Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

OsteKake + verdens beste gele

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-06, 11:58   #1
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

OsteKake + verdens beste gele

Jeg fant oppskrift på skikkelig god Ostekake hos LowCarbLuxery ( Min favoritt web side for gode oppskrifter ;-)

http://www.lowcarbluxury.com/cheesecake/05.html

Vil også tipse om at de selger jell-o med limesmak på Tockfors senteret i Sverige, i den amrikanske butikken. De andre variantene har de på Mega mat i Tockfors, og på Nordby senteret. (Bare pass på å ikke kom rett etter meg....da jeg gjerne tømmer hyllen...sorry!!) Jell-o uten sukker har ikke rar ettersmak og smaker bare gele :-)Yum Yum.

Istede for den Margarita mixen brukte jeg litt presset lime, og mandel mel lager jeg selv i food prosessoren :-) Blir litt annen tekstur men...... billigere enn å bestille fra USA :-)

Har fått helt dilla på madel mel. Bruker det som erstatning for mel (Har ikke rar smak som atkns bake mix) og lager pannekaker og sjokoladekaker etc. Serverer det til ikke lavkarbo gjester, som ikke merker noe rart med maten jeg serverer ;-)

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 12:09   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Mmm.

De selger sukkerfri limegele i de fleste norske butikker altså. Confecta. Finnes i tre smaker: jordbær, lime og ananas. Smaker kjempegodt og har få/ingen karber og ikke sukker.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 13:11   #3
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien
Smile

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Opprinnelig lagt inn av Iset

Mmm.

De selger sukkerfri limegele i de fleste norske butikker altså. Confecta. Finnes i tre smaker: jordbær, lime og ananas. Smaker kjempegodt og har få/ingen karber og ikke sukker.

Er jel-o noe annet enn confecta? Jeg personlig synes confecta smaker helt grusomt (lime=zalo)og kunne tenke meg å prøve noe annet...

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 17:25   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Fun saft med gelatin blir kjempegod gele også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 17:27   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Zalo?? Jeg har laget ostekake med Confecta limegele mange ganger og har fått myye skryt for den, syns den smaker knallgodt. Kanskje det er noe annet når man bruker den i ostekake enn når man spiser den alene, ikke vet jeg. Men ostekaken smaker OSTEKAKE og langt fra zalo.

Jell-o selger de på Ultra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 21:46   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Og ostekaka er nesten lik den jeg pleier å lage..... Men den har blitt litt endret på to år ser jeg

Opprinnelig lagt inn av Nille



Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:

  • 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...31&postcount=1

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-06, 03:49   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Det ser jo aldeles vanvittig deilig ut da. . . . Men 1 cup Splenda??? Ser veldig mye ut for meg sånn i utgangspunktet. Kanskje er det bare mitt hode som reagerer.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-06, 19:56   #8
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien
Smile

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Opprinnelig lagt inn av Iset

Zalo?? Jeg har laget ostekake med Confecta limegele mange ganger og har fått myye skryt for den, syns den smaker knallgodt. Kanskje det er noe annet når man bruker den i ostekake enn når man spiser den alene, ikke vet jeg. Men ostekaken smaker OSTEKAKE og langt fra zalo.

Jell-o selger de på Ultra.

he,he..kanskje ikke akkurat zalo, men mannen min fikk granatsjokk da han smakte på den. Vi var vel enige om at den var fæl og hørte til i søpla. Men smak og behag...

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-06, 21:24   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OsteKake + verdens beste gele

Opprinnelig lagt inn av Karin

Det ser jo aldeles vanvittig deilig ut da. . . . Men 1 cup Splenda??? Ser veldig mye ut for meg sånn i utgangspunktet. Kanskje er det bare mitt hode som reagerer.

tror det er trykkfeil jeg.... Jeg har fornorsket den originale oppskriften, slik at du slipper å drive med import av ingredienser for å lage den......
Om du bruker Confecta geleen, som er søtet, holder det med 1-2 ss Splenda eller Natreen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Verdens beste lunsj! Iset Lunsj 5 27-10-05 19:47
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 17:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no