Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 14:10   #1
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Lager en ny tråd jeg....
Først en takk til Konkelimonke...du er en inspirator :-)
Er halvveis i svangerskap nr 3 og mener bestemt også at dette svangerskapet (nesten) ene og alene skyldes lavkarbo...bare som inspirasjon til dere som akkurat har begynt Lavkarbokosthold - keep on

La på meg MYE i de to siste svangerskapene mine, 30 og 26 kg
Var også vanskelig å ta av igjen......syns å huske at jeg etter forrige fødsel bare var 3-4 kg lettere rett etter fødsel (noe som er vanskelig å fatte ettersom prinsessen min var nesten 3,5 kg)
Anyway, har iallefall planer om at dette svangerskapet skal forløpe "lett og fint" uten unødig vektoppgang...
Er nå ca halvveis og har gått opp ca 8 kg
Har ikke vært LC-flink i ferien og har bak meg 4 uker med utskeielser og mye karbo
Men NÅ er det slutt ! På fredag er veiedag og jeg gjør opp status etter nesten 2 FLINK-uker !
Kjenner forøvrig at humøret er mistenkelig stabilt denne gang....Lavkarbo
Jeg rapporterer fredag for de som gidder å lese - ha en fin lavkarbouke imens folkens, både de med mager og de som gjerne vil ha

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:58   #2
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet !

Ååååå! *superrørt*
Tusen takk! Ytruleg kjekt å vera motivator - særskild med tanke på alle mine startar gjennom svangerskapet! Hehe! For eg var langtifrå flink heile tida... Men, uansett, eg var ikkje like på kjøret som forrige gong eg var gravid - og eg trur det førte til ikkje like mange kilo opp

8kg halvegs er jo ingenting å ta på veg for, og klarer du å ha 20flink-veker til skal du sjå at dette svangerskapet vert noko heilt anna

Kjenner meg for så vidt litt igjen i det med at rett etter fødsel er ikkje vektnedgangen så stor som ein kanskje skulle tru. Etter at poden vart fødd for to veker sia var eg berre 5kg lettare dagen etterpå, noko som er rart med tanke på bebi på 4,2kg, morkaka, fostervatn og grums i minus... Skulle jo minst vera meir enn berre 5kg liksom... Men no, to veker etterpå, er 12 kg vekke, så eg trur nok det tek litt meir tid enn berre sjølve fødselen før vekta forsvinn.

Masse lukke til med bebi i magen, og med tilværelsen vidare som vordande trebarnsmor! Må sei eg saknar magen litt....*draume*

Eg kjem garantert til å lesa tråden din vidare, tvil ikkje! Eg vankar jo her inne på forumet når eg ikkje har betre ting å ta meg til med (les: er mjølkemaskin eller bleieskiftarbeidar eller babykosar)

Klem til deg!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:00   #3
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Takk, Konkelimonke :-) Og rosen til deg er fullt fortjent...
Vil også svært gjerne høre hvordan det funker med lavkarbo og fullamming. Er du i ketose ?
Har lest et sted at melka blir veldig feit og god på lavkarbo..:-)
Laga sjokoladekake igår. Klarte å holde meg unna selve kaka, liksom ikke like spennende når den er ferdig. Meeen kakerøra.......og glasuren......oj...ble nok en liten smakeprøve ja......Fekk faktisk dårlig samvittighet etterpå. NÅ skal jeg bare være FLINK !!! Vet jo så godt at det er helt sukkerfritt som er best for min kropp. Det er da den funker best - skal huske det framover
Er bare to dager til veiedag :-)

PS: Klem til deg og Konkelimonke

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:08   #4
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Hei!
Ville berre sei at eg la også på meg MYKJE dei 2 første svangerskapa mine, men det gjekk fort av igjen. Med nr 3 så satt de som klistra fast, og ville ikkje av. Dei to siste svangerskapa mine har eg gått på tilnærma lavkarbo. Lgt "lite" på meg, formen har vore mykje betre enn før og kiloene kom fortere ned til startpunktet igjen Så det nytter å gå lavkarbo.

(nå slit eg med å få av dei kiloene som kon på med nr 3 )

Lykke til!

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:25   #5
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Takk, Konkelimonke :-) Og rosen til deg er fullt fortjent...
Vil også svært gjerne høre hvordan det funker med lavkarbo og fullamming. Er du i ketose ?
Har lest et sted at melka blir veldig feit og god på lavkarbo..:-)
Laga sjokoladekake igår. Klarte å holde meg unna selve kaka, liksom ikke like spennende når den er ferdig. Meeen kakerøra.......og glasuren......oj...ble nok en liten smakeprøve ja......Fekk faktisk dårlig samvittighet etterpå. NÅ skal jeg bare være FLINK !!! Vet jo så godt at det er helt sukkerfritt som er best for min kropp. Det er da den funker best - skal huske det framover
Er bare to dager til veiedag :-)

PS: Klem til deg og Konkelimonke

Hei igjen!
eg tvilar på eg er i ketose, har ikkje strips så eg får ikkje testa. Men eg et jo yoghurt og litt frukt, samt gr.saker med litt høgare karboinnhald... så, eg trur ikkje det er ketose på gang nei.

haha, eg òg baka sjokoladekaka i går! Artig! Klarte sjølvsagt ikkje halda meg unna slikkepotten full i deilig glasur...mmm.... det var godt, men veldig kvalmande! Uansett betre enn å gå laus på kaka, slik eg eigentleg ville... noo håpar eg berre 8 viltre born klarer å eta opp 1,4kg sjokoladekaka seinare i dag slik at eg slepp sikla på restar! haha

Oh, vegedag på fredag? Spanande! Eg har eit liiite tips då, som erfaren "slankar"; veg deg om måndagane, då må du vera flink i helga òg - er ofte helga som er vansklegast å halda seg til opplegget, fordi me er vane med ekstra koooos i helga og har jo vokse opp med vanen LAURDAGSSNOP........

Tvi tvi i alle fall!

Ha ein flott dag
*klem*

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:25   #6
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei
Cool

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

God morgen !
Ville bare si at jeg har bestemt meg for å følge ditt råd Konkelimonke, angående veiedag.....ser poenget. Kanskje det er derfor jeg ALLTID sprekker når jeg har vært veldig flink...

Veiedagen min er nå flyttet til tirsdager, så det er først i morgen jeg får dommen over den siste uken og to...grugleder meg.
Det er veldig touchy dette med gravidkilo kjenner jeg...
Om to uker er det tid for første jordmortime også....og sa syns jeg alltid vekt og kilo er et hett tema..

Vel, idag er en god dag - veiing i morgen tidlig

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:38   #7
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Heisann

Eg sprekker iallefall ALLTID om eg har vegedag på ein fredag, då tenkjer eg alltid "skitt au, det er jo laurdag, eg har ei heil veka på meg med å kvitta meg med den snopen eg et i dag...."...øh, verdas dårlegaste unnskyldning, I know!

Kjenner meg att i at gravidkilo er litt sånn rart... Naturleg å gå OPP i vekt liksom, når me "alle" strevar med å gå NED i vekt? Noko som skurrer... Hehe! Nei, det er berre til å gjera sitt beste å ikkje få på seg så himla mange kilo! uansett så trur eg du er på rett sti

Ha ein flott dag, og tvi tvi på vekta i morgon då

Klem

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:22   #8
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Neri/Konkelimonke - jeg er sååå skuffet
Vekten idag viste 1 kilo OPP, og det er etter nesten to uker med lavkarboregime hvor jeg har vært ganske flink...
Jeg er klar over at jeg er gravid ja, men likevel......er kjempeskuffet...
Noen som har forslag til tiltak ?
Jeg orker ikke gå opp en halvkilo/kilo i uken resten av svangerskapet...

Skjønner ikke noe jeg

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:07   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Noen som har forslag til tiltak ?

Ja, slapp av! Det er et BARN der inne! Som skal ha næring og vokse og utvikle seg i ni måneder. Tenk deg selv hvor slapp du blir om du går en dag uten å spise... Det er nok av eksempler på barn som er underernært ved fødsel pga at mødrene er livredde for å legge på seg. Og de kan slite med det i årevis, som f.eks lese-skrivevansker osv.
Dette er en unntakstilstand som kun varer i noen måneder for deg. Og det med vektoppgang går veldig i rykk og napp! Man kan gå opp 2 kg en uke, og så ingenting på lang tid.
Selv har jeg PCOS og lå på grensen til svangerskapsdiabetes så det var forventet at jeg kunne gå opp mye i svangerskapet. Jeg levde ca linbergsk, men var ikke fanatisk. Og vektoppgangen min lå helt på gjennomsnittet fram tiil omtrent uke 30, selv om jeg som sagt kunne gå opp et par kg noen uker. Jeg gikk opp 16 kg og ned igjen 12 ved fødselen. Dessuten er det mange som går ned når de ammer.
Dessuten, stress i svangerskapet kan føre til for tidlig fødsel (noe jeg fikk erfare da lillemann ankom i uke 33 ) så jeg får ikke sagt det nok ganger: SLAPP AV!!! Du vil heller ha 5 kg ekstra å gå ned etterpå enn en sjuk unge! (Ei perifer bekjent konkurrerte med sine veninner om å gå opp minst mulig i svangerskapet. Resultatet var mange turer ut og inn på sykehuset med den nyfødte som ikke klarte ta til seg næring, i tillegg til at han hadde for lite underhudsfett og ikke taklet berøring... Bare for å sette ting i perspektiv.)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:20   #10
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Neri/Konkelimonke - jeg er sååå skuffet
Vekten idag viste 1 kilo OPP, og det er etter nesten to uker med lavkarboregime hvor jeg har vært ganske flink...
Jeg er klar over at jeg er gravid ja, men likevel......er kjempeskuffet...
Noen som har forslag til tiltak ?
Jeg orker ikke gå opp en halvkilo/kilo i uken resten av svangerskapet...

Skjønner ikke noe jeg

Eg skjønar godt at du er skuffa, tru du meg. Det er noko psykisk med dette å sjå at vekta går opp. Og det er VANSKELEG å slappa av i forhold til dette. Særskild om ein, som meg, har bruka lang tid på å komma seg ned i vekt før svangerskapet.
Men uansett kor vanskeleg det er, så kan eg berre anbefala deg å gjera slik du har gjort til no i matvegen, og å slappa av i forhold til vekta. Den kiloen som har komt på no på to (?) veker, er nok naudsynt og "vel gjennomtenkt frå kroppen din si side". Det er jo ein baby inni der, og kroppen er finurleg innstilt på å laga ammereservar veit du!
Og som Carisma seier, dette er noko som kan gå i rykk og napp! Eg gjekk opp 5kg ein månad, og litt over 1kg neste. Så det varierer veldig.

Og om det vert for stort fokus føler du, veg deg kun den eine dagen i månaden du skal til kontroll til dømes då får du eit gjennomsnitt, i staden for å gå på vekta kvar dag - då kan du sjå at det svingar ganske mykje dag for dag! Og no når du er gravid samalr du gjerne ekstra vatn ein dag pga varme, noko som kan gje "feil" utslag på vakta den neste dagen

Ja, det er vanskeleg - men slapp av, ikkje ver skuffa! Du VEIT du har vore flink, det er det viktigaste! Tenk korleis det KAN ha sett ut vektmessig om du hadde levd på sjokolade og chips desse siste vekene?

Stor klem til deg, frå meg -som veit nøyaktig kor psykisk slitsomt dette med gravidkilo er!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:21   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Stor klem til deg, frå meg -som veit nøyaktig kor psykisk slitsomt dette med gravidkilo er!

Det gjør jeg også, men det ville vært enda mer psykisk slitsomt om mine nevroser skadet barnet mitt for livet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:37   #12
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det gjør jeg også, men det ville vært enda mer psykisk slitsomt om mine nevroser skadet barnet mitt for livet

Er nok ikkje det som var meininga med frustrasjonen til Phobia heller men heller det å kunne lufta frustrasjonen, og få nokre velmeinande råd slik at ein kan jobba seg gjennom det for å unngå at nevrosane påverkar ein i negativ retning! Og få "bekrefta" på eit vis at det er normalt å gå opp litt, sjølv om ein veit det godt sjølv

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:38   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Ja, jeg bare er fortsatt litt sjokka over historien jeg refererte til over, og at dette tydeligvis er ganske vanlig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:37   #14
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Så, korleis går det?

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:05   #15
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Hei
Glemt meg helt bort..
Har vokst en hel mdel de siste to ukene, og magen føles allerede kjempediger......! Og 4 måneder igjen

MEN: Etter siste veiing ser jeg at jeg sammenlagt har gått opp 1 kg den siste måneden (4 uker) , hvis jeg tenker sånn er jeg vel ganske fornøyd med det :-) Og jeg kjenner at den såkalte ulvehungeren jeg opplevde i tidligere svangerskap er totalt fraværende denne gang, så Lowcarb er tingen ! Blir ikke helt kvitt søtsuget da, det er lettere å gi etter.....skjerpings der !!!!
Nå er målet mitt å "holde vekten" en uke om gangen, slik at totalen ikke blir for voldsom

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 18:35   #16
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Hei
Glemt meg helt bort..
Har vokst en hel mdel de siste to ukene, og magen føles allerede kjempediger......! Og 4 måneder igjen

MEN: Etter siste veiing ser jeg at jeg sammenlagt har gått opp 1 kg den siste måneden (4 uker) , hvis jeg tenker sånn er jeg vel ganske fornøyd med det :-) Og jeg kjenner at den såkalte ulvehungeren jeg opplevde i tidligere svangerskap er totalt fraværende denne gang, så Lowcarb er tingen ! Blir ikke helt kvitt søtsuget da, det er lettere å gi etter.....skjerpings der !!!!
Nå er målet mitt å "holde vekten" en uke om gangen, slik at totalen ikke blir for voldsom

No har jo du vore gravid før, og magen vert fortare "stor", så det er nok kanskje grunnen til at du føler magen er "kjempediger" Eller driv folk og kommenterer?? I så fall - ignorer dei! Dei er vane med å sjå deg når du ikkje er gravid, så då vert jo alle gravidmagar fort SVÆRE fordi dei ikkje er der til vanleg

Der SER du! Det var jo ikkje ille vektoppgang i det heiletatt! Ein kilo på ein månad er jo ingenting! Så når magen veks normalt, er det faktisk babyen som legg på seg - og ein kan jo nesten tenkja at du då går ned sånn i din kropp, om du skjønar meg Syns du har vore flink eg! Har du holdt deg til lavkarbo då?

Ja, eg kjenner til at det er lettare å gje etter for søtsuget "ein er jo tross alt gravid og kan unna seg litt"...! Hehe! Ja, ein kan unna seg litt, så lenge det ikkje vert kvar dag (slik det har ein tendens til å verta med meg... kremt...)

Håpar du får ei flott helg!
Heidå

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:08   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

En kan "unne seg litt" - men det kan kanskje være greit å tenke at man skal "unne den kommende verdensborger" en god start med gode matvaner allerede nå også?

Altså litt er greit, men ikke som en vane?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:13   #18
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Jeg synes det høres ut som du får til dette her kjempefint! Jeg suger til meg historiene til dere gravide som lykkes med lavkarbo, og håper jeg også klarer å leve godt med det dette svangerskapet.

Jeg har som deg, Phobia, et litt anstrengt forhold til dette med vektoppgang, på tross av at det er helt naturlig og at vi bør legge på oss en del. Jeg er ikke glad i å veie meg, er forholdsvis normalvektig, men hadde et litt dårligere utgangspunkt enn jeg hadde beregnet da jeg ble gravid, grunnet en sommer som desverre bar litt preg av utskeielser.
Jeg kommer ikke til å følge så nøye med på vekten, men mer på trivsel, og på "det som synes". Føler jeg meg bra, er det bra.

Hvordan går dagene dine nå? Hvordan kan en typisk dag se ut sånn kostholdsmessig?

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:54   #19
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Caprifolium, her.

Jeg synes det høres ut som du får til dette her kjempefint! Jeg suger til meg historiene til dere gravide som lykkes med lavkarbo, og håper jeg også klarer å leve godt med det dette svangerskapet.

Jeg har som deg, Phobia, et litt anstrengt forhold til dette med vektoppgang, på tross av at det er helt naturlig og at vi bør legge på oss en del. Jeg er ikke glad i å veie meg, er forholdsvis normalvektig, men hadde et litt dårligere utgangspunkt enn jeg hadde beregnet da jeg ble gravid, grunnet en sommer som desverre bar litt preg av utskeielser.
Jeg kommer ikke til å følge så nøye med på vekten, men mer på trivsel, og på "det som synes". Føler jeg meg bra, er det bra.

Hvordan går dagene dine nå? Hvordan kan en typisk dag se ut sånn kostholdsmessig?

Takk skal du ha, Caprifolium
Her er en typisk Phobia-dag (sånn kostholdsmessig i hvert fall..he.he):

Frokost: Kaffe....mye kaffe...(ja,ja jeg vet...), 1-2 Helseklibrød med smør, ost og skinke, rekesalat eller annet lavkarbodigg

Mellommål: Et eple

Lunsj: Hjertesalat med god olje, egg, skinke og ost, litt tomater og purre
Eller rett og slett en boks makrell i tomat...Nam!

Mellommål: Sammenrullet hjertesalatblad med 3-4 skiver skinke og en stripe majones

Middag: Fisk, kjøtt eller kylling med grønnsaker/salat

Kvelds: Rugsprø med ost og skinke, eller egg og majones
1 glass Biola naturell med 2 ss linfrø og tre svisker i biter (fantastisk for å holde magen i orden)

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:03   #20
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Jippi, I`m so FORNØYD
Har vært superflink i det siste også, OG...søtsuget er helt borte vekk
Ikke stixet, men antar at jeg ikke er i ketose, da jeg spiser for mye karbo til det. Men jeg spiser bare GODE og snille og langsomme og sunne karber !
Legger frukt i den kategorien nå, siden jeg tross alt har en baby i magen

Veide meg i dag: NED en kilo !
Betyr alt i alt at siden jeg begynte å være LC-flink etter ferien har jeg klart å holde vekten ! I like !
Er i uke 25, føler med helt super i kroppen.

Persistancy pays, jenter Ha en super gravidlavkarbodag

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:22   #21
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

gratulerer med magetroll skulle ønske jeg hadde hørt om lavkarbo den gang jeg var gravid. med førstemann gikk jeg opp 12 kg men med nr 2 gikk jeg opp 25

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:27   #22
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Jippi, I`m so FORNØYD
Har vært superflink i det siste også, OG...søtsuget er helt borte vekk
Ikke stixet, men antar at jeg ikke er i ketose, da jeg spiser for mye karbo til det. Men jeg spiser bare GODE og snille og langsomme og sunne karber !
Legger frukt i den kategorien nå, siden jeg tross alt har en baby i magen

Veide meg i dag: NED en kilo !
Betyr alt i alt at siden jeg begynte å være LC-flink etter ferien har jeg klart å holde vekten ! I like !
Er i uke 25, føler med helt super i kroppen.

Persistancy pays, jenter Ha en super gravidlavkarbodag

Så hyggelig med en skikkelig gladmelding
Det var oppmuntrende!
Glad gravidlavkarbodag til deg også, og eventuelle andre som leser her

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:49   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Phobia, her.

Veide meg i dag: NED en kilo !

Vær veldig forsiktig med vektnedgang i svangerskapet! Da jeg plutselig gikk ned endte det med for tidlig fødsel....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 15:19   #24
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Går litt fort i svingene her...rekker så vidt å snu meg rundt så er det gått en uke til...
Har ikke fått veid meg denne uken. Men var hos jordmor sist uke, var faktisk første jordmorkontroll (uke 26) , fikk masse skeryt for Lavkarbokostholdet
Hun hadde ingen personlig erfaring med LC, men synes det var veldig interessant at jeg ikke har noe vann i kroppen, samt at vekten min er såpass stabil

Tenkte bare å dele det med dere iallefall - det er jo litt spennende hvordan jordmødre ser på LC i svangerskap :-)

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 15:39   #25
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Jeg jobber på en fødeavd og der er det mange av jordmødrene som spiser lavkarbo så tror nok det er flere og flere som synes det er greit

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet? blingbling Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 19-07-11 01:39
Sukker under svangerskapet gir store barn Dorothy Artikler 12 15-08-07 20:48
Flink i helgen jeg NettaMamma Induksjonen 2 13-12-04 21:19
Sjokoladespising under svangerskapet gir fornøyde barn!!!! Iset Generell diskusjon 8 08-04-04 09:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no