Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekt og buksestørrelser

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 17:36   #1
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Vekt og buksestørrelser

Sneik meg innom en annen tråd her og ble litt nysgjerrig. Samtidig litt lei meg. Uansett så lurer jeg på: hva veier dere og hvilket str bukse bruker dere? Jeg veier 93.7 og sitter behagelig i 46.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 17:39   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: vekt og buksestr

Bukser er vanskelig her, siden mye av fettet ligger på hoftene.. Så jeg bruker vel mellom 46 og 48 i bukser. 91 kg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 17:40   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: vekt og buksestr

78 kg og 44. Problemet mitt ligger rundt magen.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 17:41   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: vekt og buksestr

Buksestørrelse er vel mer avhengig av kroppsfasongen enn kroppsvekta. (Og så høyden i forhold til vekta også!)

Jeg er ganske kort, og veldig pæreformet - overvekten min er, og har alltid vært, konsentrert om lår/rumpe/nederst på magen. Da jeg veide 93 kg måtte jeg ha buksestørrelse 48/50. Nå veier jeg 61 kg, og størrelse veksler med passformen på buksa - fra 38 til 42. Typisk for meg er at når størrelsen er stor nok til å akkomodere akterspeilet mitt, er det altfor stort rundt livet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 17:44   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg veier ca 70 kg, og bruker mellom 38 og 42. Veldig forskjellig. Men som oftest 40 kanskje.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:07   #6
Angeliqa
Juniormedlem
 
Angeliqa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Angeliqa er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg aner faktisk ikke, men som regel XS når jeg kjøper sctretch-bukser, og det hender de kan sitte litt løst også, gjerne etter å ha brukt dem en stund. Veier 40 kg...

Angeliqa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:12   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Sneik meg innom en annen tråd her og ble litt nysgjerrig. Samtidig litt lei meg. Uansett så lurer jeg på: hva veier dere og hvilket str bukse bruker dere? Jeg veier 93.7 og sitter behagelig i 46.

Ca samme som deg, varierer mellom 46 og 44 avhengig av modell

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:17   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt og buksestørrelser

Hvorfor lei deg? Du skulle ikke sammenligne din kropp med andres, alles kropp er unik. Husk også man er ikke kroppen, den er bare et uttrykk-og inntrykksmiddel.
(Jeg veier 46 og bruker str 34/26/XS.)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:21   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Angeliqa, her.

Jeg aner faktisk ikke, men som regel XS når jeg kjøper sctretch-bukser, og det hender de kan sitte litt løst også, gjerne etter å ha brukt dem en stund. Veier 40 kg...

Kjære vene! Det var ikke mye vekt på deg. Jeg håper at lavkarbo kan gi deg litt mer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:24   #10
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Vekt og buksestørrelser

Ca. 75kg, og 38-40 i bukser. Men jeg er høy.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:04   #11
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg er ikke så opphengt i størrelser etter å ha kjøpt bukser i strl 42 og 46 på samme dag. Begge passet...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:18   #12
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg veier 88 kg og bruker 48/50 i buksestr. Problemer mitt er et skikkelig mageheng etter graviditet som gjør at jeg må såpass opp i str for å få plass til magen, men da blir buksene altfor store på låra, så vanskelig å finne bukser som sitter pent.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:19   #13
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: Vekt og buksestørrelser

jeg veier 91 og bruker 46 i bukse , den magen den magen rumpa sitter fint den . lår ikke noe og si på . leggene ja hva skal man si olivia legger . ja dere vet hun dama til skipperen .lol og hva med bilringene på ryggen nei jeg er ikke fornøyd med meg selv . Men prøvde bukse str 42 i dag og den passet . Men da kan jeg bare STÅ .og hjelpe meg for en rulle pølse som kom åver bukselinninga . Så her er det bare til og vere flink jente hele veien . HEIA ALLE SAMMEN .

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:42   #14
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Dette synes jeg er rart - fordi jeg er 123 kg og bruker bukse str. 48 (på Zizzi). Jeg har riktignok bygget endel muskler siste året - men dog... største buksa jeg har nå er ei penbukse i str. 50... det er litt stor. Bruker overdeler i 50/52 - men det har også med at jeg er allergisk mot ettersittende topper. Hmmm....

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:01   #15
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekt og buksestørrelser

Da jeg var på mitt største, altså 97,5 kilo, brukte jeg 46 i bukser på stormoteforretningene. Nå (69 kilo) kjøper jeg stort sett 40 i bukser, noen av dem begynner å bli løse, alt an på hvilket merke det er snakk om. Jeg har også bukser i str. 38, men de mistenker jeg for å være store i størrelsen. Jeg er pæreformet med grei midje, så problemet er at buksene må passe i lårene/rundt baken, og ofte blir de da for vide i livet.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:30   #16
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg er 178 cm høy, og sist jeg kjøpte bukse, for 2 uker siden, kjøpte jeg st 46. Jeg har noen bukser jeg kjøpte før, i str 52, som var driiiit-trang da, som er veldig store nå, men funker med et belte... Mens andre modeller jeg kjøpte i str 52, svømmer jeg i. Det varierer veeeeldig mellom modellene og butikkene. Jeg tror jeg kunne ha kjøpt str 44 i rett modell, for den i str 46 var en sånn trang-bukse, som skulle sitte trangt. Og den begynner å blir litt løs nå.

På Zizzi er buksene mye større syns jeg. Jeg hadde en i str 48 som er sinnsykt stor nå, selv om jeg bruker 46 i Lindex-bukser...

Jeg veier 95,5 kg.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:32   #17
Tiny<3
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 45
Tiny<3 er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Veier nå 63 og er bare 160 høy. Har variert litt mellom 36-38 alt avhengig av fasongen på buksa og om det er strech i stoffet...

__________________


Tiny<3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:35   #18
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekt og buksestørrelser

Jeg veier 96, men bruker str. 42-44.
Nå er jeg 180 høy også, og har vært ganske heldig å fått flesket jevnt fordelt
Jeg bruker også 42-44 i overdeler.
Men buksestørelser varierer jo også ekstremt fra merke til merke.

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:39   #19
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

På Zizzi er buksene mye større syns jeg. Jeg hadde en i str 48 som er sinnsykt stor nå, selv om jeg bruker 46 i Lindex-bukser...

Takk skal du ha

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:42   #20
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av surfeline, her.

Takk skal du ha

Var du ironisk? Var jeg frekk? Mente det iallfall ikke...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:43   #21
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Vekt og buksestørrelser

Veier 69 og må ha 40/42. Som oftest 42.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:43   #22
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt og buksestørrelser

Opprinnelig lagt inn av surfeline, her.

Takk skal du ha

Ps, ser nå at du bruker str 50 i penbukser... Jeg brukte 54 fra Lindex da jeg var på mitt største (117,7 kg...). Det er vanskelig å sammenligne kg og str...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:52   #23
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Vekt og buksestørrelser

70 kg, str 36 og 38 alt etter bukse. Og tommer 27-28

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:19   #24
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Vekt og buksestørrelser

73+/- å str42-44

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:06   #25
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Vekt og buksestørrelser

Veier 75 og bukser i str 38 er stort sett passe nå.

Da jeg veide 95 passet jeg inn i str 44/46.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 20:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 15:32
Opp i vekt matelulla Spørsmål og svar 14 21-02-10 21:04
Når tid går man ned i vekt da? Tette80 Ketolysekuren 8 20-04-07 21:16
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no