Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbodiett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 16:58   #1
Solveig62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Solveig62 er på en erverdig vei

Lavkarbodiett

Hei! Er forholdsvis ny her,men jeg trenger å gå ned i vekt. Veier snart 90,men er kun 1,60 høy. Og,lavkarbo hørtes velig ok ut for meg. Bakdelen for meg er at jeg har epillepsi,må gå på medisiner,så må kanskje kontrollere med lege først? Blodprøver og div? Jeg ønsker svært,svært gjerne å gå ned.... men må ha et spark i baken og støtte for å gjennomføre det.

Solveig62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:43   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lavkarbodiett

Velkommen hit til oss!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:55   #3
Solveig62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Solveig62 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodiett

Tusen takk,håper det går bra etterhvert.

Solveig62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:57   #4
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodiett

Lavkarbo ser ut til å fungere fint når det gjelder epilepsi:
http://www.sciencedaily.com/releases...0216163531.htm
(Linken hentet fra http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ )

Men om noen av medisinene dine vil begynne å krangle vet sikkert legen din best, men det er egentlig bare en omlegging av kosten.
Man spiser tross alt fremdeles vanlig mat, bare i et litt annet forhold

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:00   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodiett

Sjekk uansett med legen din - jeg har ikke hørt om noe problem med epilepsi og lavkarbo.

Motivasjonen kommer kanskje når du ser hvor mye deilig mat du kan spise... mange starter og opplever en svært ensidig kost - men det finnes så utrolig mye god mat man kan spise - og det finnes også gode lavkarboalternativer om man skal ha fest eller lignende.

Sjekk ut oppskriftsforumet og bli inspirert, sjekk også ut www.lenabeatrice.net og http://lchf-bloggen.blogspot.com/ for inspirasjon matveien.
Er du interessert i hvordan lavkarbo fungerer i forhold til vekttap og ikke minst BEDRE helse, kan du lese www.espenrostrup.com og ikke minst http://tgeisner.wordpress.com/ - begge er hjerteleger som blogger om bla lavkarbokosthold

Motivasjonen må du gi deg selv, sett opp en liste over alle fordeler og ulemper ved hvordan du spiser nå - og sett opp en liknende liste over lavkarbokosthold. Kunnskap er makt, så bruk tid til å sett deg inn i hva dette går ut på.
Forumet hjelper med støtte og backup, og ikke minst svar på spørsmål du lurer på. Søk først opp på forumet det du lurer på det aller meste er svart på tidligere

Til informasjon ble lavkarbo brukt for å avhjelpe barn med epilepsi ganske tidlig - jeg anbefaler at du investerer i boka "Bedre uten brød" av Lutz. Den forklarer den fysiske virkningen av lavkarbo, tar for seg mye forskning og sier også mye om forskjellige sykdommer og lavkarbo
Søk opp epilepsi og lavkarbo i google eller her på forumet så finner du mange tråder som omhandler temaet

Nybegynnertråden til arnakristin er plassen og starte og lese på, i tillegg kan du skrive ut denne til å henge på kjøla

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:54   #6
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodiett

Velkommen! Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, 160 cm og ca 90 kg. Nå veier jeg ca 75 og har det bedre enn noensinne! Lykke til!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:01   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbodiett

Hei og velkommen! Støtte og mentalt spark i baken hermed oversendt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:22   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Solveig62, her.

Hei! Er forholdsvis ny her,men jeg trenger å gå ned i vekt. Veier snart 90,men er kun 1,60 høy. Og,lavkarbo hørtes velig ok ut for meg. Bakdelen for meg er at jeg har epillepsi,må gå på medisiner,så må kanskje kontrollere med lege først? Blodprøver og div? Jeg ønsker svært,svært gjerne å gå ned.... men må ha et spark i baken og støtte for å gjennomføre det.

Pål Jåbekk har skrevet et meget godt og omfattende blogginnlegg om behandling av epilepsi med ketogene dietter. Her er innlegget!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbodiett som virker! PrøveKanin Nyheter / media 0 06-12-10 22:17
Lavkarbodiett mot kviser? gakkemor Artikler 4 14-09-10 23:22
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no