Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-10, 11:06   #1
Vinja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 47
Innlegg: 5
Vinja er på en erverdig vei

Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Jeg er helt ny her og når det gjelder lavkarbo. Begynte såvidt på mandag, så dette er bare tredje dagen min. Jeg har ikke rukket å sette meg helt inn i alt ennå, men har lest litt rundtomkring.
Leste bl.a. at mange blir kvitt søtsuget på lavkarbo, og at man gjerne blir sjeldnere sulten siden fett og proteiner metter mer enn karbohydrater (?).
Det jeg lurer på er om dette er ting som inntrer etterhvert. Jeg synes nemlig at jeg spiser og spiser, og er kjempesulten hele tiden.
Spiser jeg for lite? Eller er det bare kroppen min som er helt uvant med dette? I dag spiste jeg frokost ca kl 8, eggerøre av 2 egg, dessuten fem skiver spekeskinke og litt ruccolasalat. Jeg var fortsatt sulten etter frokost, men etter en stund demper sultfølelsen seg litt, for så å komme tilbake for fullt. Klokken ti laget jeg derfor lunsj, en stekt kyllingfilet i biter sammen med tre mellomstore sjampinjonger og to skiver bacon, pluss 0,5 dl kremfløte og en håndfull revet ost. Ved siden av hadde jeg en stor tomat og tilsvarende med agurk. Jeg var like sulten etter at jeg hadde spist, og er det ennå. Kjenner det går utover humøret, og jeg er nær ved å gå på en skikkelig sprekk - kjenner at sjokoladehyllene i butikken roper på meg, for å si det slik.
Er det normalt å ha det slik i starten, og hvor lenge varer det i så fall?
Begynner å lure på om lavkarbo ikke er tingen for meg. Trodde egentlig det skulle være det, siden jeg ikke er noe glad i brødmat.

Vinja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:12   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Det er helt vanlig og du må lære å være mett på en annen måte. Det går over, drikk mye vann i mellom og vær tålmodig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:12   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Jeg begynte å spise krom-tabletter en god stund før jeg begynte på lavkarbo, så det tror jeg har reddet meg en del.
Ellers tenker jeg at drikker du nok?
Jeg drikker gjerne en halv liter vann eller light-saft hvis jeg følte at jeg hadde lyst på noe godt eller trodde jeg var sulten. Ofte er man egentlig tørst når man tror man er sulten. Kanskje det gjelder for deg også?

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:16   #4
Vinja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 47
Innlegg: 5
Vinja er på en erverdig vei

Sv: Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Takk, da skal jeg prøve å være sterk. Er velsignet med stor viljestyrke, så det går nok bra. Jeg har drukket mye mer vann de siste dagene enn jeg pleier til vanlig (jeg drikker generelt veldig lite), men kan prøve å få i meg enda mer.

Vinja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 13:31   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Kan nok gå noen dager før sultfølelsen og cravings forsvinner, men bør bli mindre etterhvert.

Spis til du er passe mett, spis når du er sulten. Drikk masse vann ja. Og ikke stress...

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 21:05   #6
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det vanlig med sult og cravings i starten?

Jeg er dønn sulten hver gang jeg går inn i ketose, spiser og spiser og blir liksom ikke mett. Det gir seg i løpet av noen dager. Synes det hjelper å drikke mye, men det er en omstilling for kroppen dette som kjennes. Kan kanskje være kroppen som roper etter karbo= "juksesult". Kos deg med maten du og så skal du se det gir seg i løpet av første uka. Selv om jeg spiser som en hest til å begynne med så har jeg alltid gått ned første uka, men kanskje ikke av de som går mest ned da.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig å bli kvalm i starten? ned10kg:) Ketolysekuren 17 09-01-10 15:04
Cravings... Margrethe Lavkarbo generelt 1 05-11-09 12:40
Sult! Peach Ketolysekuren 10 18-08-09 11:48
Sult dydde Optimal Ernæring 5 09-05-09 20:30
Søvnløshet - vanlig i starten? Elephanta Ketolysekuren 12 06-12-08 13:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no