Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Må under 32 i bmi innen mandag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-11, 10:13   #1
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Må under 32 i bmi innen mandag

jeg skjønner ingenting. imorra er det 7 uker siden jeg startet på ketolyse å har gått fint nedover hele tiden. på onsdag som var veide jeg 101,7 å når jeg startet på ketose veide jeg 108,6 så det er jo fin nedgang.
men så, på fredag veide jeg 101,4 kjempe fornøyd.
holdt meg helt til kuren som vanlig alle dager, å igår veide jeg 102,4 å idag 102,5.. har veiedag imorra å vil jo egentlig være under 101,7 da, for vil jo ned vær uke.
hva er grunnen til dette? er sååå frustrert nå, for er meget virkit for meg å være under 102,5 pga da er bmi en på 32 å vi får ikke prøverør om ikke bmi en er under 32, å så skal vi til første kosultasjon på sykehuset til mandag, å da vil jeg jo være godt under 102,5 ikke på det tallet... wrææææææææææææææl

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:21   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må under 32 i bmi innen mandag

Veier du deg på forskjellige steder på badet? Det slår inn her, vekta må være på samme plass hver gang. Hvilke klær hadde du på deg? Når på dagen veide du deg (jeg veier mest på kvelden). Hvor er du i syklusen? lenge siden sist måltid/dobesøk? Alt spiller inn merker jeg..

Tror det viktigste og vanskeligste er: ikke stress! En går ihvertfall ikke ned dersom kroppen frigjør stresshormoner..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:40   #3
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Må under 32 i bmi innen mandag

Det går nok fint, Mizzim. De kan vel ikke se helt slavisk på tallene? Tallmessig er jo alt opp til 32,44 også 32 Lykke til!

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:52   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Må under 32 i bmi innen mandag

De veier deg ikke på konsultasjonen- men de spør om hvor mye du veier. Jeg gikk ned fra BMI på 35, på første konsultasjon hadde jeg BMI 30- og fikk beskjed om at det var svært bra, og hvis jeg ikke hadde redusert vekten så hadde de ikke godkjent IVF. Vi ble godkjent, men de ville at jeg først skulle gjennomføre lapraskopi, og hva som funket vet jeg ikke (jeg tror det var kombinasjonen lavkarbo/lap), så ble jeg gravid på siste mulighet før vi skulle igang med medisiner! Det er jo ofte også en del ventetid fra første konsultasjon til de kan starte behandling, så du har kjo sikkert litt mer tid på deg til å gå ned i vekt også. Vi var på Riksen, og fra første samtale til vi skulle starte var det 4 mnd.... Føltes ut som en evighet... fikk lap under en mnd etter samtalen, og ca 1,5 mnd etter var jeg gravid :-) Mitt råd er iallefall å gå ned så mye som mulig, fordi det gjør muligheten til å lykkes med IVF så enormt mye større- vektkravet ligger der fordi forskning har vist at jo høyere vekt- jo mindre er sjansen for å lykkes... MASSE lykke til på mandag, vet så altfor godt hvordan det er å gå å vente! .-)

  Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:12   #5
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Må under 32 i bmi innen mandag

de skal veie meg til mandag. de sa det på tlf en når jeg pratet med de for en mnd siden.
så. ja, skummelt..

hva er lap?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:17   #6
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

de skal veie meg til mandag. de sa det på tlf en når jeg pratet med de for en mnd siden.
så. ja, skummelt..

hva er lap?

Lapraskopi er kikkhullskirurgi der de går inn for å se om eggledere er tette, se etter cyster og for å se om man har endometriose/endometriosevev. Hvis de finner cyster, vev etc brennes dette bort fordi det kan være årsaken til barnløsheten. Hvis egglederne er tette kan dette også forsøkes å åpnes opp. Svært mange blir spontant gravide etter lap.

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

de skal veie meg til mandag. de sa det på tlf en når jeg pratet med de for en mnd siden.
så. ja, skummelt..

hva er lap?

Kan jo være de veier der de er i tvil om BMI på 32... hos meg var det jo ikke lenger tvil om at jeg var langt unna....


Sist redigert av HP : 30-04-12 kl 22:07.
  Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:02   #7
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Må under 32 i bmi innen mandag

idag viste vekta 100,7 da så der såå fornøyd det er en bmi på 31,4 det er under 32 det hehe

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MINUS 10 kg innen jul, hvem er med? IdaKristine Lavkarbo generelt 110 30-11-10 00:25
Ny innen ketolyseverden, og skal ut på tur Cilie. Lavkarbo generelt 3 10-08-10 16:19
Utdanning innen lav-karboernæring? Danioh Lavkarbo generelt 7 08-06-09 10:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no