Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Aktiv omega 3

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-06, 18:01   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Aktiv omega 3

Har kjøpt nye omege 3 kapsler.. det var litt av ett inpuls kjøp,og jag vet inget om omega 3 sammensettninger..
Virker disse bra?

Indigredienser: konsentrert fiskolje (Etyl ester), gelatine, di-alfa-tokoferyl acetat (vitaminE), di-alfa-tokoferol acetat (antioksidanter)

Næringsinnehold 2 kapsler:
energi:ca 43 kj/10kcal
Karbohydrater (sukkeralkoholer) ca 120 mg
protein: ca 264 mg
fiskeolje. ca 1000 mg
EPA. ca 291 mg
DHA: ca 194 mg
andre omega 3: 97 mg
vitamin E: ca 30 mg

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:01   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Aktiv omega 3

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Har kjøpt nye omege 3 kapsler.. det var litt av ett inpuls kjøp,og jag vet inget om omega 3 sammensettninger..
Virker disse bra?

Indigredienser: konsentrert fiskolje (Etyl ester), gelatine, di-alfa-tokoferyl acetat (vitaminE), di-alfa-tokoferol acetat (antioksidanter)

Næringsinnehold 2 kapsler:
energi:ca 43 kj/10kcal
Karbohydrater (sukkeralkoholer) ca 120 mg
protein: ca 264 mg
fiskeolje. ca 1000 mg
EPA. ca 291 mg
DHA: ca 194 mg
andre omega 3: 97 mg
vitamin E: ca 30 mg

Er det ingen som kan si noe om dette?Virker de ok? Er det noen forskjell fra andre merken? Finns det noen øvre grense på hvor mye omega 3 det er ok å ta per dag..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:35   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aktiv omega 3

Jeg har aldri hørt om dem, dessverre ... Men de har riktig forhold mellom EPA og DHA ihvertfall. Skjønner ikke helt vitsen med å tilsette sukkeralkoholer, men ...

Det er ikke farlig å ta mye omega 3, men det finnes jo en grense for hvor mye det er vits i å ta. Hvor mye man bør ta kommer an på mye forskjellig.

Noe av det viktigste med omega 3-produkter er at de er skikkelig renset. Jeg anbefaler Pikasol (kapsler) eller Lipolar (flytende), som begge er blitt anbefalt meg av en lege ved Balderklinikken. Som sagt aner jeg ikke noe om de du tar. Men det er helt sikkert greit å tømme boksen før du evt kjøper nye ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:39   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Aktiv omega 3

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har aldri hørt om dem, dessverre ... Men de har riktig forhold mellom EPA og DHA ihvertfall. Skjønner ikke helt vitsen med å tilsette sukkeralkoholer, men ...

Det er ikke farlig å ta mye omega 3, men det finnes jo en grense for hvor mye det er vits i å ta. Hvor mye man bør ta kommer an på mye forskjellig.

Noe av det viktigste med omega 3-produkter er at de er skikkelig renset. Jeg anbefaler Pikasol (kapsler) eller Lipolar (flytende), som begge er blitt anbefalt meg av en lege ved Balderklinikken. Som sagt aner jeg ikke noe om de du tar. Men det er helt sikkert greit å tømme boksen før du evt kjøper nye ...

Jeg får prøve igjen i denne tråden da..
Hva er riktig forhold mellom EPA og DHA?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 12:49   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aktiv omega 3

Jeg vet ikke annet enn at det skal være mer EPA enn DHA, jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:24   #6
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Aktiv omega 3

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har aldri hørt om dem, dessverre ... Men de har riktig forhold mellom EPA og DHA ihvertfall. Skjønner ikke helt vitsen med å tilsette sukkeralkoholer, men ...

Det er ikke farlig å ta mye omega 3, men det finnes jo en grense for hvor mye det er vits i å ta. Hvor mye man bør ta kommer an på mye forskjellig.

Noe av det viktigste med omega 3-produkter er at de er skikkelig renset. Jeg anbefaler Pikasol (kapsler) eller Lipolar (flytende), som begge er blitt anbefalt meg av en lege ved Balderklinikken. Som sagt aner jeg ikke noe om de du tar. Men det er helt sikkert greit å tømme boksen før du evt kjøper nye ...

Takk for svar Frøy

Det var en søt svensk gutt som stod på karl-johan,og spurte viss jag tog omega 3.. Jag fikk med mig 1 boks gratis men skrev også på att jag ville ha tillsent 3 måneders forbruk for 270 kr,noe som jag syns var billigt (er det det?) Han sa att de innehold maks med fiskolje,som er lov og selge i norge dvs 1000 mg ... men det er ju så typiskt mig,att binde mig til sådana ting,,klarer ikke å si nej..
Det er kapsler og er marketsført av Vitomar Pharma as..

Va står det for næringsinnehold og ingredienser på pikasol då? kunde vare gøj å gämføra..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:59   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aktiv omega 3

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Det var en søt svensk gutt som stod på karl-johan,og spurte viss jag tog omega 3..

Aha, var det sånn det var ...

Det står ofte noen og selger abonnement på omega 3 rett ved inngangen til nærbutikken min - tror det heter "Fri Flyt". Sist jeg ble spurt sa jeg "Nei, jeg tar et bra tilskudd allerede", og hun spurte hva det var, skulle sikkert argumentere for at sitt var bedre. Men da jeg sa "Lipolar" ble hun helt stum ...

Sitat:

3 måneders forbruk for 270 kr,noe som jag syns var billigt (er det det?)

OK ... nå har jeg drevet litt research her:

Jeg husker dessverre ikke innholdet i Pikasol, jeg bruker Lipolar nå, så jeg har ikke noen boks i huset ... Men i denne testen står det at pikasol har 467 mg omega 3 pr dagsdose, tror det er for én kapsel. En boks på 180 kaplser koster rundt 230 kroner, og da har du den i seks måneder med "normalt" forbruk. Så jeg tror i grunnen ikke det var spesielt billig det du kjøpte nei ...

Fri Flyt som selges på gata, kom ut som det dyreste i testen ...

Du har for øvrig angrerett på gatesalg etc på 14 dager. Hvis du ikke ble opplyst om angrerett eller du fikk angrerettskjema er angrefristen tre måneder!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 17:20   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Aktiv omega 3

Takk igen Frøy!!!!

468 mg/dagsdos omega 3 inneholder den beste i testen ,fra sunkost..

Min står det totalt EPA og DHA 485+ 97 mg andre omega 3..
Då virker ju min ganske bra då eller ..

Når det gæller priset,så genførte jag den med den jag brukte førut.. Den betalte jag 115 før en bok med 100 kapsler og de anbellalte 4 per dag..Då håller den 1 måned..og ineholder mindre omega 3.

De boksen jag har nu inneholder 60 kapsler,men denne ska jag bare ha 2 per dag av..

ja,vi får se,kanskje jag ringer og snakker med de..men sammtidligt så trenger jag ju omega 3. ja,vi får se..
Takk for hjelpen vartfall!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 21:33   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aktiv omega 3

Nei, den virker jo ganske bra på omega 3-innhold. Men det blir jo omtrent dobbelt så dyrt som pikasol. For da trenger du bare en kapsel for å få samme innhold som to av de du tar nå ...

Pikasol er topp kvalitet og renset for miljøgifter - derfor ville jeg valgt den ... (Jeg selger IKKE pikasol altså )

Lykke til hva du enn velger!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omega, igjen Lemen Kosttilskudd 8 18-01-07 21:44
omega Trolljenta Dr Lindbergs 4 01-04-06 22:25
Omega 3 kapsler? Begod Kosttilskudd 4 14-01-05 14:13
Haster!!et spørsmål om omega 3-6-9 vend Atkins kosthold 6 03-10-04 19:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no