Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-10, 10:14   #1
cillia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 7
cillia er på en erverdig vei

Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

OVerskriften sier litt, men jeg skal forklare bedre her. Jeg er ikke glad i aa lyve, men hvis jeg ikke skal vere nodt til aa spise VELDIG hoykarbo den neste uka saa maa jeg!

Altsa, jeg er paa ferie i Australia, og har nettopp vert paa en organisert tur med maaltider inkludert. Jeg folger naa Lutz - bedre uten brod - filosofien. Men det er ikke saa lett naar jeg er paa organisert tur fikk jeg erfare. Jeg tok den litt enkle varianten, og sa at jeg ikke spiste noen former for brod, pasta eller frokostblandinger, heller ikke substitutter for disse. Da dette jo ofte er til frokost eller lunsj, og middag kan man som regel plukke ut litt hva man vil ha og bestaar som regel av mer proteiner og gronnsaker.
Men dette ble tolket som glutenallergi og frokosten i dag besto av brod, syltetoy, frokostblandinger og melk. Heldigvis hadde jeg mulighet til aa kjope noe mat i nerheten saa jeg slapp aa spise frokost med nesten 100 % karbo. (denne frokost er helt typisk her ikke engang skinke, egg eller lignende! )

Hvilken sykdom er passende aa lyve paa seg i dette tilfellet??
For aa si at jeg lever lavkarbo vil ikke bli tatt hensyn til har jeg forstaatt etter denne turen som ble avsluttet i dag. Har ikke lyst paa en hel uke med hoykarbomat! Uten serlig tilgang til butikker saa jeg kan kjope heller. Og husk det er 30-40 grader varmt saa matpakke vil ikke holde seg lenger enn forste dagen!

Maa ringe de i morgen tidlig (er kveld her naa) saa haaper noen har mulighet til aa komme med noen forslag raskt paa hvordan jeg kan lose dette

__________________



Sist redigert av cillia : 13-01-10 kl 10:40.
cillia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz - Bedre uten brød Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 10:59   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Vil du lyve da? Det hadde ikke jeg gjort, for det kan før deg på dypt vann. Si at du ikke kan spise brød eller noe slags stivelse, og absolutt ikke glutenfritt, dette for blodsukkeregulering og vektkontroll. Du trenger da vel ikke lyve på deg noen sykdom. Mange som spiser slik. Ikke si at du har diabetes 2 om du ikke har det, men mange av oss er jo insulinresistente og for å unngå dia 2 spiser vi jo lavkarbo. Det gjør i allefall jeg, ikke bare for å gå ned i vekt, men for å stabilisere blodsukkeret.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:47   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Er jo bare å si at du ikke spiser karbohydrater?!
Er helt vanlig om dagen det siden det har så bra helsegevinst for kroppen.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være en "skam" å si at man slanker seg, det er jo det mest normale som finnes i disse dager.

Synes ikke du skal være redd for å si det som det er

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:08   #4
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Vil anbefale deg å si at du ikke kan spise noe særlig karbohydrater pga blodsukkersvingninger. Det vil jo være helt sant, mest sannsynlig vil du bli dårlig om du plutselig går over til høykarbo nå. Du trenger ikke lyve på deg sykdom, mange som blir dårlige av blodsukkersvingninger uten at de har diabetes. Kanskje lurt å si hva slags mat du kan spise, foreslå ting du vet de har servert, ikke bare ramse opp all "ikke" maten.

Lykke til!

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:17   #5
cillia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 7
cillia er på en erverdig vei

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Er jo bare å si at du ikke spiser karbohydrater?!
Er helt vanlig om dagen det siden det har så bra helsegevinst for kroppen.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være en "skam" å si at man slanker seg, det er jo det mest normale som finnes i disse dager.

Synes ikke du skal være redd for å si det som det er

Takker for svar
Men virker ikke som disse turselskapene helt har forstaaelsen for sanne ting. (eller kunnskap) Og er stygt redd for at hvis jeg ikke har en sykdom eller noe saa vil de ignorere mine matpreferanser, av den grunn at det vil koste dem litt mer baade av tid, penger og planlegging

Og jeg er ikke akkurat paa slanker'n heller (selv om maalet opprinnelig var aa gaa ned noen kilo) men har helt blitt frelst av dr. Lutz og vil holde meg til den livsstilen

__________________


cillia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz - Bedre uten brød Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:59   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Jeg sier "jeg tåler ikke brød, potet, pasta, eller lignende". Og om noen tror det er cøliaki eller noe får være dem om det. Andra har da ikke krav på å vite nøyaktig årsak til hvorfor jeg ikke tåler det. (allergi, intoleranse, chrons, cøliaki, etc)

For det er jo sant, jeg TÅLER det ikke, blir tjukk, sjuk, kvalm og dårlig av det.

Enkle er ofte det beste.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 16:32   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Sitat:

Enkle er ofte det beste.

Ja at man faktisk ikke spiser karber (brød, poteter, hva det enn måtte være). Ikke utbrodere en hel liste hvorfor
Trenger faktisk ikke være "syk" for å unngå og spise det

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:18   #8
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp!

Si du er dødelig allergisk mot karbohydrater. Et gram vil medføre "instant death". hehe
Tvilsomt de går på den, men, men. Sannsynligheten for at de tilkaller psykiatrisk er vel større

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger raskt svar om kokos Søster Spørsmål og svar 2 08-06-08 21:13
Ketolyse-tablettene? Trenger raskt svar.. touran Ketolysekuren 5 25-05-07 20:35
fitday-trenger svar raskt ! nøtta Generell diskusjon 6 07-02-06 21:53
Vårrull? Trenger svar før kl.11 Thula Lavkarbo generelt 5 08-07-05 11:46
Jeg trenger kjapt svar! elian Lavkarbo generelt 5 18-11-04 15:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no