Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I disse smørmangel-tider ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-12, 13:37   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

I disse smørmangel-tider ...

Hva gjør alle ketolysere som vanligvis bruker mye meieri-smør? Lager dere smør selv, eller "jukses" det med andre ting som fks melange?

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:05   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I disse smørmangel-tider...

Jeg har ikke manglet smør, jeg kjøper importert smør og har handlet når jeg har sett at de har hatt Tinesmøret inne. Har på ingen måte hamstret eller noe. I tillegg er det greit å bruke rapsolje og andre gode oljer til diverse.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:31   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Nå er ikke jeg ketolyser, men jeg har heller ikke manglet smør. Kjøpte en gang utenlands smør, i gull og rød-farget pakke, men det var ikke det samme som norsk smør nei. Men foreløbig har jeg så jeg klarer meg en stund til.

Margarin er svææææært lite aktuelt så jeg håper jeg slipper det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:31   #4
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Her hjemme er smøret tilbake i butikkene for fullt.
Når jeg bakte før jul kjernet jeg mitt eget smør.
Lavkarbo eller ikke, her brukes det kun smør til matlaging/baking.
Tradisjon leeenge før lavkarbo.

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:37   #5
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg har hatt meierismør hele tiden, jeg fråtser ikke så mye i det men bruker selvsagt mer som LCHF enn høykarber! Utenlandsk smør avskrives helt?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:43   #6
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Problemet mitt er at her har ikke butikken fått inn igjen smør enda.. De hadde iallefall ikke det før helgen. Og for min del er ikke utenlandsk smør uaktuelt, men jeg er svært lite glad i margarin, av mange grunner. Jeg vil ha skikkelig smør! Jeg får vel smøre (hehehe) meg med tålmodighet i noen dager til.

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:45   #7
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Vil tro det løsner snart, bor du langt unna Sverige? De har godt smør!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:50   #8
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Vil tro det løsner snart, bor du langt unna Sverige? De har godt smør!

Er jo en god kjøretur, problemet er at jeg ikke har tid til å reise av gårde. Jeg får vel tråle alle butikkene i nærområdet, kanskje jeg finner en klump meierismør ett eller anna sted

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 17:26   #9
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg syns importsmøret funker helt fint jeg, så etter at det kom så er vi fornøyde her i huset. Før det ble vi reddet av litt svenskehandel. Margarin er uaktuelt! Makan til ekkel smørje!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 17:43   #10
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg har hatt en halv pakke meierismør og en pakke import siden tidlig i november jeg. Bruker ikke smør til noe særlig, jeg steker i olje på antistick-panne. Så jeg lider ingen nød.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 17:47   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg har heller ikke gått tom for smør, hverken brelett eller meierismør. Har ikke hamstret, men bruker heller ikke all verdens mengder.......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:14   #12
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg har ikke bakt før jul, så jeg brukte ca. en pakke meierismør (flere enn meg som har lagt merke til at de har mindre i pakkene nå, til samme prisen som før?!) fra november til januar. Nå har jeg en pakke bremykt, som får klare seg til jeg får kjøpt nytt. Regner med alt er som normalt innen jeg bruker opp den!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:28   #13
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Har funnet både meierismør og bremykt rundt omkring og da tatt med en pakke eller tre. Ellers var vi i Sverige før jul og kjøpte inn noen pakker da.

Holder en stund til

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:32   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Har og har hatt ekte meierismør hele tiden jeg også.
Hamstret litt her og hamstret litt i Sverige før jul.
Har stadig et par pakker smør i kjøleskapet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:37   #15
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Her har vi hatt i rykk og napp. No er det fulle hyller, bremykt og utenlandsk smør.
Og det beviser vel berre at det er julebaksten og ikkje lavkarbofolket som har skrella hyllene

Eg syns spesielt Bakke Dal-smør frå Danmark e knallgodt, litt syrligare enn vårt meierismør.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:51   #16
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Her har vi hatt i rykk og napp. No er det fulle hyller, bremykt og utenlandsk smør.
Og det beviser vel berre at det er julebaksten og ikkje lavkarbofolket som har skrella hyllene

Eg syns spesielt Bakke Dal-smør frå Danmark e knallgodt, litt syrligare enn vårt meierismør.

Kjenner mange som ikke lever på lavkarbo men, margarin har vært bannlyst i årevis.
Kun smør som gjelder.

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:54   #17
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Vi har hatt både svensk og fransk smør, men synes det er mindre smak i det. Går ikke tilbake til margarin da... Ble en nødløsning i lussekattene, men restene ble kastet da det kom importsmør. Så en kvart kilo margarin er det vi har brukt siden oppstart i april. Nå er bare jeg på lavkarbo, men sørger for ren og god mat (lav GI etter beste evne) til resten av familien.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:11   #18
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Livsnytersken, her.

Kjenner mange som ikke lever på lavkarbo men, margarin har vært bannlyst i årevis.
Kun smør som gjelder.

Bra folk velger smør foran margarin. Kun smør og kaldpressa oljar som blir brukt her og.
Men krisa før jul handla vel om en kombinasjon av en litt lavere produksjon og hysterisk handling til julebaksten ellers hadde vel hyllene vorte skrella no og

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:11   #19
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Null problem. Da det begynte å gå tomt, hadde de fortsatt smør i min lokale innvandrerbutikk. Og når det var tomt der, bugnet butikkene av importsmør. Kommer til å savne Bakke-Dal, faktisk, mye mer smøremykt enn vanlig norsk smør.

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:12   #20
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

Kommer til å savne Bakke-Dal, faktisk, mye mer smøremykt enn vanlig norsk smør.

Ja, knallgodt smør

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:44   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Livsnytersken, her.

Kjenner mange som ikke lever på lavkarbo men, margarin har vært bannlyst i årevis.
Kun smør som gjelder.

Samme her, vi har ikke spist margarin på flere år, lenge før jeg begynte å interessere meg for lavkarbo. Lille Gubben gikk over til smør før meg faktisk...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:00   #22
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Hva er galt med importsmøret, ja utenom prisen på 88 kr pr kg da...
Synes det smaker helt topp!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:07   #23
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hva er galt med importsmøret, ja utenom prisen på 88 kr pr kg da...
Synes det smaker helt topp!

Det er vel bare slik at vi er vanemennesker, og kjøper det vi er "trygge" på.
Har en venninne som har gått inn for lavkarbo likte ikke vanlig smør, men fikk smaken på Kviteseidsmør og da var det gjort!

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:20   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hva er galt med importsmøret, ja utenom prisen på 88 kr pr kg da...
Synes det smaker helt topp!

Jeg synes konsistensen på det jeg kjøpte var annerledes enn meierismøret, det var mye mykere selv rett fra kjøleskapet. Kjøpte en liten boks setersmør i mangel av noe annet, men det var veldig salt! Vanlig meierismør inneholder 1,5% salt, setersmøret 2,5% og jeg hadde faktisk ikke trodd at den ene lille prosenten skulle ha så mye å si! Tok en vanlig klatt på eggene i morrest og det ble egentlig alt for salt gitt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:42   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: I disse smørmangel-tider ...

Jeg synes importert smør er like godt som vårt norske, mulig det er smaksløkene mine det er noe i veien med

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smørmangel Blester Lavkarbo generelt 29 23-11-11 22:54
Vanskelige tider Tulla 81 Ketolysekuren 47 26-03-09 06:53
Omsømsressurser i disse miljøvennlige tider Megvel Lavkarbo generelt 3 03-04-08 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no