Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Aloe vera-tilskudd

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-05, 15:02   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Aloe vera-tilskudd

Sitter og ser på Dr. Phil, og det er om en dame på 85 som har en gedigen aloe-vera-farm. Hun har i 50 år, tror jeg det var, tatt aloe-vera-tilskudd, i form av en drikk. For 4-5 år siden var hun i en stor ulykke, og legen trodde ikke hun kom til å gå igjen, pga. alderen (dvs. pga. benskjørhet). Men legen sjekket bena henne, og sa de var som på en 40-åring. Ganske utrolig.

Så jeg ble veldig nysgjerrig på dette tilskuddet.. er det noen av dere her inne som har prøvd det ut?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 15:05   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

mamma drikker aloevera tilskudd, men jeg er ikke hundre prosent sikker på hvorfor. tror det er for fordøylesen hun bruker det?

skal spørre henne om det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 15:10   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Jeg har drukket aloe-vera (gel) drikk over tid. Veldig bra.

Men på meg hadde det ikke den største effekten, og den effekten som var kunne ikke forsvare prisen på produktet. Lavkarbo fungerer bedre for meg

Hvis du skal kjøpe så er det lurt å prøve å få tak i "fersk" aloe-vera gel, altså ikke en juice som først er frysetørret for så å tilsettes vann. En annen ting er å unngå helblads-aloe-vera, da skallet på aloe-vera planten inneholder naturens kansje mest effektive brekkningsmiddel. Helblads-produktet som selges i butikken inneholder selvfølgelig ikke dette stoffet, men når hele bladet er brukt så har aloe-veran vært igjennom en kraftig filtreringsprosess.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 16:06   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Alovera er basedannende i kroppen, og renser tarmen, og hjelper til bedre næringsopptak. (Og mofe, du som snakker om reumatisme; jeg har hørt om flere og møtt to stykker med reumatisme som etter å ha drukket alovera fungerte mye bedre, og kunne kutte ned og kutte ut medisinen av å drikke alovera).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 16:31   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Lise: åhh, så flott at du sa det, da skal jeg kjøpe med aloeverajuice til mamma neste gang jeg drar dit.

HP: du vet ikke om noe spesielt merke som er bra?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 16:39   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Vi har brukt FLP sine, men jeg hører det er flere som stabiliserer istedet for å frysetørre og tilsette vann igjen nå. Det viktigste er at geleen er stabiliser og kun innmat (ikke helblads). Alle de historier jeg har hørt og møtt er ved bruk av FLP.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 22:34   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Aloe vera-tilskudd

helblads alovera mener dere sånne blader som man knekker på midten også smører man den gelen der hvor det trengs ( genialt hvis man er solbrent ...)

var det dette som ikke var så bra ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-10-05, 23:13   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Opprinnelig lagt inn av nøtta

helblads alovera mener dere sånne blader som man knekker på midten også smører man den gelen der hvor det trengs ( genialt hvis man er solbrent ...)

var det dette som ikke var så bra ??

Helblads er ikke så bra innvortes i ufiltrert tilstand. Derfor er det best med en drikk som bare har gelen - det klare inni

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 12:03   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Aloe vera-tilskudd

Opprinnelig lagt inn av HP

Helblads er ikke så bra innvortes i ufiltrert tilstand. Derfor er det best med en drikk som bare har gelen - det klare inni

okey jeg trodde sånne blader var så utrolig genialt .....tenkte liksom at mer naturlig får du det ikke , men da må jeg kjøpe gel istedet da lørte jeg noe nytt i dag å

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 12:30   #10
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Aloe vera-tilskudd

Det skal visstnok vere ganske komplett på vitamin og mineral. Flytene multivitaminpille

Har eg blitt fortalt av kollega som driver med flp.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 12:41   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Aloe vera-tilskudd

Opprinnelig lagt inn av nøtta

okey jeg trodde sånne blader var så utrolig genialt .....tenkte liksom at mer naturlig får du det ikke , men da må jeg kjøpe gel istedet da lørte jeg noe nytt i dag å

Det er helt ok å smøre bladene på huden altså! men ikke innvortes som i drikk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 16:35   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Aloe vera-tilskudd

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er helt ok å smøre bladene på huden altså! men ikke innvortes som i drikk.

åh det hadde ikke jeg skjønt ..... ble litt nervøs jeg siden det er liksom det jeg bruker på solbrent hud og var jo overbevist om at dette hjalp veldig masse !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plantetråden! mofe Generell diskusjon 50 09-04-10 16:53
Får barna deres fettsyrer, evt andre tilskudd? Iset Barns kosthold 5 22-07-05 10:57
Hvilke tilskudd bør jeg ta? RAGNA Ketolysekuren 2 24-02-05 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no