Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Fort ned i vekt for å bli gravid

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 20:14   #1
marielle80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
marielle80 er på en erverdig vei

Fort ned i vekt for å bli gravid

Jeg er helt ny her inne så har null peiling på alt dette

Vi prøver å bli gravid men siden jeg er overvektig + har pcos så tror jeg det er grunnen til at jeg ikke har blitt gravid til nå. Så jeg ønsker å gå fort ned i vekt så jeg kan bli gravid. Ønsker å gå ned i vekt eller holde vekten selv om jeg blir gravid men første steg nå er å bli gravid.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre. Lurte på lavkarbo men er helt grønn her så aner ikke hva jeg kan spise og ikke.

Noen som er eller har vært i samme situasjon som kan hjelpe meg?

marielle80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke helt sikker Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:17   #2
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Så nettopp på forsiden på Hjemmet og der er det reportasje om en dame som la om kostholdet for å kunne bli gravid. Og det ble hun
Kjøpte ikke bladet, så jeg leste ikke alt. Kanskje du skal stikke på butikken og lese

Vil råde deg til å lese masse her inne, journaler og ikke minst oppskrifter. Det er masse masse godt å spise!

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:20   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Hei,
Ta deg en tur innom denne: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:21   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Du bør helt klart lese denne nybegynner- tråden først!

Som en start mens du leser deg opp, kan du begynne med denne!

Masse lykke til med baby- planer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 02:52   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Om du ønsker å åpne strengt, og gå fort ned i vekt, kan jeg anbefale South Beach-dietten. Det er en bok du kan kjøpe, den er enkel å forstå og følge syns jeg. Og du går fort ned!
Etter hvert kan du jo gå over til Fedon, filosofien hans liker jeg godt.

Send meg en pm om du vil ha litt mer tips da. Og LYKKE TIL!!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:56   #6
Silledille
Nytt Medlem
 
Silledille sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Silledille er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Jeg har PCOS og har aldri gått ned mer enn en halvkilo i uka på alle de typisk "sunn kost + masse trening"-kuren jeg har prøvd tidligere. Med Ketolysekuren har jeg gått ned 1,5 kg i uka i 3 mnd!!!!! Jeg har ikke eggløsning på egenhånd, og får mensen max 2 ganger i året. Men etter å ha gått ned i vekt fikk jeg mensen for 2 mnd siden, og fikk den jammen meg igjen nå på mandag! Så noe er definitivt i ferd med å skje Kan definitivt anbefale Ketolysekuren, med andre ord!

__________________
Silledille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 17:50   #7
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av marielle80, her.

Jeg er helt ny her inne så har null peiling på alt dette

Vi prøver å bli gravid men siden jeg er overvektig + har pcos så tror jeg det er grunnen til at jeg ikke har blitt gravid til nå. Så jeg ønsker å gå fort ned i vekt så jeg kan bli gravid. Ønsker å gå ned i vekt eller holde vekten selv om jeg blir gravid men første steg nå er å bli gravid.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre. Lurte på lavkarbo men er helt grønn her så aner ikke hva jeg kan spise og ikke.

Noen som er eller har vært i samme situasjon som kan hjelpe meg?

Hei! Jeg er litt i samme situasjon som deg! Jeg har også PCOS, og veier litt for mye. Har gått ned fra 98 til 80 ved hjelp av en litt alternativ diett som jeg begynte på før sommeren i fjor. Legen min nevnte for meg på tirsdag at jeg må gå på lavkarbo, så prøver jeg det. Jeg har vært gravid 2 ganger siden vi begynte å prøve for 4 1/2 år siden. Første gang (4 år siden) hadde jeg en spontanabort og nå i høst hadde jeg en missed abortion. Skikkelig tøft, men velger å tro på alle disse solskinnshistoriene om at når man legger om til lavkarbo så går alt mye bedre Går du på Metformin eller? Jeg har nettopp doblet dosen min fra 1 tablett om dagen til 2, så får vi håpe det også kan være med å hjelpe

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:29   #8
marielle80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
marielle80 er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Takk for mange svar.

Jeg har nettopp begynt med metformin, 2 tabletter om dagen. Har gått på de før å da ble jeg så dårlig i magen og kvalm så gikk ned til 1 tablett om dagen. Men gikk ikke da heller.

Men tenkte å prøve de igjen nå for å se. Bare bite i det sure eple å fortsette.

Har fått anbefalt boken fra Sofie Hexeberg, frisk med lavkarbo. Noen som har lest den boken? Er den bra?

Noen som vet om de låner ut disse bøkene på biblioteket?

Vuderer om jeg skal begynne på lavkarbo men må jeg studere alt jeg spiser? Hater å måtte gjøre det, syns det er så stress. Så vet jeg ikke hva jeg ser etter

marielle80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke helt sikker Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:59   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Sitat:

Jeg har nettopp begynt med metformin, 2 tabletter om dagen. Har gått på de før å da ble jeg så dårlig i magen og kvalm så gikk ned til 1 tablett om dagen. Men gikk ikke da heller.

Det er viktig å ta tablettane MED/ETTER mat. Det er mi erfaring i alle fall. Eg tok dei nemleg i byrjinga om morgonen før mat, for å i det heile tatt hugse å ta dei, med resultat at eg var superkvalm og kasta opp og var dårleg i magen i månadsvis..

Du kan jo byrje med denne: Lavkarbo på 3 minutter.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:41   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av marielle80, her.

Jeg har nettopp begynt med metformin, 2 tabletter om dagen. Har gått på de før å da ble jeg så dårlig i magen og kvalm så gikk ned til 1 tablett om dagen. Men gikk ikke da heller.

Men tenkte å prøve de igjen nå for å se. Bare bite i det sure eple å fortsette.

Diabetes- sykepleieren min sier det er best erfaring med å ta metformin MIDT i et måltid! Da blir bivirkningene færrest/minst!

Uansett pleier bivirkninger å gå over etter noen uker/måneder! Kan være vel verdt å holde ut!

Leser du linken som Furine la inn og holder deg til de lovlige matvarene der, er du langt på vei!

Og ja, alle/de fleste lavkarbobøkene er å få låne på bibliotekene. men du må regne med å stå på venteliste!
Svært populært, ser du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:35   #11
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av RockStarBaby, her.

Hei!
Jeg er ny er på forumet og jeg har også PCOS og nå skal vi starte vårt nye lavkarboliv fra mandag

Vi har prøvd i tre år på å få barn og det er pga PCOS'n.. Jeg går også på metformin (3x500mg daglig) og skal samtidig prøve pergo denne mnd sammen med lavkarbokosthold. Håper det kan gjøre susen!!

Har lest mye her i mange mnd uregistrert og har lest så mange blogger om lavkarbo så jeg begynner å bli tryggere føler jeg. Det er som det står i den nybegynnertråden at "Kunnskap er makt" stemmer. Jeg synes det er veldig interessant også jeg så jeg leser med glede.

Men, dere som går på metformin, har dere fått beskjed om å slutte når dere blir gravide? Jeg fikk beskjed om det, men dette vet jeg er omdiskutert og det er mange som fortsetter for det kan minske risikoen for SA/MA.. Jeg må vel bare stole på legen min og håper hun har rett da.

Lykke til alle sammen ihvertfall! Kanskje vi kan støtte hverandre her i både kosthold og prøving?

Jeg har fått beskjed om å halvere Metformin-dosen når jeg blir gravid. Hadde en ma i høst, og legen mente da at jeg burde gått på Metformin så kanskje det kunne vært unngått. kanskje kanskje..

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 14:42   #12
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av RockStarBaby, her.

Men, dere som går på metformin, har dere fått beskjed om å slutte når dere blir gravide? Jeg fikk beskjed om det, men dette vet jeg er omdiskutert og det er mange som fortsetter for det kan minske risikoen for SA/MA.. Jeg må vel bare stole på legen min og håper hun har rett da.

Må nesten stole på det fagpersonellet du forholder deg til ja... Jeg gikk til spesialistgynekolog, og da jeg ble gravid fikk jeg beskjed fra han om å ta metformin frem til og med svangerskapsuke 12. Hadde ingen bivikrninger, og svangerskapet gikk så fint så

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:20   #13
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av marielle80, her.

Jeg er helt ny her inne så har null peiling på alt dette

Vi prøver å bli gravid men siden jeg er overvektig + har pcos så tror jeg det er grunnen til at jeg ikke har blitt gravid til nå. Så jeg ønsker å gå fort ned i vekt så jeg kan bli gravid. Ønsker å gå ned i vekt eller holde vekten selv om jeg blir gravid men første steg nå er å bli gravid.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre. Lurte på lavkarbo men er helt grønn her så aner ikke hva jeg kan spise og ikke.

Noen som er eller har vært i samme situasjon som kan hjelpe meg?


Kjempebra at du vil gå ned i vekt, og det vil helt sikkert hjelpe, men vær obs på at rask vektnedgang kan hemme mulighetene til å bli gravid på en stund. Jeg fikk forsinka menstruasjon da jeg gikk ned i vekt (7 kg på en mnd), trodde det var pga. at jeg slutta på p-pillen, men da det varte og rakk før den kom tilbake, tok jeg kontakt med lege. Han sa at rask vektnedgang vil kunne gjøre at man mister menstruasjon, selv om man ikke er undervektig (jeg er normalvektig). En teori var at vektnedgang er "krise" for kroppen, og at da settes fruktbarheten på vent.

Nå har jeg hatt stabil vekt lenge og har fått igjen menstruasjonen (men har ikke umiddelbare planer om å bli gravid da)

Lykke til med å gå (langsomt) ned i vekt og bli gravid!

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid og går fortsatt ned i vekt... Mino Lavkarbo generelt 5 03-09-10 13:25
Gå fort ned i vekt Amk Spørsmål og svar 53 02-08-09 10:22
Kan man gå ned for fort i vekt? lill Ketolysekuren 31 21-07-08 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no