Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-12, 10:04   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Ja, jeg har nå kommet frem til at jeg egentlig er en pære, dog overvektig, med ekstra på mage og overarmer. Så hvordan kler man seg best?

Jeg bruker ofte thights og tunika hvor tunikaen smalner i livet og fremhever puppene. Det største problemet er dog å finne store nok klær,og ofte kan topper bli for trange over hoftene og vide ved livet..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:56   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Det høres ut som om vi har ganske lik fasong. Hadde jeg vært i Norge nå skulle jeg ha tatt turen innom Gina Tricot (av alle steder :S ): http://www.ginatricot.com/cno/produc...?pID=475029000 De har den faktisk i greie størrelser óg. Men ikke stikk av med alle da... kanskje er jeg heldig og de har igjen én i min størrelse i juni. :P

Jeg kjøpte denne på Zara til jul. Den sitter som støpt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:59   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Gina tricot har jeg aldri turt meg inn på.. Jeg bruker jo strl 54/56 og har flere ganger opplevd at største størrelse på Zizzi er for trang over hoftene( og da blir jeg på gråten og styrter der i fra.. )..
Jeg prøver å finne slik kjoler som du linket til ja, men finner ikke så mange i min størrelse...Og finner jeg er de knallrøde eller grønne, og selv med hennarødt hår og grønne øyne, så kler jeg ikke disse fargene, jeg er mere svart, beige og plommelilla..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:05   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Skjønner hva du mener. Har dårlig forhold til Gina Tricot og lignende butikker av akkurat samme grunn selv. Merket meg bare at de hadde XL.. men på Gina Tricot-språk er visst det 44+ :S

Da jeg var større handlet jeg alltid på Kappahl.. men de har tydeligvis gitt opp alt som heter klær med midje.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:18   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Jeg bruker 3xl, funker ikke med 44+ da.. Kappahl kan ha noe innimellom, men akkurat som H&M varierer det fra butikk til butikk hva de har inne.. Litt kjip når jeg må kjøre 10 mil til nærmeste klesbutikkk med klær i store størrelser( dvs vi har Zizziklær her i trysil, men de har jo bare klær som fremhever magen og null innsving).

Handle på nett har jeg sluttet med, jeg må prøve klærne for å se om de passer fasongen min..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:13   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Det høres ut som om vi har ganske lik fasong. Hadde jeg vært i Norge nå skulle jeg ha tatt turen innom Gina Tricot (av alle steder :S ): http://www.ginatricot.com/cno/produc...?pID=475029000 De har den faktisk i greie størrelser óg. Men ikke stikk av med alle da... kanskje er jeg heldig og de har igjen én i min størrelse i juni. :P

Jeg kjøpte denne på Zara til jul. Den sitter som støpt.


Å skitt denne likte jeg. Enkel men elegant...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:14   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Å skitt denne likte jeg. Enkel men elegant...

Enig, den var veldig fin!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:14   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Skjønner hva du mener. Har dårlig forhold til Gina Tricot og lignende butikker av akkurat samme grunn selv. Merket meg bare at de hadde XL.. men på Gina Tricot-språk er visst det 44+ :S

Da jeg var større handlet jeg alltid på Kappahl.. men de har tydeligvis gitt opp alt som heter klær med midje.


Har handlet stort sett kun på Kappahl jeg men nå finnes det overhode ikke klær med midje der nei. Skikkelige telt plagg. Usj...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:16   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Har handlet stort sett kun på Kappahl jeg men nå finnes det overhode ikke klær med midje der nei. Skikkelige telt plagg. Usj...

Og fargene på store klær er jo så blasse og trasige! Når kler jeg meg ofte i svart, men hvis jeg skulle velge en annen farge vil jeg ikke ha noe daffe greier, det må være GOD farge og ikke noe utvasket.

En annen sak er at stort sett alle klær for store damer går ikke inn under bysten (i allefall ikke dem jeg har funnet), så når man da kjøper klær UTEN innsving ser man jo dobbelt så stor ut.. Da går jeg heller i trange klær selv om det tyter både her og der.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:31   #10
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Tror sannelig jeg kan skrive under på alt som er skrevet her så langt.

Ufattelig at store størrelser ikke bare kan være store versjoner av vanlige klær, men at de må være så grelle i tilegg.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:54   #11
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

www.evans.co.uk har en del klær. Men butikk i england, så man får ikke prøvd dem noe særlig da.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 02:52   #12
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Jeg er nok samme fasongen som deg - og har heldigvis greid å krympe en størrelse eller to fra Zizzi sin største. Allikevel - jeg kjenner følelsen din!

Jeg har brukt mye enkle (glatte syntetiske) topper under alle mulige bluser og styrer unna de som har søm/bånd under puppen. Tunge, lange bluser med topp under synes jeg fungerer bra for meg - men jeg har alle klær i sort og er kanskje egentlig ikke noe forbilde.

Jeg liker disse toppene til ZAY som har bånd over brystet og vide, litt kortere armer. I tillegg: noen kule støvletter/sko med høy hel gjør underverker - og jeg er lang fra før, men nå bryr jeg meg ikke. Forsøk å bli lengst mulig. Klær med lange linjer, tunge stoffer - og høye heler! Og fin veske - og handsker.... trallala... man finner sine triks.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 02:59   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Jeg syns Zizzi har fått mye rare og ikke minst dyre ting i det siste, så jeg har slutta helt å gå dit. Jeg faller ofte tilbake på HM sine store klær jeg da, selv om det er mye varierende de har også... Lindex sine pleier å være store i str, bruker ofte en str mindre der enn på HM o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 05:51   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kle seg når man er veldig overvektig pærefasong?

Det gjelder vel mye av det samme som vanlige pærer?

Ensfargede mørke bukser som er vide nederst (flare).
Eventuelt kan man gjerne ha lyse felter på lårene. Det gjør at de ser mindre ut. Eller loddrette striper som gjør at beina ser lengre ut (og derfor tynnere).
Små lommer på rompa er et stort nei siden det gjør at rompa ser større ut. Og små vesker er også nei av samme grunn.
Høyvannsbukser og tights er nei. Jeg ser i alle fall ut som en ball hvis jeg går med tights.
Skjørtlengde bør være til knærne.
Underdelen bør være mørkere enn toppen.
Vi med pæreform har smale skuldre, så vi kan gjerne bruke båthals, skulderputer eller frynsegreier på skuldrene for å gjøre skulderne bredere. Og dyp v-hals som også gjør at skulderne ser litt bredere ut og trekker dessuten oppmerksomheten bort fra hoftene og til puppene i stedet.
Pærer passer fint empireliv, så et belte under bysten gjør mange ganger uformelige overdeler til kledelig.
Man skal også trekke oppmerksomheten oppover. Topper i lyse farger, mønstre, skjerf og smykker.
De sier også at vi bør gå med topper med vannrette striper.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker lavkarbo dersom man ikke er veldig overvektig? 60kg Spørsmål og svar 3 15-03-12 23:34
Veldig ny og veldig usikker lmm Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 03-04-11 13:02
Trenger gode råd (Hvordan hjelpe overvektig venninne) Fredrikke07 Generell diskusjon 33 14-03-11 18:48
Å fly som overvektig? RedRose Generell diskusjon 43 22-01-11 10:48
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no