Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Høy c-peptid

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-17, 20:11   #1
Snopy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 3
Snopy er på en erverdig vei
Question

Høy c-peptid

Hei.
I de siste årene har jeg jevnt og trutt økt i vekt. Bestemte meg for å få en kickstart m ED. Ble før jeg begynte tatt c-peptid prøve som var 1987....er d noen som har erfaring m dette? Har jeg insulinresistens? Fastende bl.s og langtidsbl.s er ikke forhøyet. Etter 17 dager på ED har jeg bare gått ned 400 gram. Dette skjer samme hvilken kur jeg prøver meg på. Har fulgt ED slavisk og d blir frustrerende. Har ca 35 kg for mye. Er d lurt å prøve Metformin?
Takker for innspill.

Snopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 21:16   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Høy c-peptid.

Ble c-peptid målt fastende? Om du ikke var fastende, vil ikke svaret kunne leses ut i fra hva som er normalt.

Om du har insulinresistens/diabetes 2 så vil du se forhøyet blodsukker, både fastende og langtidsblodsukker (HBa1c). Har ikke hørt om diabetes 2/insulinresistens uten forhøyet blodsukker, så om disse er normale ville jeg ikke tro du har dia 2.

her er en link om verdier målt fastende https://www.diabetes.no/leksikon/c/c-peptid/
og der står det at om man har 27 i BMI så skal c-peptid fastende være under 1480
Her er også en link https://blog.diasensa.com/2016/09/04...or-helsen-din/

Har du fått sjekket stoffskiftet? Lavt stoffskifte gjør at det går mye tregere og få av seg kiloene, da alt i kroppen blir forsinket, inklusive forbrenningen av mat.

Nå kjenner jeg ikke til ED, så jeg vet ikke helt hva du spiser i forhold til fett, protein, karbohydrater og kcal, så jeg kan ikke svare deg på om det er vanlig og gå ned 400 gram eller ikke. Men uansett; ned er ned

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:11   #3
Snopy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 3
Snopy er på en erverdig vei

Sv: Høy c-peptid.

Hei
Den ble målt fastende ja. Stoffskiftet er innenfor ref.området. Har utrolig plager med utmattelse, tretthet og ekstrem kløe for å nevne noen. Klør meg til blods om natta. Søthunger deluxe.

Snopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 12:14   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Høy c-peptid

Sitat:

Om du har insulinresistens/diabetes 2 så vil du se forhøyet blodsukker

Nei, ikke nødvendigvis ved insulinresistens. Og til TS: Ja, du er uten tvil insulinresistent! Du finner mye god informasjon om dette i boka Frisk med Lavkarbo av Sofie hexeberg.

Jeg har vært i samme situasjon som deg, med høy c-peptid uten å ha særlig høyt blodsukker, men også uten at vekta rikket seg uansett kosthold. For min del var det forhøyet stressnivå i kroppen som holdt nivået oppe, og trening var med på å holde jevnt høyt stressnivå.
Hvis du er kvinne, har du blitt sjekket for PCOS?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen spørsmål ang C-peptid manne Spørsmål og svar 15 29-10-11 22:09
Om ulike måleverdier C-peptid- hjelp til å oversette? mjaubeibi Fysisk og mental helse 0 07-08-11 18:29
Lav c peptid? kamp Spørsmål og svar 5 25-07-10 14:14
C-peptid camryn Fysisk og mental helse 4 19-05-10 12:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no