Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Karen B's New York Cheesecake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-05, 20:52   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Karen B's New York Cheesecake

Karen B's New York Cheesecake

Dette er en deeeeeeilig ostekake - den skikkelig amerikanske sorten. Serverte den i bursdags selskap i dag. Og til og med de som IKKE liker ostekake spiste. 2 små stykker igjen i kjøleskapet ! Skal kose meg med dem i morgen tenker jeg....

Bunn:
1 kopp (2,4 dl) mandelmel (finmalte mandler)
1 ts kanel
4 ts Splenda eller Natreen (pulver)
en klype salt
2 ss usalta smelta smør
1 eggehvite av et stort egg

Fyll:
1.1 kg kremost (5 1/2 pk. Philadelphia a 200 gram)
1/2 kopp (ca. 1.2 dl) rømme
1 1/4 kopp (ca. 3 dl) Splenda eller Natreen
2 ts friskpresset sitronsaft
2 ts vanilje ekstrakt
en klype salt
2 store eggeplommer
6 store egg

Å lage bunnen:

  • Forvarm ovnen til 175 grader. Dekk bunne i en 20-22 cm springform med bakepapir og smør papiret.
  • I en middels bolle blandes mandelmel, kanel, søtstoff og salt. Ha oppi smøret og bland godt.
  • I en liten bolle, pisk eggehviten til den er stiv og bland oppi mandel blandingen. Trykk "deigen" ut i bunnen av formen.
  • Strek i 10-12 minutter til den er lett gyllen, la avkjøle.
  • Øk ovnstemp til 260 grader (ja der ER 260 grader).
Å lage fyllet:
  • I mixer eller stor bolle, visp kremost til myk jevn masse. Ha oppi rømmen, søtstoff, sitronsaft, vanilje og salt - bland godt. Ha oppi eggeplommene, så eggene, - et om gangen, bland godt mellom hvert. Skrap ned kanten etterhvert som du pisker sammen.
  • Sett springformen på en dekket bakeplate eller langpanne. Hell røren oppi formen. Stek i 5 min.
  • Reduser varmen til 90-95 grader. Stek i 1 og 1/2 time. IKKE ÅPNE STEKOVNSDØREN i steketiden !! Når den er ferdig skal den være lett gyllen oppå - vil fremdeles være "skjelven".
  • Ta den ut av ovnen og løsne rundt kanten av formen med en skarp kniv (dette gjør at den "synker" jevnt) - sett til kjøling.
Næringsinnhold pr. porsjon (om du deler i 12 stykker):
5 netto karber, 0,8 gram fiber, 13,7 gram protein, 44,7 g fett, 473 kalorier

Tips:
Hold kniv under/i varmt vann, og tørk av før du skjærer. Gjenta dette for hvert stykke og du får fine jevne glatte stykker.

Jeg serverte med både piska krem OG bærsaus laget av 50/50 jordbær/bringebær + rørte bringebær/blåbær (to alternativ bare fordi jeg ikke hadde nok bærsaus !) Det var knallgodt !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 16-10-05 kl 15:26.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 11:39   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karen B's New York Cheesecake

åh det hørtes kjempe godt ut skal lage det til neste helg jeg for da får jeg besøk gleder meg og så flott at du la inn khd innholdet !! føler meg så mye tryggere da !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 11:43   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karen B's New York Cheesecake

du brukte vel ikke philadelphia light ?? ( kanksje litt vel humoristisk spørsmål ) for den orginale finnes i 300g pakninger de fleste steder ....

også brukte du vel seterrømme

nøtta ble plutselig veldig nøyaktig her .... *hm det har aldri skjedd før*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 11:44   #4
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Oisann! Den så skikkelig god ut!
Kanskje jag må lage den til bryllupet mitt, sånn at jeg kan spise kake også? (Jeg ELSKER ostekake!!!)

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:00   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av bride2be

Oisann! Den så skikkelig god ut!
Kanskje jag må lage den til bryllupet mitt, sånn at jeg kan spise kake også? (Jeg ELSKER ostekake!!!)

åh når skal du gifte deg ???

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:16   #6
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av nøtta

åh når skal du gifte deg ???

9.desember! Ikke så lenge til nå!

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av nøtta

du brukte vel ikke philadelphia light ?? ( kanksje litt vel humoristisk spørsmål ) for den orginale finnes i 300g pakninger de fleste steder ....

også brukte du vel seterrømme

I alle butikker jeg har vært er det standard 200 grams pakninger med Philadelphia Kremost - IKKE light. Vet det finnes 300 gram noen steder..... Samme hvilken du bruker, bare du har 1,1 kilo totalt !

Og JA, det er seterrømme som skal brukes !

Den bør også serveres med bær/bærsaus av et eller annet slag.....
Er også ganske mektig, så et stykke (del kaka i 12) holder fint pr person.
Det lønner seg å dele den opp på forhånd, med varm kniv (se tips underst) og ikke la folk gå løs på kaka sjøl !! Da blir det ekkelt og kladdete !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:34   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Nille

I alle butikker jeg har vært er det standard 200 grams pakninger med Philadelphia Kremost - IKKE light. Vet det finnes 300 gram noen steder..... Samme hvilken du bruker, bare du har 1,1 kilo totalt !

Og JA, det er seterrømme som skal brukes !

Den bør også serveres med bær/bærsaus av et eller annet slag.....
Er også ganske mektig, så et stykke (del kaka i 12) holder fint pr person.
Det lønner seg å dele den opp på forhånd, med varm kniv (se tips underst) og ikke la folk gå løs på kaka sjøl !! Da blir det ekkelt og kladdete !

oki doki da føler jeg meg klar for kakebaking !! men må vente en uke da ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:36   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av bride2be

Oisann! Den så skikkelig god ut!
Kanskje jag må lage den til bryllupet mitt, sånn at jeg kan spise kake også? (Jeg ELSKER ostekake!!!)

Jada, det syns jeg du skal ! Lag en på forhånd så du vet hvordan den smaker. Det er litt forskjell på denne og de andre typene som ikke bakes i ovn !

Hvis du vil ha en noe friskere, - litt lettere type kan du prøve de to andre ostekakene jeg har posta oppskrift på. Key Lime Cheesecake (med gelelokk) og Fedons utsøkte ostekake - versjonen med appelsinsaft er best.

Til begge ville jeg ha laget bunnen til Karen's - den er uten tvil best av alle jeg har laget !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 15:39   #10
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jada, det syns jeg du skal ! Lag en på forhånd så du vet hvordan den smaker. Det er litt forskjell på denne og de andre typene som ikke bakes i ovn !

Hvis du vil ha en noe friskere, - litt lettere type kan du prøve de to andre ostekakene jeg har posta oppskrift på. Key Lime Cheesecake (med gelelokk) og Fedons utsøkte ostekake - versjonen med appelsinsaft er best.

Til begge ville jeg ha laget bunnen til Karen's - den er uten tvil best av alle jeg har laget !!

Takk for tips!

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 17:52   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Må man ha natren pulver? har bare candarell og flytende natren går det?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 18:45   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Her må du prøve deg frem Helene. Originalen er med Splenda og/eller canadisk "brown sugar twin" - begge disse er "pulver". Ingen har så vidr jeg vet prøvd med flytedende. Men siden det bare er smaken det er snakkom skulle jeg tro det vil funke ! Men ha det oppi når alt det andre er blandet....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:09   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Dytter på denne, andre som har prøvd den? Jeg ELSKER New York Cheesecake og har bakt den mange ganger, men bare den originale med sukker og mel i. Denne må absolutt prøves! Må vente til jeg får litt penger inn på konto, det er jo en dyr kake å mislykkes med, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 14:45   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Dytter på. Vurderer å lage denne til pappa sin bursdag...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 07:44   #15
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Denne så god ut, og ikke minst lett å lage!

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 08:08   #16
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Ser ut som dette kan være kaka jeg har leita etter! Tror du det går bra å halvere oppskrifta? Er ikke så flink til å bake kaker, og det blir jo litt å punge ut i kremost hvis det går galt.. Får neppe spist den opp før den blir dårlig uansett (rettelse: BURDE ikke spise en hel kake alene, for at det er "for synd å måtte kaste den" ).

Hvordan blir det med steketida da, tror du? Hvis jeg bruker en bitteliten form, eller lager en lavere kake.. Usikker på hvor små former jeg har..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 15:13   #17
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Ingen som vet, eller har lyst å gjette..? Tenkte å lage denne i morgen!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:03   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ser ut som dette kan være kaka jeg har leita etter! Tror du det går bra å halvere oppskrifta? Er ikke så flink til å bake kaker, og det blir jo litt å punge ut i kremost hvis det går galt.. Får neppe spist den opp før den blir dårlig uansett (rettelse: BURDE ikke spise en hel kake alene, for at det er "for synd å måtte kaste den" ).

Hvordan blir det med steketida da, tror du? Hvis jeg bruker en bitteliten form, eller lager en lavere kake.. Usikker på hvor små former jeg har..

Halv oppskrift er ikke noe problem Hvis du bruker stor form som gir lavere kake må du absolutt ned på steketiden. Hvis du har en liten rund form, så kan det være at du trenger den samme steketiden. Det er vanskelig å gi svar når vi ikke vet størrelsen på formen du skal bruke. Men - halv oppskrift i stor form gir i hvert fall kortere steketid.
Oppskriften sier form på 20-22 cm. Det er jo en liten form i utgangspunktet, og med så mye ost regner jeg med at den vil bli ganske høy. Tror kankje jeg vill kuttet ned fra 1,5 t til 1 t
(Ikke skyld på meg hvis det går dritt )

Lykke til

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:15   #19
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Hehe.. takk skal du ha! Tror jeg prøver på det, får heller skrubbe rein ovnsdøra og følge med litt ekstra så den ikke blir brent.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:36   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hehe.. takk skal du ha! Tror jeg prøver på det, får heller skrubbe rein ovnsdøra og følge med litt ekstra så den ikke blir brent.

La oss få høre hvordan resultatet ble da ?? Spent

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:28   #21
Yasi
Juniormedlem
 
Yasi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 36
Yasi er ny på veien

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Ingen som har testet ut denne oppskriften enda? Jeg synes den så utrolig fristende ut, men som nevnt over her er dette en litt dyr oppskrift å mislykkes med

__________________
Min blogg: Yasi
Yasi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat/generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:31   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Det går ann å lage en bitteliten porsjon og lage i muffinsformer også! Da blir det ikke så dyrt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:04   #23
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Uff, har glemt å kjøpe rømme hver gang jeg har vært på butikken, så har ikke blitt noe kake på meg enda..

Tror dere det går greit å bruke creme freiche istedet?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:28   #24
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Uff, har glemt å kjøpe rømme hver gang jeg har vært på butikken, så har ikke blitt noe kake på meg enda..

Tror dere det går greit å bruke creme freiche istedet?

Helt sikkert Mulig det blir en liten smaksforskjell, men kan ikke tenke meg at det har noe å si for selve resultatet.
Kjør på

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:39   #25
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karen B's New York Cheesecake

kan denne fryses?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Key Lime Cheesecake Nille Kake/dessert og snacks 23 06-03-11 14:45
Karen B's ovnsstekte kylling Nille Middag 6 11-08-08 22:04
Pilates Daizy Trening 96 03-06-06 15:02
Karen B's kylling med bacon, fløte og timian Nille Middag 1 25-03-05 22:28
New York Times: Low-Carb Boom Isn't Just for Dieters Anymore Silvandar Lavkarbo generelt 0 19-02-04 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no