Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Sommerutfordringen 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-12, 13:31   #1
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sommerutfordringen 30+

Etter et langt opphold fra lavkarbo, graviditet og litt diverse trenger jeg hjelp fra alle dere fantastiske mennesker der ute til å motivere meg frem til sommeren. Jeg har ikke bare noen få kg som skal vekk - Men nesten 80!!! til sammen..

Derfor tenkte jeg at nå som det snart er sommer osv, skal vi ikke sette oss et felles mål frem mot sommeren?

Vekten min på første veiedag som var forrige onsdag, viste 142,5 kg. Målet mitt for sommeren er å komme meg under 130. Det er et hardt mål men jeg skal jobbe som bare det for å oppnå det jeg ønsker.

Vi jobber sammen gjennom sommeren, mot høsten og så ser vi hvor langt vi kommer!

Kom igjen folkens!


Jeg er lei av å føle meg som en kjempe sammen med min lille fine familie...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min




Sist redigert av StineH : 03-07-12 kl 11:31. Årsak: Tidligere dato var 17. Juni - Nå er den utvidet til hele sommeren! :D
StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:41   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Da er vi to Stine! Vil først bemerke at dere er en nydelig familie!

Jeg og har masse å gå ned, og sommeren er jo en fin ting å strebe mot! Jeg begynte på 125 og er nå og vippe mellom 121 og 122. Vet ennå ikke hva veiedagen imorgen bringer... Så jeg er gjerne med og jobbe sammen! Må bare ta forbehold om at jeg ikke altid har like mye tid!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:48   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Så nyyyydelig du er !

Nå har du bestemt deg og jeg kjenner på meg at du er godt i gang.

Jeg kommer til å følge deg med milde argusøyne !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 17:27   #4
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Takk begge to...

Supert!
Jo flere litt strenge argusøyne jeg har på meg, jo mer motivert blir jeg til å fortsette denne "kampen"..
Jeg skal gå ut ifra vekten på onsdag, når jeg regner meg frem til målet for sommeren. Bikiniformen er vel neppe på plass, men kanskje jeg kan føle meg litt lettere til sinns?..

Tiden er jo relativ, men et mål å strekke seg imot er jo alltid bra!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:43   #5
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hiver meg på her, jeg. Men jeg er flaut dårlig til å følge opp slike ting, så det er fare for at jeg faller fra. I følge Yoda er det "do or do not, there is no try" som er greia, men jeg driter litt i den akkurat nå, og sier at jeg skal prøve. (:

Vekt og mål kommer jeg med i morra.

Fin familie du har forresten, StineH.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 07:44   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hva med å skaffe seg en journal her inne, Stine H ? Eller har du mer enn nok med den fine bloggen din ?

God mandag

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:30   #7
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg har faktisk journal her inne, kanskje jeg skal reklamere litt for den også..

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35252&page=34 ^^,

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:46   #8
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Sommerutfordringen 30+

Dette var verre enn jeg trodde. Etter to drøye uker med masse karbo, bikka jeg 124,7 kg i dag. For 3 uker siden var vekta 6 kg lavere, så forhåpentligvis er i hvertfall halvparten av de ekstra kiloene vannvekt. Derfor blir målet mitt å gå ned 7 kg til 17 juni. Ready, set, go!

*løpe avgårde på trening*

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:59   #9
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Fantastisk Glorfinia!
Jeg heier på deg!

Og velkommen til utfordringen

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:15   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Da var veinga unnagjort for i dag og må si meg fornøyd med 2,5kg ned (over 5kg på to uker!). Jeg har satt meg som mål å komme meg under 100 til 1. august. Det blir kanskje litt hardt men jeg venter og ser hvordan det utvikler seg de neste to ukene, nå som vannvekta er ute, og får heller justere det!

Lykke til alle sammen. Jeg skal i allefall gjøre alt jeg kan for at denne uka går etter planen!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:33   #11
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Sommerutfordringen 30+

Velkommen tilbake Stine og gratulerer! Jeg er ferdig med mine kiloer (selv om jeg i BMI fortsatt ligger litt inni overvektigkategorien). Så jeg ville egentlig bare på dere!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:36   #12
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Fantastisk jobba Vimsen!
Er supert med en liten heiagjeng!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:21   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg tar imot utfordringen.
17. juni er en grei dato.

Stå på

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:01   #14
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hei,
jeg har egentlig ikke så mange kilo som skal av, men 30 kilo er drømmemålet mitt
Jeg tar mer enn gjerne imot utfordingen om jeg får være med?

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:07   #15
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg vil være med! Trenger all støtte jeg kan få, for nå har jeg virkelig lyst til å nå målet! Vil prøve å komme under 80tallet før 17.juni, vekta nå er 87. Skal være strikt med spisinga og knallhard trening! Dette skal vi klare sammen

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:41   #16
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Såklart får du være med Ish! Alle er hjertelig velkomne. Om man setter målet sitt til 1 kg eller 15 før 17. Juni er alle velkomne!

Det virkelige målet er jo å motivere hverandre til å fortsette!
Målet mitt er jo som sagt å komme meg under 130 kg før sommeren, så jeg har 12,5 kg på 8 uker. Det blir knalltøft, men jeg kjenner at jeg er mer enn klar for en skikkelig utfordring!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:09   #17
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Et og et halvt kilo i uken? Ohhh, den var tøff. Jeg skal ihvertfall greie 5. Alt som er mer enn det kaller jeg bonus.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:20   #18
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er MED!!! Har hatt skikkelig tilbakefall - gikk jo ned 20 kg på 8 mnd. Så sluttet jeg å røyke og raste opp 15 igjen :s

Har bestemt meg for å ikke ri igjen før jeg veier under 100 kg - dit er det 14 kg. Forøvrig begynt å smårøyke igjen, så nå går i detminste vekta liiiiiiitt nedover kontra bare opp.

Skal vel optimalt sett ned på 75-tallet, men blir overlykkelig om jeg klarer meg ned til 90. Åkke som: Jeg skal væra FLINK!!!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:31   #19
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Oy, her begynner det å bli liv! Sammen er vi sterkere enn alene!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:53   #20
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Mallilen, ridning er jo den beste motivasjonen du kan ha! Jeg også har det som motivasjon, at når jeg blir lett nok (et sted under 100) så skal jeg prøve å få blitt hestepasser for en hest og begynne igjen med min lidenskap nr 1..

Ja, det er ganske tøft med 1,5 kg i uken - Og det er ikke sikkert at jeg klarer det. MEN jeg har jo den "fordelen" at jeg nettopp har begynt og forhåpentligvis kan trekke fra endel vannkilo på onsdag.

Jeg gleder meg til å gå ned i vekt med dere folkens!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:54   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg er MED!!! Har hatt skikkelig tilbakefall - gikk jo ned 20 kg på 8 mnd. Så sluttet jeg å røyke og raste opp 15 igjen :s

Har bestemt meg for å ikke ri igjen før jeg veier under 100 kg - dit er det 14 kg. Forøvrig begynt å smårøyke igjen, så nå går i detminste vekta liiiiiiitt nedover kontra bare opp.

Skal vel optimalt sett ned på 75-tallet, men blir overlykkelig om jeg klarer meg ned til 90. Åkke som: Jeg skal væra FLINK!!!

Røykestopp= vektoppgang.
Kast røyken, og kjør lavkarbo.
Du kommer til å gå opp, men det går før eller siden ned igjen.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 20:41   #22
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Detta klarer du
Har veid ca 30 kg mer enn jeg gjør nå etter sist jeg var gravid for 5 år sia.. nå har jeg starta opp igjen og satser på at resten av overvekta forsvinner Nydelig lita jente du har.

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 22:14   #23
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Henger meg på. Men tenker ikke kilo denne gange, heller at jeg opprettholder trening med minst 2 økter i uka.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:33   #24
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg vil være med. Mitt mål er ned 7 kg til 17. juni

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:48   #25
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Kjempekult at så mange har lyst til å være med!
Jo flere vi er til å motivere hverandre, jo bedre er det jo!

Jeg har veiedag i morgen, og håper egentlig på at denne første uken har ført med seg -5 kg..
Man får bare vente å se...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no