Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-11, 12:28   #1
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

August-startere 2011

Regner med det er noen som skal hive seg på fra august?

Er fortsatt noen dager til, men greit å forberede seg mentalt osv på å begynne. Begynner også sånn smått nå, kutter ned på karbene frem til det blir ketolyse den 1. Gleder meg, har gått på det 2 ganger tidligere og hadde god erfaring med det da, og gikk raskt ned i vekt. Er jo lov å håpe på det samme denne gangen og

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 15:28   #2
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Heisan, jeg begynner for fullt fra 1. august. Spiser lavkarbo nå og har gjort det en tid, men går overhode ikke ned i vekt, så noe gjør jeg feil. Tenkte å bruke tiden frem til august til å finlese boken til Torkil. Tror det er lurt å følge ett opplegg, ikke slik jeg har gjort det hittil at jeg følger noe fra Torkil og Ketolyse, noe fra Hexeberg osv osv. Har ca 10 kg jeg vil ha av.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 15:36   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: August-startere 2011

Da bare sniker jeg meg inn for å legge inn denne linken til nybegynnertråden som innholder masse nyttig lesestoff; Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 20:33   #4
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Takk arnekristin, mye godt stoff der.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 22:49   #5
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg hiver meg også på, med oppstart 5 august!
Har brukt juli på å forberede meg, kjøpt et par bøker hvor jeg skriver ned oppskrifter og andre lure ting noen bøker og timer på diverse blogger og forum har det også blitt... gleder meg til å komme i gang!

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 15:23   #6
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Heia.
Hiver meg på her jeg også. Begynner på mandagen (25.07)
har gått ned tidligere på ketolyse og regner med jeg skal klare det denne gangen også. Skal vel ned ca 13 kg. gleder meg

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:22   #7
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg slenger meg også på her hvis det er greit. Vi kommer hjem fra kreta natt til 1. august, så jeg vet ikke helt om jeg klarer å komme i gang den første dagen, men skal i alle fall prøve så smått å endre kosten da. Håper også å få med meg samboeren på dette, selv om han er veldig skeptisk. Han har flere kilo å ta av enn meg, selv om jeg hadde hatt godt av å gå ned 10 til 15 kilo jeg også...

Det blir spennende å følge dere og håper på litt støtte og masse inspirasjon...

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 21:25   #8
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei

Skal ned ca. 10kg jeg og, har fulgt ketolysekuren i et par uker. Hadde vært min 3. nå til onsdag, men klarte selvfølgelig å falle for fristelsen med nystekte vafler på kjøkkenet til en gammel kompis! Huff.. Så da starter man på nytt igjen Uten å sprekke denne gangen

Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 10:26   #9
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Så bra at vi allerede har blitt noen folk

Gleder meg veldig til å begynne, merker at jeg sliter veldig med å få i meg nok proteiner, og jeg som trener en del styrke i tillegg. Ikke så veldig bra kombinasjon, men det retter seg ut på lavkarbo, heldigvis

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 10:54   #10
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Så bra at vi allerede har blitt noen folk

Gleder meg veldig til å begynne, merker at jeg sliter veldig med å få i meg nok proteiner, og jeg som trener en del styrke i tillegg. Ikke så veldig bra kombinasjon, men det retter seg ut på lavkarbo, heldigvis



Ja det er bra å ha med seg noen på veien.
Har startet så smått, men begynner for fullt 01. august
Gleder meg
Lykke til til deg

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:05   #11
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jippi, jeg vil også være med!! Har forsøkt ketolyse tidligere (april) men falt da av fordi det skjedde triste ting i nærmeste familie og jeg mistet fokus.

Jeg er klar til dyst mandag 1. august.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:34   #12
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Holder liv i tråden - det er ikke lenge til første august.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 02:23   #13
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg skal bestille den startpakka fra ketolyse.no og sette i gang for fullt.

Jeg har holdt meg på lavkarbo i en drøy uke, ja vet at det ikke er så mye skryte av, men det er en start og det har gitt resultater allerede og da vil jeg nå teste ketolysekuren for fullt.

Presentert meg litt ellers i forumet, men siden det blir ketolysekuren og det som følger i den startpakka, så slenger jeg meg med i august-klubben!



Skal ned "noen" kilo, så dette blir en spennende vei å gå!

Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 20:05   #14
Prilli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Prilli er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei! Jeg starter i morra, mandag 1 august. Virker som en passende dag og dato for å ta i et tak

Jeg skal ned 25 kilo....

Jeg har prøvd ketolyse to ganger før, men da gikk jeg ikke ned. Men jeg kom aldri langt nok inn i kuren til å lete etter partystoppere, så jeg tror, og håper, at det er derfor. Jeg ga rett og slett opp etter ikke så langt tid, fordi jeg ble for utålmodig.

Men denne gangen skal det gå

Prilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:52   #15
ciamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 43
ciamor er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei folkens! Jeg også starter i morgen. Jeg startet på Ketolyse en gang tidligere, men det var nokså halvhjertet at det ble ikke helt det store. Mye mer engasjert og klar for det nå! Har et lite problem da, vi flyttet for 5 dager siden inn i nytt hus og nå finner jeg ikke Ketolyseboka mi! Eek! Jeg håper jeg klarer å holde meg flytende ved hjelp av dette forumet til jeg finner boka mi (boooka mii....).
Jeg har langt å gå, startet på 100kg, er nå nede i 96kg men målet er langt der fremme ved 60kg. Men, men - første høydare skal bli å komme ned til 90kg!

Cia.

__________________


post tenebras, lux.


ciamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:43   #16
ciamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 43
ciamor er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg fant boka! Måtte saumfare råkjelleren og gå gjennom x-antall bokser, men der lå den. Shiny!

__________________


post tenebras, lux.


ciamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 00:22   #17
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Nå er det like før det braker løs.

Mitt første mål er å holde meg til ketolyse i 2 uker. Jeg har lang og mislykket historie som slanker, og vet med meg selv at jeg kommer til å streve veldig i begynnelsen. Men bare jeg kommer gjennom de første to ukene uten tull så kommer det nok til å gå fint.

Gleder meg ikke til å begynne, men gleder meg til å se litt resultater. Føler meg stor, oppblåst, utspilt og pløsete etter sommerens utskeielser.

Første dag i morgen, altså.

Jeg skal ned ca 20 kg, men første delmål er å gå ned 5 kg.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 00:59   #18
windy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
windy er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei, jeg vil være med! Nå er det bare noen minutter til det er august..... Gleder meg :-)

windy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 03:09   #19
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg er med! 2 gang for meg, datt av forrige høst da jeg fikk påvist lavt stoffskifte og mistet motivasjonen. Begynner når jeg er ferdig med ferien om en uke. Skal ned 30 kg.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 08:39   #20
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

God morgen på denne 1.august som vi her inne har satt som startdato, og lykke til alle sammen. Jeg har hatt en helg med mye karbo, det vistes på vekten i dag. Men forhåpentligvis gir det en pangstart og god motivasjon. Jeg har levd på lavkarbo i ca 8 mnd. De første ukene gikk jeg ned, senere har vekten stått i ro. Men kroppen har det så uendelig mye bedre uten alle karbohydratene. Merker det på at mange plager forsvinner: luft i magen, kramper overalt, vondter i muskler og ledd, hjertebank for å nevne noe. 2-3 dager med mye karbo og plagene er tilbake. Men nå vil jeg gjerne miste noen kilo også. Kanskje jeg må telle kalorier, eller gå ned litt på fettinntaket? Ser at i perioder jeg teller kalorier går vekten nedover, men det er så irriterende å veie maten hele tiden. Får prøve med litt mindre fett en periode og se om det hjelper.
Ha en flott dag, alle.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 10:52   #21
Prilli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Prilli er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hallo alle august-startere! I dag er dagen

Vekt: 87,2

Nå skal jeg til byen for å kjøpe litt fett spiste nemlig opp alle karbene fra kjøleskapet i helga, så det er godt, begynne med tomt kjøleskap

Lykke til alle sammen! Jeg gleder meg til å komme i mål, skal bli herlig å veie nette 65 kilo!

Prilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 10:55   #22
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg er også i gang. Startvekt 81,2 kg. Grøss og gru. Veiedag hver mandag.

Lykke til, alle sammen!! Til jul er vi lekre og smekre og kan legge inn bikinibilder av oss selv her på forumet uten å gremmes. Tenk på det!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:46   #23
ciamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 43
ciamor er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jada, da var første dagen i gang. Frokosten bestod av egg og bacon, lenge siden jeg har hatt det nå - fikk en "sperre" på bacon en stund tilbake, det ble bare for mye. Jeg kommer nok til å se om jeg finner en passende morgen-smoothie i stedet for, kjenner meg jeg rett så blir det litt for salt for meg om morgenen.

Veide meg ca. 2 timer etterpå med lette klær. 97.7kg. Litt mer enn jeg hadde håpet på, men men...! Som sagt, til jul er vi lekre!

__________________


post tenebras, lux.


ciamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 13:38   #24
AnneS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
AnneS er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg slenger meg på,
Brukte noen uker av juli på nedtrapping av karbo, og har vært i ketose i en uke nå, og gått ned 1 kg.

Skal ned min. 20 kg

AnneS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 13:57   #25
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Joiner her også jeg

Begynte på lavkarbo i januar og endte med ketolyse i februar. Fram til juni gikk jeg ned 10 kg, men ikke vært helt strikt på kostholdet. Blitt mye inn og ut av ketose.

Da juli kom var jeg ikke motivert lengre og hadde pause, er tilbake nå. 5 kg opp også, blæh. Så nå skal jeg prøve å være mer streng med kostholdet, prøve å holde unna all godsakene.

Lykke til alle sammen. Dette klarer vi

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 21:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 17:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no