Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bytte kostholdsfilosofi??

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-06, 20:44   #1
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Bytte kostholdsfilosofi??

Lurer litt på å "gi opp" Atkins

Jeg har fulgt Atkins siden januar og har gått ned 10 kg - er veldig fornøyd med det, men nå har jeg stått stille (faktisk gått opp 1-2 kg) siden begynnelsen av april! Har fulgt kuren så jeg vet ikke hvorfor vektnedgangen har stoppet opp.

Skulle gjerne kvittet meg med 5 kg til og vurderer å prøve en annen filosofi - Montignac eller Ketolyse eller.....?

Noen som kan "hjelpe" - noe med lignende erfarin?? Hvordan er det egentlig å gå over til noe annet, går man opp i vekt når man begynner å spise annerledes???

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 22:32   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Husker du hva du spiste du da du gikk opp? Akkurat som før? Hvor ofte veier du deg?

Kanskje du bør øke karbotallet litt, dvs. spise litt bær, nøtter, litt frukt, grønnsaker (hvis du ikke allerede har økt da og uten at jeg vet hva du spiser nå)? Tenkte på å gjøre dietten din litt lettere å følge kanskje.

Har du gått opp 1-2 kg på hvor lang periode?

Hvor mange kg har du igjen å gå ned tror du?

Spiser du mye meieriprodukter? Da kan det være en fordel å kutte ned på disse.

Spiser du mange produkter med kunstig søtstoff?

De fleste vil bytte kosthold når nåværende ikke funker lenger. Hold ut litt til (kanskje med noen småjusteringer, sjekk spm./råd ovenfor) så kommer det til å gå rett vei igjen.

EDIT: Glemte det med platåer, kan være at du går ned i cm. selv om vekta står stille. Vær tålmodig.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 11-05-06 kl 22:48.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 22:46   #3
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei
Wink

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

hei nett!
du må prøve å holde ut litt til. man kommer til platåer hvor vekten står stille en stund, før det plutselig løsner og man fortsetter å gå ned. (egen erfaring).

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 08:54   #4
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Husker du hva du spiste du da du gikk opp? Akkurat som før? Hvor ofte veier du deg?

Kanskje du bør øke karbotallet litt, dvs. spise litt bær, nøtter, litt frukt, grønnsaker (hvis du ikke allerede har økt da og uten at jeg vet hva du spiser nå)? Tenkte på å gjøre dietten din litt lettere å følge kanskje.

Har du gått opp 1-2 kg på hvor lang periode?

Hvor mange kg har du igjen å gå ned tror du?

Spiser du mye meieriprodukter? Da kan det være en fordel å kutte ned på disse.

Spiser du mange produkter med kunstig søtstoff?

De fleste vil bytte kosthold når nåværende ikke funker lenger. Hold ut litt til (kanskje med noen småjusteringer, sjekk spm./råd ovenfor) så kommer det til å gå rett vei igjen.

EDIT: Glemte det med platåer, kan være at du går ned i cm. selv om vekta står stille. Vær tålmodig.

Takk for sva !!

Når jeg ser tilbake så veier jeg det samme nå som i slutten av mars, altså ingen nedgang på 7 uker, det er vel litt lenge å være på et platå?? Var 1 kg (total nedgang -11 kg) mindre enn idag første uka i april, men den kom på i påsken! Etter det har vekten stått stille, 1 kg +- men vekten rikker seg ikke under -10 kg!

Jeg veier meg 2 ganger i uka

Spiser minimalt med melkeprodukter - noe geitemelkost, kuttet mesteparten av sukkerfritt (noe tyggis innimellom).

Måler meg annenhver uke og har ikke gått ned i cm!!


Har vurdet å spise litt mer frukt eller bær - er det best til måltidene eller som mellommål?? Jeg har vært så trøtt og sliten i det siste. Har lavt stoffskifte, men de siste prøvene er helt fine. Har nå tatt endel plodprøver (ferritin, b12, o.l.) for å se om det er noe der. Kan det være at jeg trenger mer karber??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 09:05   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Hei Nett

Jeg har sett i andre tråder at du i januar hadde som mål å gå ned 10-15 kg før sommeren. Det har du jo klart? Kanskje du helst ville ha gått ned 5 til - men det er jo mulig at kroppen din er fornøyd med det vekttapet du har hatt, og at du nå har nådd.. "vanlig" BMI? Om du skjønner? At kroppen din nå veier det den er ment å veie, fra naturens side..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 09:58   #6
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

hei nett, har du tidligere veid det samme som nå i en lengre periode? ofte når man kommer til platå, har man veid det antall kg før. har man holdt den vekta lenge vil platået også vare lenge.... kroppen "husker" hvor man har stabilisert seg før.

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 10:56   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Platåer kan vare lenge.. Mitt lengste varte i 11 uker. Så tålmodighet og utholdenhet er det som må til.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 12:29   #8
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Opprinnelig lagt inn av 3 barn i nord

hei nett, har du tidligere veid det samme som nå i en lengre periode? ofte når man kommer til platå, har man veid det antall kg før. har man holdt den vekta lenge vil platået også vare lenge.... kroppen "husker" hvor man har stabilisert seg før.

Ja, det har jeg faktisk - for noen år siden veide jeg det samme som nå, kom ikke lenger ned da heller (ble gravid).

Men jeg er ikke normalvektig ennå - har en bmi på 27-28 så jeg kunne nok veid 5-10 kg mindre enn nå!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bytte diett? Solros Lavkarbo generelt 1 24-05-05 20:40
Bytte produkter Maria Eurodiett 0 23-12-04 10:39
Pakker i bytte?? Kirsten Eurodiett 1 01-11-04 14:05
Nytt profilfelt - kostholdsfilosofi HP Informasjon 2 18-03-04 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no