Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-05, 00:13   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Jeg har fått info jeg ikke sjekket opp og trodde var riktig. Nemlig at Celinas nye utgave av Dr. Atkins New Diet Revolution var oppdatert og basert på siste utgave av originalen (2002/03). Dette viser seg å IKKE være tilfelle:

Opprinnelig lagt inn av HP

Nille, som jeg har nevnt før så er 2004 utgaven av den norske boken bare en reproduksjon av 2001 utgaven som er basert på 1992 utgaven av DANDR.

Jeg har ikke lest den enda.. bare sett likhetene, så jeg tenkte at jeg hadde tatt feil når jeg så at du anbefalte den... Men altså, nå sitter jeg her med 2004 og 2001 utgavene foran meg, og de er helt identiske. Fra perm til perm

Bøkene inneholder 13sider om Vedvaredene vekttap, 2 sider om pre-vedlikehold og 10 sider om vedlikeholdsfasen.

Artiklene på www.atkins-no.com er oversatt fra de amerikanske nettartiklene så de er riktige.

Atkins originalutgave av 1992 har blitt oppdater iallefall 2 ganger - GRUNDIG. (1999 og 2002). På grunnlag av ny forskning og erfaringer fra Atkins' egne pasienter. På bakgrunn av dette mener jeg at folk blir grovt feilinformert. Skal man foreta en så drastisk kostomlegging som Atkins kan være for noen, henger det ikke på greip at man "svusjer" over viktige tema på et par sider, når det i boken er skrevet flere kapitler. Er det rart at folk gjør rare ting og har masse feiloppfatninger om Atkins og hva det hele dreier seg om ?? Jeg tenker på å skrive en mail til Celina & Co. , men må hisse meg ned litt først !

Men altså. Jeg trekker tilbake alle anbefalinger jeg har gitt for den norske utgaven. Den er rett og slett ikke bra nok !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 00:16   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Klistret

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 10:20   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hrrmmpphff!!!!

jaja. da skal jeg surfe nettet litt. jeg stusset litt selv når jeg leste om karbestige her inne, men ikke fant den i boka... nå vet jeg hvorfor!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 11:01   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg kjenner enda at jeg er litt hissig.... får vente en stund til før jeg sender mail

Blir bare så opprørt på brukernes vegne. Ting det blir lagt stor vekt på i originalen blir altfor lett kuttet ut eller feid lett over virker det som..... Tror kanskje det er en ide å lese boka og skive en skjematisk oversikt over hva som mangler/er feil når jeg først skal skrive. Så skal jeg sende en mail på engelsk til Atkins i USA og en til Celina & co her + en til forlaget, med kopi av det som er sendt til USA ! HAH !

Syns synd på alle de nye, - ikke rart det er forvirring !

Inntil videre får vi bare være så god støtte vi bare kan......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 11:10   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

du er god du, Nille!!
bare du ikke sliter deg ut med dette, da!!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 13:20   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Send mail!! Ta noen pauser underveis.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 16:47   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg har Atkins for Livet - men det er vel ikke norske utgaven av DANDR?

Heldigvis har sjærstn DANDR, da

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 18:19   #8
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Kan ikke skjønne at det kan være så vanskelig å oversette det som står i den engelske versjonen

Hvorfor gjør de det så vanskelig for oss? Blir den for stor da, eller?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 18:23   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det som er vanskelig er å oversette den nye engelske versjonen. Mye enklere å reprodusere en oversettelse basert på 1992 utgaven

Halvparten så mange sider å alt å det

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 19:55   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dr. Atkins New Diet Revolution - på norsk Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon. Originalen på engelsk inneholder detaljert informasjon om alle 4 faser av Atkins (Induksjon, Vedvarende og pre-vedlikehold/vedlikehold) samt en masse nyttig tillegginfo (Hvorfor ting virker slik de gjør, info om sykdommer, forholdsregler, og masse om vitaminer, kosttilskudd, råd & vink, hva du skal gjøre om vekten stopper etc etc + en del oppskriftert bak i boka) Den er ganske tjukk ! Den er, inkl. index sidene, på 542 sider !

Det er den som er "bibelen". Dr. Atkins New Diet Revolution - DANDR.

Atkins for Life - den som på norsk heter Atkins for Livet, - er en annen bok - den skummer stor sett gjennom det meste - selv om den har med alle fasene. Den inneholder en del råd og tips om hvordan man kan leve med Atkins, hva som kan erstatte med hva hjemme og på restaurant etc. Flott infp det også altså !! Omtrent halve boka er oppskrifter og menyforslag. Den er mer et kort sammendrag av den første boka + litt mer om den siste fasen. Jeg har begge, men bruker skjelden AFL ! AFL har inkl. index 370 sider (159 med info, resten med måltidsplanlegging/menyer og oppskrifter).

Begge norske oversettelser syns jeg er like dårlige og mangelfulle - sammenlignet med originalen ! Bare se på antall sider, det sier seg sjøl at det er kuttet ut en del. Problemer er HVEM som har valgt hva som skal kuttes og hva som skal med..... Regner med at det IKKE er en som har prøvd Atkins sjøl eller har mye greie på det !

De fleste som kommer inn her som har lest , - har kjøpt Celina boka, som er Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon...... Hva annet er det å gjøre. Det er jo tross alt ikke alle som er komfortable med engelsk !

Nei, som jeg sa, vi får supplere og støtte så mye vi kan !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:01   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Problemer er HVEM som har valgt hva som skal kuttes og hva som skal med..... Regner med at det IKKE er en som har prøvd Atkins sjøl eller har mye greie på det !

Det er ikke et spørsmål om hvem Det er 1992 utgaven av boka.

13 år gammel bok

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:07   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Å, da misforsto jeg litt ja. 1992 - jøssenavn, - det er jo direkte ansvarsløst ! Da er det mye gæli info ute og går ! Men jeg mener da at min 1992 utgave var tjukkere enn den norske er nå ??? Har lett huset rundt, men kan ikke finne den.... Jaja, gjort er gjort og spist er spist. Jeg MÅ sammenligne bøkene, kapittel for kapittel, når jeg skriver den mailen. Men diff 1992 - 2002 skal det også legges vekt på ja !

Og Atkins for Life ble jo utgitt første gang i 2003 (står det i mi bok).

*arrrghhhhhh*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:12   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Total Forvirrelse har oppstått i det mofeiske hjem Hvilken bok, her og der, årstall, oversettelser, gnæææg!

Jaja, får lese min norske AFL med en klype salt da, også "halv-safe" med kjærestens "gamle" DANDR Evt. bli rik og kjøpe den siste engelske DANDR... evt. vente på en ENDA bedre versjon om en ti-femten år

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:12   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins for Life er rimelig overfladisk også på engelsk

Du skal få celina sin bok på fredag, jeg trenger ikke 2

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:13   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Evt. bli rik og kjøpe den siste engelske DANDR... evt. vente på en ENDA bedre versjon om en ti-femten år

Sist jeg sjekket kostet den 99kr

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:17   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Sist jeg sjekket kostet den 99kr

DANDR - den engelske/amerikanske? siste utgaven?

kor hen, kor hen? vis mæ butikken!

oioi... hyper idag, ja!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:24   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

http://www.bokkilden.no/ProductDetai...yName=BIC_VFRD

der fins fler

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 20:28   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Genialt HP, tusen takk! Skal se om den finnes på haugenbok også, der kan man kjøpe bøker på avbetaling - kjøper de fleste julegaver/pensumbøker der

btw;

Sitat:

Omtale:
Follow the Dr Atkins' Diet and forget counting calories. Watch the fat melt away as a healthier and firmer body emerges.

Fesligt, fetsligt

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 21:15   #19
fia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 48
Innlegg: 3
fia er på en erverdig vei

Jeg har bestilt "Atkins for livet" nå nettopp for å starte en ny og lettere livsstil Ble veldig usikker nå... er den ikke brukbar som en begynnelse for en helt nybegynner? Har prøvd sånn halvhjertet på å komme i ketose et par ganger men nå er jeg hel tent! Helt til jeg så dette innlegget her

Har også lest Celinas bok for en stund siden, men har visst rota den bort, bør jeg heller kjøpe den på nytt? Engelsk kan jeg bare glemme, så stødig er jeg ikke

fia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 22:03   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Atkins for Livet er bare et kort sammendrag av hva Atkins er og dreier seg om. Halvparten av boka er oppskrifter og måltidsplaner for vedvarende og vedlikehold. Jeg syns ikke den er bra nok for induksjonen og når du skal starte dette kostholdet. Den er grei som et supplement til vedvarende og vedlikehold som sagt, men kun et supplement !!

Skal du begynne på induksjon og ikke leser engelsk går det fint med den norske utgaven Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon, - den grønne paperback boka til Celina ! Den er basert på en eldre utgave av DANDR (Dr. Atkins New Diet Revolution) og har fakta- og oversettelsefeil. Bare vær obs på at det finnes en del av dem

Ellers må du bare spørre i forumet om det er noe du lurer på !!

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 18-02-11 kl 21:51.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 12:54   #21
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk Nille

Nå skjønner jeg hvorfor jeg ble så forvirra når jeg kom inn her de første gangene. Jeg hadde selvfølgelig lest den norske oversettelsen.

Tusen takk alle sammen for en utrolig fin støtte og med flott informasjon.

Mange til dere

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 29-11-05, 16:41   #22
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Det jeg ble mest sint på en gang var vel VG sin vekt-konkurranse.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102895

Les om Åse Engbakken lengre nede, hun gikk på Atkins. Jeg siterer:

"Skal trene: Dr. Atkins krever ikke at du skal trene"

Si meg, HVILKEN side står det at du IKKE skal trene på? Se kapittel 22 i The new diet Revolution fra 2002, og det står "Exersice: It's non-negotiable." Og videre "If you're not getting regular exersice, you aren't following Atkins".

Enkelt og greit. Og så sier de rett ut at du trenger ikke trene på atkins. Hvor dum går det an å bli.

Jeg har sendt en irritert mail til journalisten.

__________________

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 15:39   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Men Atkins krever da heller ikke at du skal trene, han sier bare at det er en stor fordel. Greit å vite for de som er fysisk handikapet.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 16:59   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Men Atkins krever da heller ikke at du skal trene, han sier bare at det er en stor fordel. Greit å vite for de som er fysisk handikapet.

Det er vel ingen som KREVER at du skal trene, GR gjør jo heller ikke det. De aller fleste sier det er en FORDEL, ikke et krav. Men klart, man kommer lengre med bare kostholdsomlegging på lavkarbo enn på høykarbo, da må man jo trene av seg alle karbene.
Jeg reagerte forøvrig også på den artikkelen siljel henviser til. Husker mamma, som er motstander av lavkarbo/høyfett (grrr) kom med et hånlig flir og sa "der ser du, dietter som utelukker trening er jeg iallefall glad for at JEG ikke støtter".
Godt du sendte mail, siljel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 15:28   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Men Atkins krever da heller ikke at du skal trene, han sier bare at det er en stor fordel. Greit å vite for de som er fysisk handikapet.

I den norske boka står det litt mer vagt en i den engelske (atter en årsak til at jeg ikke anbefaler den norske utgaven).

I den engelskspråklige utgaven står det klart og tydelig som SiljeL sier "excercise is non-negotiable" - og det betyr at det ikke er valgritt om du skal trene eller ikke. Følger du Atkins er det en del av opplegget at du SKAL trene. Det står preisisert flere steder at det er enormnt viktig for resultatet. Men hva slags trening man velger er valgfritt. Fysisk handicap er ingen unnskyldning til å lavære å trene. Enhver som er/har vært eller har en person med fysisk handicap i familien vet hvor viktig trening er for eget velbefinnende og form. Det finnes mange måter å trene på.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no