Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kjemperask laksemiddag

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-11, 13:02   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Kjemperask laksemiddag

Har lagt ut oppskriften med bilder her:
http://www.ingridsblogg.no/?p=405466

Laks er både sunt og godt, krydderstekt laks enda bedre! Syns jeg hvertfall Denne er veldig lett og rask og lage, vanskelig å gjøre feil her
Ingredienser:
(To personer)

  • 4 laksefileter (jeg bruker first price sine)
  • 1 pose chaminjong (altså fyll opp en sånn brun pose)
  • 1/2 Agurk
  • 1 dl Eddik
  • Seterrømme til servering
  • Krydder (Salt og pepper til soppen, sitronpepper, salt, salatkrydder, (det du vil ha) til laksen)
  • Meierismør til steking
  • Søtstoff (kan sløyfes)
Fremgangsmåte:
Sopp:
Smelt 100 gram smør i en stekepanne mens du kutter opp soppen i passe store biter (ikke for små). Når smørret er brunet iver du i soppen og lar det surre seg i et par minutter før du salter litt og krydrer med masse pepper (kjør på her).
Lager du til to personer er det en fordel med to stekepanner, men du kan også ettervarme soppen når du får stekt laksen.
Laks:
Smelt passe mengde med smør i en ny stekepanne og legg laksefiletene i med skinnsiden ned. Deretter krydrer du med det du vil ha, jeg brukte salt, pepper, to tuper salatkrydder og krydderblanding. Skulle gjerne hatt sitronpepper og, men det hadde jeg ikke.
Når laksen er stekt halvveis opp på siden kan du snu den og steke på andre siden. Den er ferdig når den deler seg lett.
Jeg hadde ikke agurk så da ble det sølvløk for min del, men agurksalat har både mindre karber og passer bedre til. Det vil også se penere ut med litt grønt på tallerkenen.
Agurksalat:
Skjær tynne agurkskiver, gjerne med en ostehøvvel. Bland 1 dl eddik, 3 dl vann, litt salt og litt søtningsmiddel (kan sløyfes) i en bolle og hiv i agurkene. De kan godt ligge i laken til du serverer dem på tallerkenen.
Serveres med seterrømme, velbekomme
PS: Jeg har ikke regnet ut antall karber da det er minimalt med det i denne retten

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:09   #2
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Kjemperask laksemiddag

akkurat slik pleier jeg å lage laken også! Er såå godt

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SUPERGOD og enkel Laksemiddag! elilian Middag 0 22-11-10 23:26
Enkel laksemiddag Mellon Middag 0 07-11-10 10:18
Laksemiddag entotre Middag 8 02-09-10 23:42
Sunn laksemiddag hanne42 Middag 0 01-09-08 22:08
Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør? Momsa Ketolysekuren 16 24-06-08 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no