Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Optimal Superfood grønn shake

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-11, 20:58   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Optimal Superfood grønn shake

Jeg tenkte å gå fra piller til shake, og lurer på hva dere har i shaken deres?

Jeg tenkte noe sånt som 1 ss hvetegress, 1 ss spirulina, 1/2 ts chlorella (må venne meg til den). Noe mer jeg kan ha i? Og jeg gidder ikke bruke blender hver morgen, så det må være i pulverform el.

Sikkert skrevet en masse om dette, men visste ikke helt hva jeg skulle søke på..

takker for alle svar

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:16   #2
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Optimal Superfood grønn shake

Hva med byggress og maca? Begge har mange bra fordeler.

Maca:

De som tar tilskudd av maca kan fortelle om raske resultater, nesten umiddelbart begynner de fleste å merke at de får mer energi og økt uutholdenhet. Spesielt blant folk som trener mye, vegetarianere og veganere er maca veldig populær.

Maca er ett kraftig adaptogen, det vil si at den hjelper med å balansere og stabilisere kroppens endokrinsystem uten negative bivirkninger. Maca bekjemper sykdom og stress ved å produsere de hormonene som trengs utifra hver enkelt brukers behov. Hvis det endokrine systemet er i ubalanse har det negative konsekvenser for utholdenhet, energi, libido og fruktbarhet hos både kvinner og menn. Når systemet er i balanse igjen opplever man både mental klarhet og følelsen av velvære. Dersom kroppen allerede er i balanse vil man heller ikke bli overstimulert. En annen positiv effekt adaptogener har er at de styrker immunforsvaret.

Andre fordeler med maca:
• Gir bedre hukommelse
• En god kilde for vitamin vitamin B1, B2 og B3
• Inneholder 11% protein av høyeste kvalitet
• Rik på kalsium, magnesium, fosfor, kalium, svovel og jern. Også høyt innhold av spormineraler.
• God kilde for plantesteroler som har en gunstig effekt på muskulaturen
• Ingen abstinenser hvis man slutter å ta tilskudd av pulveret


Bygg-gress pulver:


Bygg-gress er tettpakket med næringsstoffer og innholder blant annet elleve ganger mer kalsium enn kumelk, fem ganger mer jern enn spinat og syv ganger mer vitamin C enn appelsiner. I bygg-gress finner vi også 20 aminosyrer, inkludert de åtte essensielle, og over 80 forskjellige enzymer.

Bladene til bygg-gress har en unik evne til å absorbere næringsstoffer fra jorden, og allerede i en høyde av 30 til 35 centimeter inneholder de mange vitaminer, mineraler, protein, klorofyll og plantenæringsstoffer. Disse inkluderer kalium, kalsium, magnesium, jern, kobber, fosfor, sink, betakaroten og vitaminene C, folin syre, B1, B2, B6, B12 (80 mg B12 per 100 gram). Bygg-gress inneholder også a-glucan, et fiber som reduserer kolesterol.

Andre fordeler ved å spise bygg-gress inkluderer:
- Enzymet superoxide-dismutase (SOD, et veldig kraftig antioksidant)
- Klorofyllet har en rensende og fornyende effekt, samtidig som det virker betennelseshemmende
- Forebygger tannråte

- Regulerer fordøyelsen og tarmfunksjonen
- Stabiliserer kroppens pH verdi 

- Beskytter mot kreft, senker kolesterol
- Bygg-gress er også veldig bra mot leddgikt fordi det har et høyt innhold av organisk sodium som bryter ned kalsium som er avleiret i leddene.

Jeg er veldig nøye på å bare bestille fra produsenter jeg stoler på at har bra produkter fri for gift slik mange supermatprodukter kan ha. Alle mine greens kjøper jeg fra Pure Planet, og maca fra Navitas Naturals som også kan kjøpes i Norge på helsekost.


Ellers vet jeg at det er mange som supplerer med konsentrert Aloe Vera for å få økt effekt/opptak av greens.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:49   #3
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Optimal Superfood grønn shake

Hei!
Dette var noe jeg er aldri har hørt om, er det lavkarbo det også?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 23:39   #4
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Optimal Superfood grønn shake

mellom 0,2-1 gram karb. pr dosering. Gir uansett så store fordeler at jeg vil ikke være uten.

Jeg merker tydelig mer energi, mindre søtsug og en veldig rensende effekt (ofte på do uten at det er plagsomt).

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimal Ernæring knh Optimal Ernæring 54 22-09-11 23:37
Ein optimal dag på optimal ernæring smiler35 Optimal Ernæring 24 25-02-10 12:07
Optimal Ernæring - Ketose Fleskulf Optimal Ernæring 6 11-04-09 17:00
Hva er optimal treningspuls? mofe Trening 10 25-08-06 16:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no