Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny Giv 2012, blir DU med?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-12, 16:10   #101
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Godt Nyttår alle sammen!

Ja, nå er hverdagen tilbake... heldigvis... Har blitt mye god mat og mye godt drikke i jula. Men jeg har spist lavkarbo hele tiden , er fortsatt i ketose , men det var vinen da... Den har det blitt en del av, så har ikke godt noe ned i vekt, men heller ikke opp, så det er jeg fornøyd med.

Utfordringen i 2012 blir nok rødvin i helgene. Er så glad i å kose oss med dette vi Både fredag og lørdag... Men da vil vel vektnedgangen stoppe helt opp?...eller?

Vi også...rødvin fredag og lørdag er blitt en (u)vane, så vi får se hva vi gjør med det!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:25   #102
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Vi også...rødvin fredag og lørdag er blitt en (u)vane, så vi får se hva vi gjør med det!!!

Man skal ikke gjøre alle endringer på en gang? Er det ikke det det heter?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:43   #103
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Man skal ikke gjøre alle endringer på en gang? Er det ikke det det heter?

Så godt at du sa det

Da får jeg og Aslaug kanskje nyte litt vin fortsatt en stund? Se hvordan det går iallefall. Håpet er jo at det skal gå an og samtidig gå ned i vekt! Om enn litt saktere enn uten

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:00   #104
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Deilige hverdagsmandag i et helt nytt år!

Jeg startet dagen med en time tøff kondisjonsøkt på treningssenteret. Dro meg selv nærmest etter håret ut av sengen for jammen var 08 tidlig i dag altså!

Fulgte opp med en økt yoga da jeg kom hjem og skal faktisk enda en tur til treningssenteret i ettermiddag hvor det venter en time med herlig zumbadansing.

Jeg fortsetter der jeg slapp taket før juledagene var over oss. Det er rett tilbake til lchf og jeg ønsker å komme meg i ketose snarest mulig.

Jeg er nærmest sjokkert over hvor dum kroppen min er...noen veldig få pepperkaker og noen veldig få sjokoladebiter fordelt utover hele jul, romjul og nyttårshelg og jammen har kroppen straffet meg med en mye høyere vekt! Jeg forstår knapt at det er mulig i all den tid jeg faktisk også har hatt noen treningsøkter igjennom disse dagene, men må bare ta det med. Nå er det brått stopp og i dag kjemper jeg litt mot snopskapet og lysten på å putte noe i munnen. Gleder meg veldig til den lysten blir borte!

Bare å bite tennene sammen.....

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:04   #105
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet

Lykke til, Charlott

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:05   #106
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Så godt at du sa det

Da får jeg og Aslaug kanskje nyte litt vin fortsatt en stund? Se hvordan det går iallefall. Håpet er jo at det skal gå an og samtidig gå ned i vekt! Om enn litt saktere enn uten

Meg også tar gjerne et eller to glass hver dag jeg... men altså, det ser ikke ut til å spille noen rolle for vekta mi.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:07   #107
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet

Sier lykke til jeg også!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:22   #108
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Hei! Denne blir jeg med på. Har gått ned 11 kg siden oktober, men skal ned 7 kg til. Vil gjerne klare det før påske.

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:24   #109
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Deilige hverdagsmandag i et helt nytt år!

Jeg startet dagen med en time tøff kondisjonsøkt på treningssenteret. Dro meg selv nærmest etter håret ut av sengen for jammen var 08 tidlig i dag altså!

Fulgte opp med en økt yoga da jeg kom hjem og skal faktisk enda en tur til treningssenteret i ettermiddag hvor det venter en time med herlig zumbadansing.

Jeg fortsetter der jeg slapp taket før juledagene var over oss. Det er rett tilbake til lchf og jeg ønsker å komme meg i ketose snarest mulig.

Jeg er nærmest sjokkert over hvor dum kroppen min er...noen veldig få pepperkaker og noen veldig få sjokoladebiter fordelt utover hele jul, romjul og nyttårshelg og jammen har kroppen straffet meg med en mye høyere vekt! Jeg forstår knapt at det er mulig i all den tid jeg faktisk også har hatt noen treningsøkter igjennom disse dagene, men må bare ta det med. Nå er det brått stopp og i dag kjemper jeg litt mot snopskapet og lysten på å putte noe i munnen. Gleder meg veldig til den lysten blir borte!

Bare å bite tennene sammen.....

Flinka! Jeg begynner i det små jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:24   #110
Buldre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Buldre er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er også med. Godt å starte opp igjen i dag. Målet for 2012 er 20 kg ned. Håper det skal ordne seg.

__________________


Buldre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:02   #111
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Har startet "Ny giv" med å gå inn på bloggen til Lena Beatrice og hentet ut masse gode oppskrifter og ideer! Åh, det er bare å glede seg til grateng, glute- og laktosefritt lavkarbobrød m.m. Et glass vin til stroganoffen er heller ikke å forakte

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:09   #112
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Lykke til, Charlott

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sier lykke til jeg også!

Søtinger

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:29   #113
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Av alle ting FRYSER jeg! Jeg som alltid har vært varm deluxe, men nå fryser jeg altså. Gjennomtrengende iskald i hender og føtter.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:58   #114
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

På vekta i dag. - 1,6 kg. Snart er de julekstra kiloene vekk og jeg kan for fullt sette i gang med å gå ned de 4 kg. jeg egentlig skulle ned før påske. Er i grunnen fornøyd med at det går så fort i begynnelsen etter julens utskeielser. Ønsker alle dere andre lykke til i forsettene for det nye året

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:22   #115
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Synes det er ille fantastisk at absolutt et hvert snev av søtsug og rebelskhet forsvant etter at klokka hadde slått tolv på nyttårsaften! Det tror jeg er den første gangen. Men da er jeg kanskje det man kaller motivert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:52   #116
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes det er ille fantastisk at absolutt et hvert snev av søtsug og rebelskhet forsvant etter at klokka hadde slått tolv på nyttårsaften! Det tror jeg er den første gangen. Men da er jeg kanskje det man kaller motivert.

Så bra! Som jeg har skrevet et annet sted så har jeg inntrykk av at nå du er skikkelig motivert for noe så er det omtrent ingenting som kan stoppe deg! Stå på!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:54   #117
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Ostesmørbrød laget av Nannahs knekkebrød er nydelig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:01   #118
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Åh kanutten, det må jeg prøve! Dette går helt supert, det, sliter litt med å ikke overdrive knekkebrød med smør og ost på kvelden. Og vinen nekter jeg å gi opp, altså.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 13:26   #119
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Åh kanutten, det må jeg prøve! Dette går helt supert, det, sliter litt med å ikke overdrive knekkebrød med smør og ost på kvelden. Og vinen nekter jeg å gi opp, altså.

Sambo og jeg har vedtatt at vin er lov hver fredag, men ikke i ubegrensede mengder.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 17:52   #120
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Snikveiing i dag viste 0,5 kilo ned. Ned er ned, ikke sant?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:06   #121
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Ned 0,6 siden nyttårsaften jeg også! Bra julekiloene vil av i hvert fall, selv om det er litt tidlig å si at alt forsvinner (1,6 igjen).

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:13   #122
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Snikveiing i dag viste 0,5 kilo ned. Ned er ned, ikke sant?


Ned er jammen ned og 0,5 er ikke noe å kimse av heller! . Stå på!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:14   #123
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Endelig i gang, etter litt surr i går! Det føles fantastisk!
har blitt tilbudt opptil flere fristelser i dag og det fristet ikke det spor.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:53   #124
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg henge med, og dagens meny har vært 3 nannahknekkebrød med smøreost og paprika, blomkålmos og 1 rød danskepølse.
Vekta er uforandret.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:11   #125
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Nedtrapping i går og fullt kjør i dag. Svettet som en gris, det lover nok godt. Abstinenser i form av hodepine og godtesug.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 16:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 20:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 11:03
BILLIGE Eurodiett-måltider; utløper først 2012 FakeSmile Eurodiett 12 02-01-11 15:05
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 17:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no