Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Slappfisk

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-11, 10:07   #1
itzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Normøre
Innlegg: 7
itzy er på en erverdig vei

Slappfisk

Heisann

Startet egentlig min karriere som "lavkarber" med et ganske så strengt kosthold på under 10 karber, men har nå den siste måneden økt til mellom 20 og 25.
Har i samme periode gått med konstant hodepine, samt vært helt uten energi...må nevne at jeg også har fibromyalgi så disse symptomene er ganske så vanlige der også

Mistenker at jeg får i meg for lite fett, spiser hjemmelagde knekkis med meierismør,ost,salami o.l daglig, samt kanskje en stor spiseskje med rømme til middagen.
Middagene består mye av laks, kjøttdeig-retter (med blomkålstappe)og kylling, samt en salat i løpet av dagen.

Er jo veldig glad i rømme. men har nok litt vegring mot å spise det hver dag.
Kan noen komme med en konkret mengde fett som er tillatt og hvilket fett som er best i lengden slik at jeg ikke spiser helt feil?

Har forresten spist meg lei på egg og bacon, brekker meg bare av lukten

itzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:09   #2
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Slappfisk

Jeg ligger selv på 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater for å se om det blir lettere å gå ned denne gangen.
Blir fort lei egg jeg samt at jeg har tendens til å få krampe i magen når jeg spiser for masse av de.
Nu for tiden spiser jeg nesten ikke egg da jeg har funnet andre alternativer såsom:
En avokado med 2 ss majonaise og en boks makrel i tomat-tunnfisk i vann- peppermakrel på boks.
Det spiser jeg til frokost samt ca 1 liter vann, så holder jeg meg mett i ca 5 timer.
Til lunsj kan jeg spise gårsdagensmiddags rester eller Hexebergs sine knekkebrød: 2 stk knekkebrød m masse majonaise og 5 skiver hamburgerryg på kvar skive og litt tomater og agurker på
Middag blir ofte taco kjøttdeig m salat, koteletter laget i fat med brekkbønner, brokkoli, blomkål osv og en god dæsj fløte og bacon på toppen. Blomkålstappe med gode pølser til.
Til snacks ved behov lager jeg osteknekkis av Kavli sine oster.
Ved å spise dette holder jeg meg til denne prosentfordelingen Ligger alt jeg spiser inn på diett.no sånn jeg har full kontroll, da jeg har lagt feil de andre ganger jeg har startet opp med LCHF og var skikkelig grønn

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:22   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Slappfisk

Jeg funker ikke på så lite karber, da blir jeg energiløs, kraftløs og har hodepine. På rundt 60 g karber/døgn og mindre fett (det skal jeg teste ut litt mer om en stund) funker jeg som bare juling!

Spiser ikke sukker, poteter, ris eller pasta, men litt hvetemel blir det siden jeg spiser litt knekkebrød til 1-2 måltider om dagen. For meg er dette akkurat passe.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no