Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-08, 09:34   #1
alva
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 35
Innlegg: 16
alva er på en erverdig vei

Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Johannessen

Går ned i vekt, men mister hukommelsen.

(SIDE 2): Dietter med et lavt innhold av karbohydrater kan påvirke hjernen mer enn tidligere antatt.
Ny forskning viser at kvinner ikke bare mister uønskede kilo på lav-karbo dietter. De mister også hukommelsen, melder den britiske avisa Daily Mail.
Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!
Omstridt
Slanking ved hjelp av et høyt innhold av proteiner og et minimalt inntak av karbohydrater, har lenge vært omstridt.
Riktignok går man ned i vekt med denne typen dietter, men hvordan fungerer hjernen uten et tilstrekkelig inntak av karbohydrater?
En ny studie utført av forskere ved Tufts University i Boston, USA har undersøkt hvordan de mentale evnene til 19 kvinner i alderen 22 til 55 ble påvirket av slankekuren.
Etter bare en uke kunne forskerne se en forskjell mellom de kvinnene som bare kuttet kalorier og de som også kuttet karbohydrater.

Buksa blir større, men hukommelsen blir mindre. Foto: Shutterstock
Mentale endringer
Det ble oppdaget at kvinnene som gikk på lav-karbo dietten slet med de mentale testene på grunn av en sviktende hukommelse.
- Dette viser at det vi spiser raskt påvirker kognitive prosesser i hjernen. De populære proteindiettene, som Atkins-dietten, viste seg å ha den mest negative effekten, sier Dr. Holly Taylor som ledet forskningsprosjektet.
Kroppen får kanskje dekket sine basale behov ved proteiner, men hjernen trenger karbohydrater for å fungere optimalt.
Kvinner utsatt
Studien viser også at kvinner kan være særlig utsatt for mentale endringer ved slanking.
- Vi så tydelige endringer hos kvinnene. De var trege i oppfattelsen, og også det visuelle minnet viste tegn til endring, forteller Dr. Taylor.
- Hjernen trenger glykose for å fungere. Glykose dannes av karbohydrater. Vi må få i oss pasta, brød eller frukt for å kunne lære, tenke og huske, utdyper forskeren.
Selv om dette var en studie begrenset til tre uker, mener Dr. Holly Taylor at det er grunn til å advare kvinner mot denne typen restriktivt kosthold.



slitsomt at det kommer så mye studier som er både positive og veldig negative om dette type kosthold.... vet tilslutt ikke hva man skal tro.. selv følger jeg lavkarbo, og er fornøyd med det... får håpe hukommelsen min ikke forvinner da, hehe.. hva føler dere om det her?


Sist redigert av Photobscura : 14-12-08 kl 10:30. Årsak: Fjernet reklame
alva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, renest mulig mat =) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 10:38   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig ...

Hahaha, det er det dummeste jeg har hørt. En studie gjort på tre uker hos 19 kvinner??? Det får man ikke plausible resultater med, altså.
Jeg har jobbet med markedsanalyse i en del år, og vet at der krever man som regel en minsteandel på resultater fra 1000 personer, gjerne mer, og resultatene forskes ofte på over år, og settes opp mot hverandre, jeg føler liksom at det burde være sånn i forskningsstudier også, om jeg ikke tar feil, for å få et resultat man få noe fornuftig ut av.

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg har også lest at andre har påpekt det samme. Min erfaring tilsier at jeg på lavkarbo er mer våken og tilstede, morsomt nok så skorer jeg høyere på sånne tøysete IQ-tester på nettet nå enn før, og gåtene i Ill. Vit er langt lettere nå enn det jeg kan huske de var for en tre fire år siden (Om det er en tifeldighet, aner jeg ikke). Jeg har gått fra å være mer eller mindre tallblind til å anse meg som ganske god i hoderegning, og jeg har endelig begynt å forstå noter.

På den annen side, i overgangen av en kostholdsendring, som jeg har opplevd to ganger i overgangen til ketose, så blir jeg litt koko i kanskje en uke eller to, inntil kroppen er "omprogrammert", og kan bli tung i hodet og ukonsentrert. Når en sånn studie er gjort over tre uker, så risikerer de at kanskje halve studien, om ikke mer er gjort i en overgang fra blanding- til fettforbrenning, noe de fleste merker ganske godt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:05   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig ...

Sitat:

Etter bare en uke kunne forskerne se en forskjell mellom de kvinnene som bare kuttet kalorier og de som også kuttet karbohydrate

De har jo kutta fettet i tillegg.. Jeg har også lest at hjernen trenger glukose, men kroppen lager det hjernen trenger selv..OG det er jo i den 3.uka det blir bra!

Neiass.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:29   #4
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Enig med Photo, 19 kvinner i 3 uker er ikke nok til å ha et representativt utvalg. Dette virker som et skandaleoppslag spør du meg.. Jeg tar den med en klype salt. Jeg vet hvordan min kropp fungerer på lavkarbo i forhold til høykarbo, det er egentlig viktigere for meg.

Personlig opplever jeg hukommelsen som bedre på lavkarbodiett. Jeg har hatt 2 eksamner og aldri før har jeg forstått pensum og husket det så godt som i år. Det har ikke noe med hvor mye jeg har lest, for pga. permisjon har jeg lest mindre nå enn tidligere. Det var hvertfall en god opplevelse å sitte på eksamen og føle at hodet fungerte og jeg husket ting som lå lagret.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:53   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Jeg synes jeg har fått dårligere hukommelse jeg. Så jeg synes dette var ineressant. Håper det kommer mer forskning her. Nå er det selvfølgelig godt mulig at min dårligere hukommelse skyldes helt andre ting, men dette skulle jeg gjerne visst mer om.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:09   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Jeg skumleser side2 hver dag, og igår når jeg så tittelen "Går ned i vekt, mister hukommelsen" måtte jeg bare skrattle! Dummeste jeg har hørt, gadd ikke en gang å klikke inn på linken! 3 ukers studie med 19 personer, PFFT!! Det er ikke forskning spør du meg. Sannsynligheten for at alle de 19 personene var trege fra før av er ganske stor! Nei, jeg legger aldri stor vekt på slike artikler, for de skriver jo kun det som selger. Var sikkert mange andre gode resultater enn bare vekttap på denne testen, men tipper de ikke gadd å nevne dem!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:13   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Problemene til studien er:

  • få testpersoner over kort tid. Sikkert ikke gode kontrollrutiner.
  • ingen kontrollgruppe, så de kan ikke isolere faktorer.
  • mest sannsynelig bias (manglende nøytralitet), fordi studien ikke er dobbeltblind. I en dobbeltblind studie vet hverken forskerene eller brukerene hvem som får hva (placebo eller lavkarbo) før efter dataen er samlet inn.
Dessuten roer lavkarbo ned sentralnervesystemet (såvidt jeg vet), som vil føre til en mer avslappet hjerne. En avslappet hjerne er en "treg" hjerne, men den fungerer bra, bare du putter den i gir (tar litt kaffe eller amfetamin, sloss, eller hopper ned fra andre etasje).

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:41   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Det er sikkert en useriøs studie, som påpekt av dere over.

Men akkurat når det gjelder hukommelse og konsentrasjon, stemmer det faktisk med min erfaring. Jeg føler at begge deler er dårligere i ketose. Sånn er det i alle fall for meg.

I min livssituasjon kan jeg leve med det, fordi alle de andre positive sidene ved kuren er så mye viktigere. Og nå, når jeg er på vedlikehold/lavkarbo, er det litt bedre.

Men om jeg hadde vært hjernekirurg, vet jeg ikke om jeg ville gått på ketolysekur, i alle fall.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 14-12-08 kl 12:51.
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:51   #9
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

En avslappet hjerne er en "treg" hjerne, men den fungerer bra, bare du putter den i gir (tar litt kaffe eller amfetamin, sloss, eller hopper ned fra andre etasje).


Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Sannsynligheten for at alle de 19 personene var trege fra før av er ganske stor!



Herregud, dette var visst dagen for snedige formuleringer her inne. :skrattler:

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 14:40   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Snedige formuleringer her ja.

Men enig med Areola; som det står skrevet så virker det som de har kuttet fettet i tillegg. DA er det slettes ikke Atkins det er snakk om ihvertfall. Jeg merker det fort hvis jeg får i meg for lite fett; da blir jeg ganske mye slappere og dauere. Kutter man karbohydrater så er det FETT kroppen trenger istedet - ikke proteiner. I artikkelen står det jo at det er snakk om en test med lav karbo og høy andel PROTEINER. Fett står det ingenting om. Både på ketolyse og iflg Skaldeman skal det være høyest andel FETT i kosten; prosentvis opptil 70 %.

ps. Photo: jeg skårer også mye høyere på sånne tullete IQ-tester når jeg er skikkelig i ketose.

Men som sagt, slurver jeg med å få i meg nok fett så merker jeg at alt blir mye tyngre. Altså: hvis jeg spiser lite karbo og høy andel PROTEINER, (magert kjøtt o.lign.) som artikkelen skriver om.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 14-12-08 kl 16:35.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 15:18   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Sitat:

(tar litt kaffe eller amfetamin, sloss, eller hopper ned fra andre etasje).

Hahaha, så bra

Ja, det med fettet er en viktig faktor. Å kalle Atkins en proteindiett blir en temmelig moderert sannhet.

Men, dere som sliter med hukommelsen, får dere i dere nok fett? Og er det mulig dere har andre mangler?
Menstruerende kvinner bør være nøye på å få i seg f.eks jern. Det er masse jern i rødt kjøtt, noe jeg spiser mye av når jeg har uka mi. Ellers blir jeg gjerne litt svimmel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 16:19   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men, dere som sliter med hukommelsen, får dere i dere nok fett?

Mm. Dette lurer jeg på også...?!

Veit av erfaring at det er veldig lett å falle i "salatfella" etter ei stund på lavkarbo...detter ubevisst tilbake til gamle "slanke"mønstre, blir mye salater og grøntfor, og egg og kokt skinke, -og altfor lite ribbefett...

Hvis maten på lavkarbo blir for mager så får vi faktisk ikke nok energi.
Hjernen ER avhengig av rikelig tilgang på fett når den ikke får karbohydrater.
Sånn er det bare.

Og hvis jeg sliter med nedgangen så er den beste måten å få det igang igjen på å spise store mengder ribbe og koteletter med skikkelig fleskerand på, og pøse på med vanndrikkinga. Da løsner det.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 14-12-08 kl 16:28.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 17:18   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Pearl nevnte at dårlig hukommelse kan komme av andre ting. Og jeg har hatt problemer med hukommelse og konsentrasjon som del av et større problemkompleks, i flere år. Så for meg er det med kosten ikke "opprinnelsen". Men jeg merket en forverring på ketolyse, ja.

Takk for innspill fra Nicpins og Photobscura om at den dårlige hukommelsen/konsentrasjonen kan skyldes for lite fettinntak.
Jeg trodde egentlig at jeg hadde kontroll og spiste fett nok i den første ketolyseperioden, men ser ikke bort ifra at dere kan ha rett likevel.
Skal i hvertfall være ekstra oppmerksom på dette når jeg går i gang med ketolyseperiode 2, i slutten av januar.

Jeg har mange andre mangler , men tror jeg er godt dekket på inntak av vitaminer og mineraler gjennom kost og raust inntak av ymse produkter fra helsekosten.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:17   #14
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men, dere som sliter med hukommelsen, får dere i dere nok fett? Og er det mulig dere har andre mangler?

Har sikkert fullt av mangler jeg. Føler ikke alltiid at jeg har hodet på rett plass. Men jeg har virkelig fått påtagelig dårligere husk etter lavkarbo, spesielt på begreper. Tror nok jeg får i meg nok fett. Har nok jern også. Kanskje er det bare naturlige aldersforandringer, men endringen er så påtakelig at jeg ble veldig interessert i denne problemstillingen. Det kunne vært greit med en reversering av problemet hvis jeg begynte med mer Lindbergkost. Men det er så behagelig med ketolyse, at jeg ikke greier å forlate dette med det første.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:20   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Pearl: Jeg har hørt at fiskeolje skal være heldig for hukommelsen. Vet ikke så mye om det, men hva med tran, tar du det? Spiser du mye fisk?
Synes det er trist at du skal slite med hukommelsen.

Jeg for min del skulle ønske jeg visste om lavkarbo på videregående, da jeg strøk i matte og måtte ta det opp som privatist senere.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:30   #16
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Jeg tar tran hver dag. Spiser i perioder ganske mye laks, men så glir det ofte ut og så glemmer jeg fisk en periode. Jeg kan nok absolutt mer fisk. Det er ikke så forderdelig med hukommelsen. Jeg klarer meg ganske bra. Jeg tror nok egentlig at det er ganske normalt å slite litt med å huske enkelte ord i min alder, men jeg synes faktisk at det er forverret etter jeg begynte med ketolyse. Det kan godt være tilfeldig at dette er noe som kommer nå, men jeg merker at jeg blir interessert i forskning på dette temaet. Det er mulig at studiene som er referert er dårlige, men det hadde vært interessant med noen gode studier som enten kunne bekrefte eller avkrefte dette.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 11:05   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av alva, her.


- Hjernen trenger glykose for å fungere. Glykose dannes av karbohydrater. Vi må få i oss pasta, brød eller frukt for å kunne lære, tenke og huske, utdyper forskeren.

Hva gjorde egentlig menneskene før vi fant opp jordbruket og pasta????
Inuittene hadde ikke engang frukt, hvordan klarte de å lære å overleve i de ekstreme, polare strøk? Ved hjelp av flaks??

Makan til tulleforskning!

Dessuten var min hukommelse dårlig FØR jeg begynte på ketolyse..... hvis jeg husker rett??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 11:18   #18
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hva gjorde egentlig menneskene før vi fant opp jordbruket og pasta????
Inuittene hadde ikke engang frukt, hvordan klarte de å lære å overleve i de ekstreme, polare strøk? Ved hjelp av flaks??

Makan til tulleforskning!

Dessuten var min hukommelse dårlig FØR jeg begynte på ketolyse..... hvis jeg husker rett??



Helt enig, høres bare latterlig ut at det skulle være viktig å få i seg pasta og brød for å fungere

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:14   #19
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hva gjorde egentlig menneskene før vi fant opp jordbruket og pasta????
Inuittene hadde ikke engang frukt, hvordan klarte de å lære å overleve i de ekstreme, polare strøk? Ved hjelp av flaks??

Makan til tulleforskning!

Dessuten var min hukommelse dårlig FØR jeg begynte på ketolyse..... hvis jeg husker rett??

Det stemmer, da. Hjernen trenger glukose. Dette får den helt fint på et høyproteinkosthold (gjennom glykogenose).

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:16   #20
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Og hva med oss som rett og slett ikke "tåler" karbohydrater?? Vi blir vel dumme som brød vi da!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 15:26   #21
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig

Derav utrykket "dum som et BRØD" ... man blir nok dummere av brød..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose på proteinrik mat- gunstig? raptor Lavkarbo generelt 25 23-06-06 18:47
Enda en god artikkel om PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 4 02-06-05 17:40
Enda en lavkarbo-bok på norsk! Betta Lavkarbobøker 3 24-05-04 06:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no