jeg vil ha en dag der jeg vet at jeg kan kose meg litt... Jeg vet at tankegangen min er helt feil, men jeg er en person som må sette "regler" og så faste rutiner som mulig for meg selv. Typ, "jeg får lov til å spise en sjokoladeplate i uken" eller "jeg får lov til å spise en halv sjokoladeplate i uken og en atkinsbar". Vet det er veldig teit, men det er det som får meg til å ha bedre samvittighet, spise riktig de andre dagene og føle at jeg har alt under kontroll...

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:58   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Da jeg gikk ned mest hadde jeg lørdagskos: 1/2 liter brus, 1 liten pose potetgull (f.eks taffelsticks... de poosene finnes vel ikke mer) og 1 sånn 60g sjokolade (japp, eller bounty). Men da trena jeg annehver dag kardio og annehver dag styrke og hadde en 20årings forbrenning.

Regler er ok, men er de for slakke i forhold til hva du ønsker kommer du ingen vei. Mulig 100g sjokolade er det du trenger nå? Jeg synes kanskje det er litt mye, men det kommer jo an på hvor streng du er ellers og hvor aktiv du er...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:42   #11
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Hva med en atkinsbar og en halv sjokolade? Det vil kanskje hjelpe litt mer...? Tusen takk for godt svar smgj!

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:06   #12
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Trenger hjelp, klarer ikke å bestemme meg for om jeg burde spise sukkerfri sjokolade (tåler maltitol relativt godt, så det er ikke så stort problem), atkins decadence bar eller en plate 86% sjokolade fra freia :O

Nå skal det sies at jeg ikke spiser NOE sjokolade resten av uka!

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:29   #13
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sjokolade i uken

Vel, maltitol gir også blodsukkerstigning, og det er vel det det bunner i når d gjelder vektreduksjon.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:30   #14
anefisk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 37
anefisk er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Så det er det samme hva jeg velger mellom sukkerfri/86%, rett og slett fordi det er "like ille"?

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:37   #15
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sjokolade i uken

Det kan jeg ikke svare på. Jeg ville valgt ren, mørk sjokolade uten sukkeralkoholer. Det fordi at søtsmak avler søtsug. MÅ man ha sjokolade er 86% såpass mørk at den ikke gir store "sukkerkicket".

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:43   #16
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Så det er det samme hva jeg velger mellom sukkerfri/86%, rett og slett fordi det er "like ille"?

Eller like lite ille
Som du sier, spiser du ikke noe sjokolade resten av uken, og ingen av de sjokoladene du nevner er spesielt ille, så jeg ville valgt den jeg hadde mest lyst på I hvert fall hvis du ikke får negative reaksjoner på noen av dem.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:17   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: En sjokolade i uken

Jo mer du spiser jo mer har du lyst på. Iallefall for min del...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:32   #18
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Så det er det samme hva jeg velger mellom sukkerfri/86%, rett og slett fordi det er "like ille"?

Om du velger sukkerfritt, så kan det jo være lurt å velge en med tagatesse i stedet for maltitol pga blodsukkerpåvirkningen.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:36   #19
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: En sjokolade i uken

Om du spiser ei plate 86 %-sjokolade i uka, og det er motivasjonen du trenger for å være "flink" resten av uka - sier jeg go for it! Bare vær obs på, som andre nevner her, om vekta stagnerer. Dette er en livsstilsendring, ikke en diett (håper jeg ), så unne deg de 20 g karbo du får av sjokoladen på lørdager du! Om du følger Atkins ville jeg venta med sjokoladen til du er ferdig med induksjonen, slik at du følger reglene der til punkt og prikke - for det er rom for sjokolade senere i "programmet"!

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:38   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Om du velger sukkerfritt, så kan det jo være lurt å velge en med tagatesse i stedet for maltitol pga blodsukkerpåvirkningen.

Ikke alle reagerer likt på maltitol. Jeg får ingen blodsukkerstigning å snakke om av det. Ja, jeg har testet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 09:59   #21
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Hvor ille tror dere det vil være for vektnedgang/lavkarbokostholdet å spise en 86% sjokolade (100g, som man kjøper på meny) i uken, som lørdagsgodteri...?

Omtrent som å ta en røyk i uka når man slutter og røyke

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:04   #22
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Trenger hjelp, klarer ikke å bestemme meg for om jeg burde spise sukkerfri sjokolade (tåler maltitol relativt godt, så det er ikke så stort problem), atkins decadence bar eller en plate 86% sjokolade fra freia :O

Nå skal det sies at jeg ikke spiser NOE sjokolade resten av uka!

Hva med INGEN sjokolade? Legg på litt mer penger og kjøp en blomst til noen du er glad i

(Mistenker at det ikke er meg som får blomst hehe)

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:31   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Så det er det samme hva jeg velger mellom sukkerfri/86%, rett og slett fordi det er "like ille"?

mørk sjokolade, freia premium 86% inneholder 605 kcal pr 100 g og 19 g karbo.
atkins decandense inneholder 395 kcal pr 100 g, karboinnhild kan diskuteres.
Jeg ville kjøpt den mørke tagatosesjokoladen som har søtning med GI 2

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:50   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Omtrent som å ta en røyk i uka når man slutter og røyke

Vel, noen klarer det også. Det er mange måter å håndtere en avhengighet på, om det så er sukker eller nikotin eller what ever. Mange her inne har trengt den kosen i en overgang, for så å kanskje se at det er overflødig, i hvert fall i forhold til trangen til å gjøre det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:28   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En sjokolade i uken

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, noen klarer det også. Det er mange måter å håndtere en avhengighet på, om det så er sukker eller nikotin eller what ever. Mange her inne har trengt den kosen i en overgang, for så å kanskje se at det er overflødig, i hvert fall i forhold til trangen til å gjøre det.

Sant, jeg spiste mye atkinsbar i begynnelsen av omleggingen og det funka fint for meg. Så ble jeg etterhvert motivert til å bytte den ut med ost og det funka glimrende. Det er et alternativ, og det er å bake mine kakaokjeks Supersunne, veldig mettende, lavkarbo og 100 kcal pr store kjeks.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye er vanlig å gå ned i uken? vimsi Ketolysekuren 1 28-02-10 14:37
En karbodag i uken Iselilja Spørsmål og svar 6 06-02-10 23:35
2-3 kg i uken; hvordan er det mulig? stinemarie Lavkarbo generelt 6 15-10-09 08:28
3 kg på den første uken emma1 Spørsmål og svar 9 21-05-08 21:40
Matplan for uken Angel83 Ketolysekuren 3 10-03-08 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no