Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekt og buksestørrelser

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 10:15   #26
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: vekt og buksestr

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Buksestørrelse er vel mer avhengig av kroppsfasongen enn kroppsvekta. (Og så høyden i forhold til vekta også!)

Jeg er ganske kort, og veldig pæreformet - overvekten min er, og har alltid vært, konsentrert om lår/rumpe/nederst på magen. Da jeg veide 93 kg måtte jeg ha buksestørrelse 48/50. Nå veier jeg 61 kg, og størrelse veksler med passformen på buksa - fra 38 til 42. Typisk for meg er at når størrelsen er stor nok til å akkomodere akterspeilet mitt, er det altfor stort rundt livet.

Signerer med sprittusj på denne. I følge legen min har jeg en kropp som er skapt for å føde barn. Husker jeg smalt litt småirritert tilbake en gang at "ja den er i hvert fall ikke skapt for å kjøpe bukser".

Jeg veier 56 kg (give or take) og har en rumpestump som er brei og hofter som på noe skikkelig stort noe. Jeg liker stretch veldig godt, jeg, hvis ikke så kan man fint se om jeg bruker string eller boxer og det er ikke så innmari fint.

Størrelse: 36-42 (helt avhengig av merke).

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:20   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Veier noenogsøtti kilo og bruker 30-31 tommer i bukser. Vanlige størrelser aner jeg ikke. 38 eller 40, kanskje?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:21   #28
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

128,4 kg bruker str 50 (zizzi) som begynner å bli litt for store. Er 180 cm høy, mage, rumpe og lår.

Overdeler tror jeg bruker mellom 48/50 (+ str)ikke kjøpt nytt på lenge.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:36   #29
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

Vi er alle like unike og ulike det skjønner jeg... men finner dette fasinerende. Ja jeg er kjent for å være litt koko

Jeg spiste lavkarbo før jentene mine ble født også. Når jeg ble gravid veiede jeg 104 og brukte str 46 (nesten 44). Jeg kommer ikke inn i alle de gamle 46. Og jeg merker at kroppen har en annen fasong enn før barn.

Jeg ble litt lei meg fordi jeg tenkte på det, at ved 102 kilo var jeg nok mer muskel enn jeg er nå. Jeg angrer så hva jeg har gjort mot kroppen min. (høykarbo junkfood i nesten 3 år etter fødsel).

Og jeg har en bukse som jeg gjerne skulle fått stappet rompa i men får den ikke opp forbi lårene. Selv om jeg ser vekten synker og cm minsker så går ikke den dumme buksa lenger opp. Hva en skal irritere seg over hehe...
(den er str 42). Det er gulrot buksa mi. Mål buksa. Så jeg får lete opp noen mellommål bukser tror jeg.

Takk for at dere delte med meg. Er godt å bli påminnet at sammenligning er håpløst da vi alle er annerledes. Men så fasinerende da...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:42   #30
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Var du ironisk? Var jeg frekk? Mente det iallfall ikke...

Hehe - nei, det var bare litt morsomt! Følte meg "litt diger" kan man si - no affence!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:44   #31
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

128,4 kg bruker str 50 (zizzi) som begynner å bli litt for store. Er 180 cm høy, mage, rumpe og lår.

Overdeler tror jeg bruker mellom 48/50 (+ str)ikke kjøpt nytt på lenge.

Da er nok vi litt like - fordi jeg har gått ned 5-6 kg og "smetter" inn i 48 - like lange

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:03   #32
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av surfeline, her.

Da er nok vi litt like - fordi jeg har gått ned 5-6 kg og "smetter" inn i 48 - like lange

Hmm, kanskje jeg må prøve en mindre str neste gang jeg skal shoppe...

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:09   #33
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av surfeline, her.

Hehe - nei, det var bare litt morsomt! Følte meg "litt diger" kan man si - no affence!

ok, så bra du ikke misforsto... Tipper du føler deg mer diger enn du er Ha en fin dag

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 18:53   #34
Paraplyen
Juniormedlem
 
Paraplyen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15
Paraplyen er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

veier ca 83 kg, og bruker 42-44 i bukser.

Paraplyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:17   #35
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg veier mellom 75 og 80 (leeeeeenge siden veiing, har ikke badevekt lenger), og bruker 42 i bukser, 32 i tommer. 38 og 40 i topper. For 20 kg siden brukte jeg 42 og 44 i bukser, og 42 og 40 i topper. Begynte å slanke meg på dagen da jeg ikke lenger fikk på meg ei bukse i 44 i prøverommet.

Jeg må være ekstremt jevnt fordelt fettmessig, hadde kanskje forventet meg å gå ned mer enn en størrelse på 20 kg..

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:49   #36
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekt og buksestørrelser

Veier 78 og bruker str 42-44 (mest 44)

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:25   #37
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekt og buksestørrelser

Før jeg begynte på lavkarbo fikk jeg ikke på meg en HM-bukse i str 44. Den dagen sluttet jeg å prøve bukser Men tipper jeg skulle hatt 46 iallefall.. Nå har jeg tatt av 10 kg, og buksen fra HM i 31 tommer (tilsvarer 40-42 i.flg den store internetten) er så stor at den detter av uten belte. Jeg har alltid slitt litt med å finne busker som passer min figur, men på HM hadde de et fantastisk utvalg!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:46   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg veier mer enn jeg ønsker å innrømme for meg selv engang, men jeg bruker bukser str 42-46 litt ettersom. Topper må jeg ha 48 til 52 i.... Min kropp er IKKE skapt for å føde barn for å si det sånn

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:34   #39
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Vekt og buksestørrelser

Dette med bukser er veldig rart. Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg et par Levi's curves når jeg er blitt litt mindre; bukser som faktisk er skapt for mine former!

Jeg var i en butikk for litt siden og prøvde en bukse i én modell i str 44, men den var alt for stor i livet og egentlig feil modell for min fasong. Så prøvde jeg størrelse 46 i en modell som kler meg bedre (smale ben, ikke for høyt liv) og de fikk jeg ikke opp forbi lårene.

Enten får jeg ikke buksene opp, eller så er de for store i livet. Derfor eier jeg ingen bukser.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 20:20   #40
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Derfor eier jeg ingen bukser.

INGEN bukser???

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 20:28   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

INGEN bukser???

Ikke jeg heller. Det vil si, jeg har et par jeans jeg fikk av venninna mi, men jeg bruker dem aldri. Kjoler kjoler kjoler!

Og joggis, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:22   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke jeg heller. Det vil si, jeg har et par jeans jeg fikk av venninna mi, men jeg bruker dem aldri. Kjoler kjoler kjoler!

Og joggis, da.

Joggis er da bukser. Hvis ikke har unga mine aldri brukt bukser. De er 14 ig 16 år.

Men skjørt er kjekt. Jeg gikk alltid i skjørt på videregående. Jeg sydde dem selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:26   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Presisjon: Jeg går aldri ut av huset i joggis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:09   #44
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

176 høy og 75-76kg, buksestørrelse 42-40. :-) (30" i levis 501)

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 01:28   #45
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Joggis er da bukser.

Okei, jeg har bukser. Jeg har pysjbukser og treningsbukser. Ingen jeans eller andre bukser. Enda

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 01:32   #46
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Mee 173 høy, 56kg, str36- 27tommer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 08:58   #47
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Mee 173 høy, 56kg, str36- 27tommer

Stælken?

  Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 08:59   #48
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Joggis er da bukser. Hvis ikke har unga mine aldri brukt bukser. De er 14 ig 16 år.

Men skjørt er kjekt. Jeg gikk alltid i skjørt på videregående. Jeg sydde dem selv.

Joggebukse er ikke klær....her er det forbudt å gå ut offentlig i joggebukse, kosedress og dets like, uff.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:35   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Joggebukse er ikke klær....her er det forbudt å gå ut offentlig i joggebukse, kosedress og dets like, uff.

Er nok litt enig i det. For mitt eget vedkommende i alle fall. Å dasse rundt hjemme i joggebukser er finfint, men jeg beveger meg IKKE utenfor døra i dem.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:55   #50
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg har bukser, men på jobb er det kjoler, skjørt eller drakt. Treningsbukse brukes utenfor huset på vei til og fra SATS, en aldeles grusom (men akk så myk) pysjflanellrutete bukse (eksen min ville kalt den sexdreperen) som også går under navnet "ræstitusjonsboksa". Den får jeg kun trekke på meg når jeg har trent skikkelig.

Og finner jeg en bukse som passer, kjøper jeg alle fargene!

Jobber for mye med menn, for denne kommentaren fikk meg til å knekke sammen i latter.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men skjørt er kjekt.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 20:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 15:32
Opp i vekt matelulla Spørsmål og svar 14 21-02-10 21:04
Når tid går man ned i vekt da? Tette80 Ketolysekuren 8 20-04-07 21:16
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no